Sinds deze week voel ik de kleine elke dag. Eigenlijk elke keer als ik ga zitten of liggen wordt ik een paar keer geschopt. Ben benieuwd hoeveel jullie de baby voelen. Maak me ook wel wat zorgen, nu voelt het nog grappig, maar hoe dat straks zal zijn? Of worden ze rustiger als ze minder ruimte krijgen?
De ene baby is wat rustiger de andere wat drukker dat is bij elk kindje anders, ons vorige dochtertje was wel druk maar niet zoals deze ik word vaak helemaal lens geschopt en anders doet ze wel rek en strek oefeningen alle kanten op en het word er niet rustiger op. Ze vind het ook leuk om mij rond een uur of 6 te wekken door lekker mijn hele baarmoeder door te zwemmen en ook dan de rek en strek oefeningen niet te vergeten als ik het licht aan doe zie mijn hele buik heen en weer bewegen. Ik hoop dat ze straks wat rustiger word maar ik ben bang van niet, maar we zien wel. Maar zoals ik al zei elke baby is anders.
Vanaf 16 weken een paar keer per week. Vanaf 18 weken bijna dagelijks. Vanaf 20 weken dagelijks. Met dagen dat hij andersom ligt, als zijn benen omhoog liggen, richting mijn maag voel ik weinig. Daar is zeker mijn buikwand dikker? Heb dat gemerkt door de echos dat ikd an weinig voel. Ik voel m beter als hij met de beenjtes naar het bekken toeligt. Als hij dan zo ligt dat ik hem goed voel, voel ik hem vrij vaak over de dag verspreidt. De ene morgen is hij idd aan de gymnastiek en de andere morgen voel ik niets. Ligt echt aan hoe t kindje ligt. Van mij mag ik beurs getrapt gaan worden hoor, een teken dat alles goed gaat van binnen! Kom maar op met de schoppen..
Wat ik mezelf ook afvraag is of je kindje rustig is vlak voor de bevalling of dat de kleine dan nog steeds trapt en doet?
Ben morgen 20 weken en voel sinds gisteravond de schopjes ook licht aan de buitenkant. Heb ook een druk mannetje , maar volgens de verloskundige is dat een teken dat het zich goed voelt en op zijn gemak is in de buik. En niet per direct een druk kind zal worden. Pfoei gelukkig
Ik voelde ons kleine al met 16 weken. Alleen van binnen, maar toch Een paar weken later begon ik haar ook van de buitenkant te voelen en als ik onder de douche stond of mee aan het zingen was in de auto begon ze te te schoppen. Vanaf een week of 28 bewoog ze bv. een dag heel erg veel en de dag erna minder. Maar het is nooit zo 'erg' geweest dat het zeer deed of vervelend was. Dit laatste hoor je ook vaak. Nu beweegt ze zo vaak dat ik me afvraag of ze wel eens slaapt haha Komt goed met jouw baby hoor! Een drukke baby in de buik hoeft geen drukke baby buiten de buik te betekenen, ondanks dat de meningen hierover verdeeld zijn. Geniet er van! Groetjes, BB
Ons kleintje is inmiddels 7 weken en een heerlijk energiek kindje ( niet heel druk, eerder heel nieuwsgierig en vlot) In mijn buik kon ze ook erg druk zijn.. zag mn buik vaak helemaal op en neer gaan! Tegen t einde werd dit wel wat minder. Dan krijgen ze minder ruimte en schiet er zo af en toe nog eens een handje of voetje weg of draaien ze hun kontje of ruggetje.. geniet er maar lekker van, want je mist je buik en de intimiteit nog straks.. dan moet je je kindje ineens delen
Vind het ook een heel bijzonder gevoel. Elke dag een paar keer dat gerommel, echt even een hallo mama momentje. Soms kriebelt het bijna en moet ik er om lachen. Als ik op mijn rug lig met mijn benen plat voel ik het ook echt rond draaien en naar mijn handen komen, helemaal super. Soms iets minder als er wat in het gedrang komt, maar omdat het nog zo klein is duurt dat nooit lang. Mijn vriend kan het nog niet voelen en ik heb ook het idee dat als hij zijn handen op mijn buik legt het stil gaat liggen "voelen " zo van He, dat is anders! herkennen jullie dat ook? groetjes Eva
nou dan doe ik met me mee met afvragen zat laatst te denken vlak voor je moet bevallen, of als je in de weeen zit... zou het kindje an nog wiebelen :O
Ik had ook een druktemaker in de buik. Toen ik de 32 weken gepasseerd was werd het gevoel 'irritant'. En na 38 weken was het best pijnlijk. Je krijgt echt het gevoel dat je van binnenuit in elkaar getrapt word. Maar ik genoot er evengoed gewoon van hoor! Snachts schopte hield ze mij soms wel is wakker maar ik vond dit juist gezellig. Het is maar eenmalig zoeen zwangerschap van je kind en 9 maanden zijn zo om. Ik had wel tructjes met snachts de tiolet doorspoelen zodat ze in mijn buik niet wakker werd en feest ging vieren. @Eva33, Mijn dochter stopte ook met bewegen als mijn vriend voelde. Gek he? Dat heeft ze heel lang gedaan eigenlijk, denk wel tot een weekje of 30.
Mij is maandag in het ziekenhuis verteld dat ik een jogging baby heb haha. Kort gezegd ze is heel druk haha, een goed teken want dat betekend dat ze het prima naar haar zin heeft in mijn buik. Maar bij mij is het heel vaak ook echt druk en ja als de ruimte minder word en de trapjes sterker kan het soms wel eens vervelend en pijnlijk zijn. Vooral als je wil gaan slapen en je baby denkt daar heel anders over. Maar geniet er lekker van het is vooral heel erg leuk!
Mijn dochter was ook erg beweeglijk, en is een actieve, maar echt geen drukke peuter. Het is geen grote slaapster, maar of dat ermee te maken heeft... Verder heb ik haar dwars door de rugweeen en later weeenstorm heen voelen schoppen (soms heel onprettig, maar ook weer fijn om te weten dat ze er nog was). Voor de bevalling was het niet per se rustiger. Ben benieuwd hoe het dit keer zal gaan, dit kindje is nog drukker Die maakt me ook wakker ' s nachts met harde schoppen
Ik heb ook een onwijze druktemaker. Sinds een paar weken is ze niet te stoppen. Vooral als ik 's avonds lekker op de bank zit of in bed lig word ik soms nog net niet misselijk van al dat geschop en gedraai. Ze heeft volgens mij echt de tijd van haar leven daar binnen Binnekort wordt het wat minder denk ik, ze heeft steeds minder ruimte, dus dan houdt het mama pesten op
zal dat niet te hard zeggen, voor je het weet heb je een gekneusde of gebroken rib. lijkt me vervelend tijdens de bevalling hoor...
Ja, ze denkt soms dat het een grote trampoline is daarbinnen! Ook al een paar peuten gehad in mijn zij die echt niet prettig zouden zijn als ze wat krachtiger wordt! Onze dochter zocht juist al heel vroeg (denk bij 22 weken ofzo) warme handen op, vooral van papa, duidelijk minder geinteresseerd in een koude hand. vanochtend deed ze niks toen ik gewoon wakker lag, maar meldde ze zich toen lief en ik begonnen te praten... zo lief! Merken jullie ook dat ze soms bewegingen aan het "oefenen" lijken te zijn, dat je een aantal keren achter elkaar dezelfde samengestelde beweging voelt? Twee voet-trappels net naast elkaar bijvoorbeeld, of een getrappel aan de ene kant gevolgd door een bonk aan de andere? En soms zou je bijna zweren dat ze je zit te knijpen of aan de wand zit te trekken...
Das dan weer wat minder. Maar ik zou juist die bewegingen zo fijn vinden als bevestiging dat de kleine het goed doet. Ik voel m nu steeds vaker en beter, ook hoog in mijn buik nu. Ik geniet er zo ontzettend van. Als hij dan ligt te tukken of omgedraaid is, maak ik me weer zorgen. Vandaar mijn opmerking
Hier ook bij beide zwangerschappen veel getrappel. Ze waren er ook allebeid vroeg bij (rond de 16 weken), ondanks dat bij deze zwangerschap de placenta aan de voorkant ligt. 's Nachts lig ik er wel echt wakker van (dan gaat mijn hele buik op en neer). Maar ik ben nog nooit heel hard geschopt dat het echt pijn doet, dus ze zijn allebei best lief voor mama. Onze dochter is trouwens niet superactief (ook niet rustig). En of ze rustiger was tijdens de bevalling weet ik echt niet meer, toen was ik met andere dingen bezig!
haha ik vind het ook wel eens fijn om 'niks' te voelen hoor, rust heeft de kleine ook nodig. en voordat ik de kleine kon voelen wist ik ook wel dat alles in orde was, daar hoevde we de kleine toen ook niet voor te voelen toch. maaar ik snap je geruststelling op dat moment wel hoor
Ik voel hem elke dag wel, maar niet zo heftig zoals sommige dat omschrijven. Op de 12 weken echo vond ik het echt een druktemakertje. Bij de 20 weken echo was hij wat rustiger. Ben benieuwd of hij nog heel druk gaat worden en hoe hij zal zijn als ie er eenmaal is.