Zijn er hier meer meiden, die bezig zijn of plannen hebben om voor zichzelf te beginnen? Of al eigen baas zijn? Ik ben bezig om mijn eigen praktijk op te starten met alle hobbels en uitdagingen die erbij horen. Het lijkt mij leuk om ervaringen uit te wisselen en als het nodig is elkaar een schop onder de billen te geven (deze heb ik zelf regelmatig nodig ).
Ik ben sinds 1 maart bezig als zzp'er. Ben inmiddels ingehuurd voor 12u pw en heb gesprekken staan voor opdrachten. Die schop onder mn hol is wel nodig, want mijn website is nog steeds niet af
@Sophy wat wil je gaan doen en wanneer ben je klaar? @Blijdorp zelfde websiteprobleem. Het ding raakt maar niet af. Vrij logisch als je bedenkt dat ik er niks aan doe. Ben je al wel begonnen met je website? Ik werk zelf sinds vorig jaar al een paar uur per week als zzp-er via een bemiddelingsbureau. Ik wil meer, uiteindelijk zelfs volledig, maar dan wordt het wel tijd dat ik er wat aan ga doen. Ik denk dat ik mijzelf maar deadlines moet gaan stellen .
Ah joh, mijn man zn bedrijf bestaat 3 jaar, en ik heb toen gelijk zn website laten bouwen. Enige wat hij moet doen is mij de teksten leveren. Na drie jaar, heb ik ze nog niet. Dus het kan erger
Ja ik ben inmiddels 10 jaar zzp'er en wil niet anders meer. Ik ben grafisch vormgever en webdesigner dus mocht je hulp nodig hebben dan gil dan kan ik zien wat ik voor je kan doen! Succcessss
Hier ook zzp’er. Zowel man als ik in de toeristische sector. Inmiddels alweer bijna 8 jaar. Mij tip: zoek iemand die de website voor je maakt. Hoeft niet duur te zijn maar zelf hebben we er geen verstand van en dan gebeurd het tenminste in een keer goed.
Uit nieuwsgierigheid, iets van reisadviseur samen? Of toevallig alle 2 in het toerisme en los van elkaar aan het werk als zzp'er?
Nu alweer 11 jaar zzp-er waarvan 7 jaar fulltime. Ik wil niet anders meer! Als je vragen hebt, shoot!
ik begin net aan de opleiding dus het duurt nog wel even. het is wel iets waar ik al jaren mee rondloop qua wens als je meer uren wilt maken, ga er wat aan doen! wat houd je nu tegen om bepaalde taken echt te gaan doen?
Ja, ik heb de url en een template dus het is nu gewoon luiheid... Heb er totaal geen zin in. Geen idee waarom, want ik vind websites bouwen echt leuk, maar deze? Die deadlines stellen ken ik, maar ik verschuif ze helaas net zo hard weer.
Tijd (gebrek aan vooral...) en de hoeveelheid handelingen die ik nog moet verrichten voordat ik überhaupt kan starten. Ik werk in loondienst, daarnaast nu al een aantal uur als zzp-er en ik ga deze maand starten met het geven van gastcollege als zzp-er. Ik heb een aantal uur ouderschapsverlof aangevraagd om zaken te regelen, maar er zijn maar 2 uur toegekend ipv de aangevraagde 6 uur. Ik kom echt tijd tekort. Er wordt nu wel een vacature opengesteld om dit op te lossen, maar ook daar gaat weer tijd overheen. Wat ik allemaal nog moet doen. Behalve de website (enkel de teksten nog, want mijn man is webbouwer), moet ik mijn praktijkruimte nog schilderen, vloer leggen, meubels uitzoeken en inrichten. Ik moet contracten afsluiten met zorgverzekeraars. Bij één al voor 1 juli voor een contract voor 2019 . De rest voor 1 september. Voordat ik contracten kan afsluiten moet ik nog 1001 dingen regelen om aan de voorwaarden te voldoen. Verdiepen in de software voor de declaraties en de kwaliteitsmetingen (verplicht) etc. Doordat het zoveel is, heb ik de neiging om helemaal niks meer te doen . Vandaar dat ik de schop onder mijn billen nodig heb. Ik heb duidelijk een doel voor ogen, maar de weg er naar toe is één onoverzichtelijke brei. @marb waar wacht je op met schoppen?
Voor degene die al werken als zzp-er. Hoe bevalt het om te werken zonder collega's? En wat vind je de nadelen van het voor jezelf werken?
Wat een lief aanbod. Dank je wel! Ik heb het geluk een man die hetzelfde doet als jij. Ontwerp van logo en website, was dan ook klaar voordat ik kon knipperen. Ik moet alleen de content nog aanleveren en daar gaat het mis .
Ik zou, op de lange termijn, wel als zzp-er aan de slag willen naast mijn gewone baan in het onderwijs. Het lijkt me leuk om nascholing en coaching te verzorgen aan andere leraren. Alleen zie ik mezelf dat niet wekelijks doen. Gewoon, een paar scholen per jaar omdat ik het zelf ook leuk vindt om te doen. Maar dan vraag ik me wel af: als je misschien maar 50-70 uur per jaar maakt, is het dan nog wel 'de moeite waard'. Ik hoef er niet rijk van te worden, maar ik wil er wel op verdienen. En niet dat als ik 50 uur declareer, dat ik vervolgens 10 uur bezig ben met kvk, belasting en weet ik veel wat nog meer. Dus mijn vraag is vooral; hoeveel tijd en geld ben je kwijt aan de bijkomende 'saaie' dingen? En komt er wat dat betreft nog meer bij kijken dan inschrijving kvk en aangifte belasting e.d.?
*Schop* En als je het fijn vindt om hulp te hebben met een planning maken? Daar ben ik onwijs goed in, haha. Deed ik op de middelbare school al voor de hele klas
treezz ik lees vooral dat je een lijstje moet maken met wat je moet doen. en een week vrij moet nemen om er ook echt een week mee bezig te zijn. gaat dat niet dan 2 weekenden achter elkaar van 9-16 gewoon bezig met je eigen bedrijf. partner of iemand anders de kinderen en jij je lijstjes afwerken. tijd nemen en de rest even laten liggen.