Zelf lopen of in de buggy?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door misa, 28 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    zoontje liep mee vanaf 1,5 jaar tot 3 jaar.toen was hij heel erg moe. dus zitten. nu fietst hij mee. het zijn de groei periodes, zoontje kreeg hele lange benen in de periode waarin hij niet mee wilde lopen. zijn postuur ging veranderen.nu loopt hij dus mee(rennend en fietst hij hard en ik rennen)
    ik denk dat het normaal is dus als een 3 jarige niet mee wil lopen maar wil zitten.

2. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Chloe kon pas lopen met 21 maanden maar vanaf die tijd gebruiken we de buggy eigenlijk al niet meer want ze wil het liefste lopen!

3. misa

misa Niet meer actief

Bedankt voor de reacties weer.

Eigenlijk alles wat er genoemd is hebben we al geprobeerd. We maken het eigenlijk altijd leuk voor hem. Het mag altijd in zijn tempo. Kan het ff niet, dan ff vlug zitten op zijn plankje.
    Hij mag op de loopfiets, maar ook dan kan hij de kont in de krib gooien. Vandaag weer... :( Dochter zat op een duw driewieler, zoon op de loopfiets. Hele tijd ging het goed, maar ineens wil hij niet meer. Nou handig... Gelukkig was mijn man er ook bij want anders had ik wel een probleem. Ook uit het zicht blijven (minutenlang) helpt niet.
    Planken ook geprobeerd vandaag, was erg grappig volgens hem. Op de kop hoehoe! (Gniffel)
    Dingen beloven, straffen, belonen... Niets helpt. En het is niet dat ik niet consequent kan zijn, maar hij kan zo volhouden dat ik niet dagelijks drama wil hebben rondom lopen. Het is met het lopen vaak ook al bijna directbij de deur uitgaan, dus niet halverwege.
    Ik wil het echt wel doorpakken, maar ik wil wel zeker weten of er niet wat is. Daarbij mag hij best nog ff zitten op het plankje (buggy is al niet eens een optie ivm de jongste die erin zit.). Maar met uiterlijk 3,5 jaar wil ik denk ik toch echt wel door gaan pakken als er verder geen reden voor is.

Dus ja, alles geprobeerd... Snap het gewoon niet.
    Vanavond vlak voor het naar bed gaan hem nog even bij me geroepen. Ik heb even gepraat met hem over het huilen. Hopelijk helpt het als ik dat blijf herhalen.

4. adi

adi Niet meer actief

Geeft hij een reden aan voor het niet willen lopen? Raakt ie snel moe of heeft ie ergens pijn/ongemak?
    Misschien zijn loopwijze na laten kijken door een fysio als het komende maanden niet beter wordt?

5. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Mijn oudste heeft best lang nog in een buggy gezeten of op het meerijdplankje gestaan.. Als wij dat niet deden kon ik s nachts me bed uit voor een gillend kind.. Hij blijkt hypermobiel te zijn en lang lopen kan dan soms echt pijnlijk zijn.. Zeker in combi met groeien..
    Nu loopt hij wel altijd (4,5jaar)

6. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    En zn schoenen? Zijn die niet te groot of te klein? Onze zoon wordt alijd stunteliger als zn schoenen te klein worden: meer vallen, slenteren en indd ook niet willen lopen. Te grote schoenen zorgen er weer voor dat hij gaat struikelen over zn eigen voeten. Bij beide wordt het erger als hij moe is/wordt. En van elke.keer vallen of struikelen word je ook moe.

7. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Ik had dit ook. Toen ze 3 jaar en een beetje was en ik zwanger, ben ik gewoon naar de dierentuin gegaan zonder buggy. Rustig lopen en heel veel stoppen en dat ging iedere keer beter. Al snel kon ze heel de dierentuin door. Gewoon doen dus!

8. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    #28 Andrea85, 30 sep 2013
    Laatst bewerkt: 30 sep 2013
    Mijn neefje had/heeft ook zo'n periode; hij liep prima, flinke afstanden ook, en toen was hij bijna drie en wilde hij gedragen worden of in de buggy... Nu is hij 3 jaar en 4 maanden en loopt hij meestal weer graag zelf!

9. misa

misa Niet meer actief

Hier heeft hij nog nooit stukken goed en zonder gezeur gelopen. Een minuutje maximaal... Geen buggy mee naar de dierentuin zou ik nooit doen, want dan heb ik werkelijk de hele dag een huilend en krijsend kind. Daarbij hebben we hem ook zeker nodig voor de jongste.
    Doorpakken zal vast moeten als er niets blijkt te zijn, maar dan zou ik dat beginnend met kleine stukjes doen en niet ineens een hele dag dierentuin..!

Na laten kijken door fysio zat ik ook al aan te denken.
    Schoenen zijn niet te klein, hebben we pas nog gemeten...!

Fijn dat jullie proberen mee te denken!

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier eentje die ik met moeite in de wagen krijg en waar ik een stukje zelf lopen in het vooruitzicht stel. En vaak als de boodschappen omdrr de wagen liggen. Ze loopt het liefst altijd alle afstanden maar als ik in de stad boodschappen ga doen dan is het net te ver heen, boodschappen en weer terug.

11. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Mijn tweeling zijn ruim 2,5. ik gebruik de buggy als 'nood'. Voor de rest lopen ze bijv mee om J van school te halen, of op de fiets bij mij. Als wij een dagje weggaan nemen we hem nog wel mee. Is t niet voor de kindjes, is het wel voor de spullen.

12. misa

misa Niet meer actief

Ik heb een fysiotherapeut benaderd en we gaan zijn voeten toch eens na laten kijken, vooral ivm zijn scheve voetjes. Dus ben benieuwd en anders maar doorpakken he!

13. misa

misa Niet meer actief

Nou, ik ben vrijdag al bij de fysiotherapeut geweest met ons zoontje en ze vind zijn voeten wel erg uitstaan en erg naar binnen gezakt. Goede en passende schoenen heeft hij wel maar het is blijkbaar niet voldoende. Hij is in veel van zijn gewrichten erg soepel, neigt naar hypemobiliteit. We hebben oefeningen meegekregen en moeten nog een paar keren langskomen. Wordt het niet snel beter dan krijgt hij misschien steunzolen...

Ze vond dat ik het loopprobleem wel serieus moest nemen, want het was niet gek als hij hierdoor moeite heeft met lopen. Vermoeid e.d.

Blij dat ik toch geweest ben dus!

Deel Deze Pagina