Wat te doen met lange autoreis!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Macdee, Aug 25, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Macdee

Macdee Bekend lid

Mar 23, 2008
    755
    1
    0
    Hoi,

Wij gaan over 2 weken op vakantie naar Frankrijk. Het is ongeveer 9 uur rijden.
    We twijfelen wat we moeten doen met onze zoon van anderhalf jaar.
    Dat we midden in de nacht vertrekken en in 1x doorrijden (hopelijk slaapt hij dan nog veel) of dat we het in 2 delen moeten rijden (dus een overnachting in een motel).
    Hij vindt lang (langer dan 2 uur)in de auto zitten niet echt leuk en gaat jengelen, maar als dit een keer voorkomt en we de dag erna weer moeten gaan rijden is zijn humeur er niet vrolijker op geworden.
    Dus ja wat is wijsheid om te doen?
    Iemand ervaringen?

2. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Wij zijn al meerdere keren met onze zoon van nu anderhalf naar Oostenrijk gereden, is een uur of 10-11. Wij rijden gewoon in 1x met een aantal stops tussendoor. Bumba in de dvdspeler, boekjes erbij en gaan!

3. tulip

tulip Niet meer actief

wij hebben vorig jaar naar oostenrijk ook in 1 keer gereden, we zijn idd midden in de nacht vertrokken. We hadden uitgerekend ongeveer om 10 uur s ochtends op de camping aan te komen, we hebben samen wel afgewisseld natuurlijk.
    In 1 woord ideaal!!! Wij doen nooit meer anders.

4. lob

lob Fanatiek lid

Nov 27, 2007
    2,646
    0
    0
    brabant
    Wij zijn in 2 dagen naar Zuid-Frankrijk gereden (2x 6 uur) en mijn tip is een DVD speler!
    Zoontje sliep of keek naar Bumba en dat ging super. Omdat we overdag reden, kwamen wij ook lekker uitgerust aan.

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik zou 's nachts rijden.

Wij zijn met Milan nu 3 keer naar Spanje geweest (ruim 1400 km) en alle keren hebben we 's nachts gereden. We vertrokken na 't avondeten (rond half 7) en dan gingen we eerst nog een dvd'tje kijken in de auto en liedjes zingen, etc. Rond 8 uur viel 'ie dan meestal in slaap en dan reden wij in een keer door tot 's ochtends. Dan gingen we ergens ontbijten en hoefden we meestal nog maar een half uurtje/uurtje te rijden. Ging echt prima, terwijl Milan echt geen manneke is om lang in de auto te zitten. Ik vond 't echt ideaal dat 'ie bijna de hele weg sliep!

6. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    Wij zijn naar Zuid frankrijk gereden in één keer maar dan wel snachts. Een aanrader... hij heeft de hele weg geslapen.

7. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

Feb 19, 2008
    3,365
    0
    36
    essen
    ik zou als ik jou was ook snachts rijden. hij valt in slaap, en door het gehobbel blijft hij wel slapen denk ik... word hij in het midden van de nacht nog wakker kan je toch nog altijd even kijken of je ergens een hotel of motel terrecht kan?? (ik weet niet of daar snachts iemand aanwezig is?)

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij hebben Spanje (1400 km) in de nachtgereden.. Ging super goed... mannetje lag gewoon te slapen van 20:00 tot 7:00 en dan maak je flink wat kilometers!
    Wij hebben hiervoor een speciaal tentje voor in de auto aangeschaft zodat hij goed donker lag en geen last had van snelwegverlichting en andere lampen.

9. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Hier ook al naar Zuid-Frankrijk geweest, zo'n 1400 km. Heenreis 's nachts gereden, ging prima! Zelfs terwijl we haar elke 2 uur uit de maxi-cosi haalden (vanwege het ruggetje). Terugreis reden we overdag, was voor ons relaxter, maar Sophie vond dat niet zo leuk. Toevallig vertrekken we morgen weer en nu gaan we weer 's nachts rijden (en hebben voor de zekerheid een dvd speler gekocht).

10. meisje4

meisje4 Actief lid

Nov 21, 2008
    133
    0
    16
    als je 's nachts rijdt kunnen kinderen wel zolang in een autostoel zitten/liggen?
    dit is niet als commentaar bedoeld hoor ;)
    maar het is een serieuze vraag, want als ik mijn L. uit de autostoel haal wordt hij wakker namelijk.

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

in de nacht gaan rijden tegen om een uur of 1 gaan rijden en dan door. hier was het de uitkomst fynn heeft de hele reis geslapen op 3 stops na. 10 min voor bestemming werd hij wakken ging hij niet meer slapen nou ja als dat alles is

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja hier kon het wel ik bedoel je doet het niet elke dag dus een keertje kan echt geen kwaad en als je de stoel iets kunt kantellen is het een fijne houding voor ze

13. lunanoa1

lunanoa1 Actief lid

Oct 11, 2009
    213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees vaker dat een dvd speler helpt als afleiding, maar gebruiken jullie dat ook bij baby's van 9-10 maanden?

14. Macdee

Macdee Bekend lid

Mar 23, 2008
    755
    1
    0
    Bedankt voor al jullie reacties!
    Zoals ik lees adviseren de meeste om in één keer 's nachts door te rijden en ik denk dat we dat dan ook gaan doen.
    En nog even snel een dvd speler halen!

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Wij hebben overdag gereden, hebben ook een dvd speler, maar niet veel gebruikt, maar af en toe toch wel handig. Wij rijden liever niet 's nachts, als ik moe ben val ik overal in slaap, dus ook achter het stuur... en Eva sliep en slaapt niet graag in de auto. Wij gingen wel eens op visite 2 uur hier vandaan en hoe laat het ook was, ze ging gewoon niet slapen in de auto ;). Dachten wij netjes om 20 uur weg te gaan zodat ze in de auto kon slapen, lag ze thuis dus pas na 22 uur in bed :). Dus op vakantie gaan wij het niet eens proberen, 's nachts rijden.
    Vorig jaar waren we op de heenweg (8 uur rijden) 2 keer gestopt. Op de terugweg helemaal niet! Ja, om te wisselen achter het stuur, maar Eva is in de auto blijven zitten. Ze vermaakte zich prima. Op het laatst met een wc rol uit elkaar pluizen, maar goed, thuis moet je toch altijd de auto stofzuigen ;)

Share This Page