Hee dames! Esmée drinkt al zon 2 maanden geen melk meer. Dacht dat 't een fase was maar ze wilt het nu nog steeds niet! Heb al van alles geprobeerd; koud, lauw.warm, een beker, een flesje, 's middags geven, met bambix, niks anders geven etc. Ze vertikt het gewoon.'S avonds krijgt ze een pijama papje en drinkt deze wel helemaal leeg. ( 250 cc) jullie Misschien nog tips? Want zo krijgt ze niet genoeg binnen (denk ik). Heeft opvolgmelk een andere smaak? Dat eens proberen? Ik Weet 't niet meer.. Help!
250cc pyjamapapje lijkt mij voldoende hoor. Ik neem aan dat ze verder ook yoghurt/kwark en kaas krijgt?
Of karnemelk of zuiveldrank zonder suiker? Jennifer drinkt ook weleens Vifit mee, geen idee hoe dat zit met suikers, maar ze vindt het wel lekkerder dan melk.
yoghurt of kwark na 't eten wilt ze ook nie. Heb ook geprobeerd om 's ochtends yoghurt te geven met wat fruit. Ze is verslaaft aan fruit maasdr eet ze eruit en yoghurt blijft staan.
kaas, geitenmelk of sojamelk? Maar 250 cc en een plakje kaas op brood, dan zit je er volgens mij wel aan hoor.
250 cc aan pap lijkt me dan ook wel voldoende hoor, ik zou me er niet teveel zorgen over maken dan. Geef daarnaast nog een plakje kaas desnoods, dan zit het wel goed
dit probleem heb ik al vanaf 12 mnd dit is mijn oplossing: elke ochtend ontbijten met babymuesli en yoghurt smiddags melk met diksap of glaasje arla drinkyoghurt savonds kwark of danoontje en hij eet tosties ( brood met gewoon kaas, lust ie ook ineens niet meer) ( hij lust wel ineens cornflakes of honeyloops met gewone melk, omdat het dan natuurlijk een smaakje heeft en gezoet is, en dan drinkt ie zn kommetje zo leeg na het eten maarja hij krijgt er lichtjes wat uitslag van dus geef het heel soms)
Dat papje met wat kaas is al voldoende dus ik zou me geen zorgen maken. Mijn oudste drinkt ook geen melk, ze heeft tot 17 maanden bv gehad en daarna bliefde mevrouw geen gewone melk. Ze lust wel chocolademelk maar dat is natuurlijk niet iets voor iedere dag. Ik zorg dat ze elke dag 1 keer roomkaas of gewone kaas als beleg krijgt en ze eet 's avonds flink wat yoghurt. En af en toe een pakje chocolademelk, maar dat is meer voor de lekker dan voor de zuivel.