Zelf medicatie betalen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Suzepuus, 3 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzepuus

Suzepuus Lid

17 okt 2012
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden, moeten jullie ook zelf je medicatie betalen? Hoeveel zijn jullie kwijt voor gonal f of decapeptyl? Hoor het graag!

2. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Waarom zou je het zelf moeten betalen? Je moet alleen eerst je eigen risico betalen. .

3. Suzepuus

Suzepuus Lid

17 okt 2012
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je door je pogingen heen bent helaas wel

4. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Oooo zo.. dat is vervelend. Wordt een dure grap denk ik. Als ik zag wat de puregon kostte en ik spoot niet eens zoveel eh.

5. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Je kan dit opzoeken op een site medicijnkosten.nl.
    Ik heb het bij de ziekenhuisapotheek laten opzoeken. Dat was vrijwel hetzelfde.
    Bij het afhalen van de medicijnen hoefde ik trouwens niks af te rekenen. De rekeningen worden naar desbetreffende afdeling gestuurd en die sturen het door naar mijn verzekering, waarvan ik vervolgens weer een rekening ga krijgen. En nu maar hopen dat ergens in dat heen en weer gestuur er een rekening kwijt raakt ;)
    Ik heb trouwens ook begrepen dat de medicijnen in belgie goedkoper zijn mocht je in de buurt wonen of toch al daar behandeld worden.
    Verder heb ik nog wel tips maar dan pb me even.

6. sjak

sjak Niet meer actief

Wij waren €800 kwijt aan menopur en decapeptyl. Wij hebben dit in Belgie gehaald (behandeld in nederland) dit scheelt zo'n 35% met de nederlandse kosten! Zoek goed uit wat het je hier kost en wat daar! Wij zijn in Gent geweest (gelijk een leuk weekend van gemaakt). Daarnaast had ik al een voorraadje van ern inmiddeles dierbaar forum-vriendinnetje gekregrn. Anders waren we zo'n €1200 kwijt geweest.

7. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Gisteren in Gent 55 euro betaald voor 10 stuks decapeptyl.
    Daar zitten de kosten niet.

Echter de stimulerende medicatie is het duurst (in mijn geval Menopur). Hier was ik idd zo'n 1200 euro voor kwijt.
    Maar in NL zou dit inderdaad zo 35% meer zijn!

8. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Maar dit wordt toch verzonden naar je verzekering?
    Wij kregen gisteren een rekening binnen van België, eerst betalen voor echo-controle voor cyclus analyse en dan proberen terug te krijgen en het had nog een naam ook :s typisch Belgisch
    Hopen dat we nu niks meer voor hoeven blijven schieten en waar je achteraan moet hele tijd....

9. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik moest mijn medicatie zelf betalen omdat we IVF in Amerika deden. 1 ronde (pregnyl, menopur, Gonal f en cetrotide) kostte me 1600 euro aan medicijnen.

Je kunt altijd eerst even kijken op het ivfmoedersforum bij het topic "meerijden naar het ziekenhuis". Daar geven vrouwen hun overgebleven medicatie weg.

Succes!

10. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

10 feb 2013
    612
    86
    28
    ik heb ook nog gonal f over 1 met 900 eh 1 met 450 eh mag je zo hebben..anders moet je even pben..
    en nog 4 flacons menopur

11. duurtlang

duurtlang Actief lid

20 feb 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Voor iemand die door zijn pogingen heen is en Menopur nodig heeft: ik heb nog een doosje menopur 75 over. Uiteraard gratis en voor niets mag je het van me hebben. Stuur me maar een PB.

12. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Ik heb nog utrogestan. ....

13. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Voor 7 decapeptyl, pregnyl en 2x menopur 1200 eenheden was ik 1000 euro kwijt in Gent.

Deel Deze Pagina