geboorteversiering

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Patty82, 5 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patty82

Patty82 Bekend lid

8 sep 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    Hallo dames,

Lees veel over de uitzet en kleertjes, maar ben ook erg benieuwd wat jullie hebben aangeschaft aan geboorteversieringen. Zelf ga ik de standaard geboorteslinger kopen. Ben nog wel aan het kijken voor iets anders, maar weet nog niet zo goed wat.

Zag dat je nu ook raamborden en raamstickers hebt. Dus wat heb/had jij? Of heb je een ander leuk en origineel idee dan hoor ik dat graag.

2. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.225
    525
    113
    Naamslinger van stof!

Als je me pb't heb ik wel een leuke site voor je

3. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Voor de oudste heb ik een waslijn met rompers voor het raam gehad.

Ik heb het toen gewoon met papier gedaan, maar je kunt het ook met echte rompers doen:

Gewoon witte Hema rompers kopen. In maat 62-68, want als de lijn dan weg is, kun je ze wassen en gewoon gebruiken.

Letters van de naam uitprinten op strijkpapier, deze op de rompers (1 letter per romper) strijken en klaar! :)

Strijkpapier kun je halen bij de action, v&d ed.

4. DaphneB

DaphneB Bekend lid

25 jul 2011
    585
    68
    28
    Wij hebben een 3d raam baby, nog even en deze mogen we ophangen. Heel handig want er zit een roze en blauwe ballon bij.

Bekijk bijlage 304300

5. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Wij hebben een slinger met : Hoera een jongen, een vlag voor aan de vlaggenstok en een geboortebord van stampertje.

Voor binnen hebben we vlaggetjes en ballonnen om het ook een beetje aan te kleden

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.261
    4.492
    113
    Ik heb helemaal niets gekocht of aangeschaft. In onze buurt zorgen de buren voor de ooievaar en de versieringen.

Toen ik thuis kwam stond er een ooievaar van de buren, een ooievaar van mijn zwager en schoonzus een een giga knuffelbeer met een bordje met de naam van onze kinderen in de tuin. Die laatste was verzorgt door mijn ouders.

En binnen in huis had mijn schoonzusje het versiert.

7. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Ik ga een raamsticker bestellen, die ik op plexiglas ga plakken, zodat ik die later op de babykamer kan hangen...

8. frouk85

frouk85 Niet meer actief

Hier komt ook raamsticker deze is hetzelfde als t geboortekaartje en kun je mooi bewaren.

9. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
  10. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.159
    408
    83
    Hier hangt de naamsticker al bijna 2 jaar voor haar raam :)

11. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Ik heb gekleurde plastic vlaggetjes voor aan de pergola in de voortuin, die hadden we nog. Verder heb ik blauwe ballonnen met een zeilboot erop (heeeeeel toevallig al een tijd geleden gekocht, zag ze liggen en dacht, die kunnen nog wel eens van pas komen) en er staat ook een zeilboot op het geboortekaartje. Verder verzorgt de carnavalsvereniging een ooievaarsnest, paar weken voor de geboorte met bordje erbij "landingsplaats". En als de baby geboren is komt er een ooievaar op te staan.

Verder denk ik dat ik binnen alleen de kaartjes aan een lijn ophang op de spiegel boven het dressoir, doe ik ook met de kerstkaarten. Lijntje spannen en met drie zuignappen vastzetten.
    Hebben klein huisje dus niet te veel onrust binnen.

12. Patty82

Patty82 Bekend lid

8 sep 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    Wat een leuke ideeën allemaal. Vooral de namen-romper spreekt mij aan.En die past heel mooi voor het raam.

@ pluk dat is wel heel fijn en handig zulke buren. Leuke thuiskomst moet dat zijn geweest. Als cadeau voor de kids zat ik te denken aan een folieballon. Kan je tegenwoordig laten bezorgen.

@ dames met een raamsticker. Wij hebben een erker in de keuken (voorkant woning) met twee smalle horizontale ramen. Ben bang dat zo'n sticker dan niet heel mooi uitkomt. Vaak zijn de stickers gemaakt voor lange verticale ramen.

Verder nog versieringen binnenshuis?

13. Jimmy100

Jimmy100 Actief lid

8 okt 2010
    294
    0
    0
    Wij hadden een naamsticker voor raam! Ga dat bij de tweede weer doen, kreeg er ook veel leuke reacties op!

Deel Deze Pagina