Hoi hoi, Mijn dochtertje is nu 3 maand en ik wil graag met haar gaan zwemmen. Nu heb ik bij verschillende zwembaden geinformeerd over baby zwemmen, maar bijna overal is het zo dat je je in eerste instantie moet inschrijven en dan kom ik op een wachtlijst te staan. En ten tweede moet ik dan op een vaste dag komen. Maar ik heb een beroep met onregelmatige werktijden dus dat gaat bij mij niet lukken. Nu wil ik dan zelf met haar gaan zwemmen. Maar welke dingen kan ik precies doen met haar in het water. Ik lees op internetsites dat baby's even onder water gaan. Maar wat nog meer precies? Heeft iemand ervaring en tips? Liefs Farfan
Waarom doe je niet een keer een proefles, dan kun je daarna gewoon zelf met de kleine en weet je een beetje hoe of wat met vasthouden en onder water enzo.
Ik ga vaak vrij zwemmen met mijn kleine en dan zit hij in de band, af en toe haal ik hem eruit lekker een beetje spelen hij vind het heerlijk
Bij ons zwembad is daar ook een wachtlijst voor, voor een proefles, dan ben je zo een paar maanden verder. Ik ga dus ook gewoon zelf zwemmen met Milan. We doen niet echt iets bijzonders, ik hou 'm vast of hij zit in de band, en dan lopen we lekker door 't water, en een beetje spetteren enzo. Milan vindt 't allemaal geweldig!
Wat jammer joh. Wat je kan doen met je kleintje: gewoon lekker op de rug laten drijven. Op de buik 'zwemmen' , als je je handen onder de okseltjes hebt en dan wat naar voren draait, kun je tegelijk ook het kinnetje ondersteunen. Op buik en rug (afwisselend) 'speedboten' , dus door het water trekken terwijl je zelf een rondje om je as draait of half draait. Dat onder water gaan, kan best, maar ik zou dat zelf toch een keer gezien willen hebben. Maar in feite kun je gewoon je kindje op tillen en onder water gaan en weer boven tillen. Soms verslikken ze zich wel hoor. Bij ons zijn de lessen (3 dagen in de week) allemaal op vrije inloop-basis...
Klinkt echt leuk zeg! Ik denk dat ik van de week nog maar een keertje ga zwemmen. Dat onder water gaan doe ik zelf ook liever niet. Ik vind het wel jammer dat er bij ons ook wachtlijsten zijn, anders was ik zeker gaan babyzwemmen met Milan. Ik heb me wel vast ingeschreven, maar er is een kans dat ik nog een half jaar moet wachten .
Ik checkte altijd even over de telefoon wat de tempraturen van het water is en vermelde dat ik dat wou weten omdat ik met een jongen baby wou komen zwemmen. verder zou ik voor je onderwater gaat toch een proefles nemen (voor de voorzichtigheid)
Milan is van dezelfde maand als mijn dochter, wat fae nu net (sinds 2 weken) ook leuk vind, is achter een eendje aan zwemmen en dat proberen te pakken (en op te eten uiteraard) . Gelijk ook goed voor de motoriek . En uiteraard liedjes zingen in het zwembad, waarbij je een beetje met water spettert enzo.