Tandje weg?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ToetieL8, 25 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ToetieL8

ToetieL8 Niet meer actief

Vorige week ontdekte ik een bobbel met een klein wit puntje in Barts mondje. Gisteren was het witte puntje een heel stuk groter en kon het ook goed voelen. Maar vandaag is het helemaal weg, alleen de bobbel zit er nog. Kan een tandje weer weg gaan? Ik heb er gisteravond wel dentinox opgesmeerd. Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt, en wanneer kwam het tandje dan weer terug?

Groetjes Toetie

2. Delilah

Delilah Niet meer actief

Hey, ja dat had ik laatst ook. Bij Wesley voelde zijn tandvlees opgezwollen en toen voelde ik heel duidelijk een hard puntje, heeft er ook wel een week gezeten en toen opeens voelde z'n tandveels nog meer opgezwollen maar het puntje was weg? Snap er ook niks van hahaha maar ik weet wel dat ik niet gek ben, hij zat er echt :D

3. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    tandjes zijn over het algemeen echt een wit streepje.
    Een wit puntje zijn talgkliertjes en deze verdwijnen inderdaad ook weer.
    Kan dus zijn dat er wel wat aan zit te komen maar dat witte puntje was dus denk ik geen tandje.

4. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

idd, is vast een talgkliertje geweest. Misschien is dat kliertje wat omhoog gedrukt door het tandje wat er onder zit te drukken :D
    Wij hebben ruim 3 maand zo'n talkliertje gehad met een hele dikke bobbel eronder. Eeen maand nadat het talgkliertjes weg was ,kwam het tandje ook.

5. ToetieL8

Ik denk niet dat het een talgkliertje was. Het was echt hard, kon er tegenaan tikken. Het zat op de plek waar hij hoektandjes moet krijgen.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Meestal komen de hoektanden niet als eerste door (meestal pas als baby's een jaar zijn geweest volgens mij), dus het lijkt me heel sterk.
    Het kan trouwens onmogelijk een tandje zijn, die verdwijnen echt niet meer. Talg kan ook hard zijn als het er een tijdje zit.

7. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    idd geen tandje hoor. En een hoektand zou wel heel apart zijn. Mijn dochter heeft 8 tanden en 4 kiezen maar nog geen hoektanden ;)

8. ToetieL8

Dan zal het wel een talgkliertje geweest zij. Raar hoor. Kijk net in zijn mondje, zit er aan de andere kant ook zo'n wit puntje. Nou we wachten het wel af wat er gebeurt.

9. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Duidelijk een talgkliertje.

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik geloofde dat eerst ook niet hoor, maar hier was dat ook zo, idd bij de hoektanden... Ik dacht echt dat 'mijn kind' dan een uitzondering op de regel was van dat de onderste tandjes eerst kwamen ;) . Maar oke, dat was met 3 maanden. Inmiddels is ze 6 maanden en nog steeds geen tanden te vinden.

11. Delilah

Delilah Niet meer actief

Hihihihihi, blij dat ik weet wat het was. Wesley had het ook heel ver rechts in de kaak, dus dacht al dat hij eerst z'n verstandskiezen zou krijgen ;)

12. ToetieL8

:) Jaaaaa ik ook, vond het al zo bijzonder. Maar helaas. We wachten nu maar rustig af totdat de echte tandjes komen.

13. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Hier had een van mijn twee zoontjes dat bij zijn kiezen.
    Het tandvlees begon dusdanig te zwellen door de druk van zijn kies (was ook helemaal paars/rood!) dat het stukje kies gewoon weer in de zwelling verdween, na een dikke week was ie echt goed door. Toen was de zwelling meteen een stuk minder ook.

14. mo1978

mo1978 Fanatiek lid

24 aug 2007
    1.720
    0
    0
    huisvrouw
    heyy

mijn meisje krijgt ook een hoektandje
    ik vind het ook vreemd maar tis echt waar!

Deel Deze Pagina