Wanneer is een verstopt melkkanaaltje een borstontsteking geworden? Dus wanneer moet ik aan de bel trekken bij de huisarts? Sinds gister is mijn linkerborst onder de tepel rood en is het ook gevoelig. Ik ben het onder de douche gaan masseren en het steeds met een pittenzak warm gaan houden. Het lijkt nog niet echt beter te gaan. Sterker nog, sinds net heb ik ook hele felle steken in mijn borst. Is het dan nu toch een ontsteking aan het worden? De steken zitten trouwens boven mn tepel ipv in de plek waar het rood is...
Bij mij was het ook op een andere plek rood dan dat het pijn deed. Goed je temp in de gaten houden, zodra je koorts krijgt aan de bel trekken. Als je gaat voeden steeds de pijnlijke borst eerst aanbieden zodat hij die goed leegdrinkt. Als je het gevoel hebt dat je borst nog niet leeg is, zou ik hem nog even leegkolven.
Ik heb alleen wel eens een flinke ontsteking in m'n kaak gehad zonder koorts. De steken zijn nu echt vreselijk pijnlijk. Ik heb niet zoveel zin om naar de hap te gaan dus wacht liever tot morgen. Maar loop ik dan niet het risico dat het uit de hand loopt? Het nichtje van mijn man moest zelfs geopereerd worden aan dr borst ivm een borstontsteking
ik zou niet te lang wachten inderdaad. ik hoefde de eerste keer niet eens naar de hap, een belletje ernaartoe was genoeg om antibiotica te krijgen.
Ik zou eigenlijk idd ook gewoon doen wat al gezegd is. Niet te lang wachten zeker als het zo pijnlijk is, maar gewoon even de huisartsenpost bellen, daar zijn ze immers voor zal ik maar zeggen al snap ik ook dat je er liever niet heen belt/gaat. Sterkte.
He jakkie.. Niet te lang mee doorlopen hoor! Ik heb dat wel gedaan (een half dagje) en werd ineens doodziek. Gewoon de hap bellen en overleggen. Daar zijn ze voor. Sterkte! En intussen idd leegkolven (van te voren een warme doek op de zere plek), masseren, onder de douche masseren en na het kolven een koude doek op de zere plek.
Dank je voor het vragen! Voel me inmiddels vrij belabberd. Koorts is ook aan het oplopen. Mijn man is nu antibiotica aan het halen. Hopelijk voel ik me snel beter. Wel leuk gepland, morgen is m'n eerste dag zonder mijn man
O beterschap!! Hier duurde het 24u voor de kuur aansloeg en de koorts wat zakte. Ik had 's avonds 40 graden, brr... wat voel je je dan beroerd! Sterkte!
Oh bah, beroerd voel je je dan he? Bij mij duurde het idd ook even voordat de ab aansloeg.. Misschien morgen toch maar hulp inschakelen want alleen wordt pittig denk ik.. Beterschap!
Ik heb het een keer gehad, gelukkig zelf op kunnen lossen met veel warmte, massage en goed leegkolven. Had er toen ook koorts bij die gelukkig maar een ochtend aanhield... Beterschap gewenst!
Kwam je even nogmaals beterschap wensen! Hier (gelukkig mag ik wel zeggen) geen ervaring met borstonsteking(en) maar het klinkt niet fijn. Hoop dat vandaag een beetje gegaan is en dat je je niet al te beroerd voelt. Sterkte!
Ja waardeloos zo'n borstontsteking Zondagnacht heb ik nog flinke koorts gehad, maandag heb ik goed paracetamol geslikt en dat hielp gelukkig. Ik ben de dag goed doorgekomen zonder mijn man Voelde me wel rot, maar het was te doen. En dinsdag ging het alweer stukken beter en sinds gister voel ik me eigenlijk gewoon goed. Met mijn borst gaat het ook veel beter, die is niet meer pijnlijk De andere borst deed gister wel opeens zeer, maar volgens mij zat mijn TSR gewoon te etteren.