Beginnende borstontsteking?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Yukl, 21 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

Wanneer is een verstopt melkkanaaltje een borstontsteking geworden? Dus wanneer moet ik aan de bel trekken bij de huisarts?

Sinds gister is mijn linkerborst onder de tepel rood en is het ook gevoelig. Ik ben het onder de douche gaan masseren en het steeds met een pittenzak warm gaan houden.

Het lijkt nog niet echt beter te gaan. Sterker nog, sinds net heb ik ook hele felle steken in mijn borst. Is het dan nu toch een ontsteking aan het worden? De steken zitten trouwens boven mn tepel ipv in de plek waar het rood is... :(

2. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Bij mij was het ook op een andere plek rood dan dat het pijn deed.
    Goed je temp in de gaten houden, zodra je koorts krijgt aan de bel trekken.
    Als je gaat voeden steeds de pijnlijke borst eerst aanbieden zodat hij die goed leegdrinkt. Als je het gevoel hebt dat je borst nog niet leeg is, zou ik hem nog even leegkolven.

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik heb alleen wel eens een flinke ontsteking in m'n kaak gehad zonder koorts. De steken zijn nu echt vreselijk pijnlijk. Ik heb niet zoveel zin om naar de hap te gaan dus wacht liever tot morgen. Maar loop ik dan niet het risico dat het uit de hand loopt? Het nichtje van mijn man moest zelfs geopereerd worden aan dr borst ivm een borstontsteking :$

4. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    ik zou niet te lang wachten inderdaad. ik hoefde de eerste keer niet eens naar de hap, een belletje ernaartoe was genoeg om antibiotica te krijgen.

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou eigenlijk idd ook gewoon doen wat al gezegd is. Niet te lang wachten zeker als het zo pijnlijk is, maar gewoon even de huisartsenpost bellen, daar zijn ze immers voor zal ik maar zeggen ;) al snap ik ook dat je er liever niet heen belt/gaat.

Sterkte.

6. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    He jakkie.. Niet te lang mee doorlopen hoor! Ik heb dat wel gedaan (een half dagje) en werd ineens doodziek.
    Gewoon de hap bellen en overleggen. Daar zijn ze voor.
    Sterkte!

En intussen idd leegkolven (van te voren een warme doek op de zere plek), masseren, onder de douche masseren en na het kolven een koude doek op de zere plek.

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

Oh dan ga ik toch maar even bellen ;) Hopelijk hoef ik dan ook niet langs te komen.

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Heb je nog gebeld?

En vooral hoe gaat het inmiddels?

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

Dank je voor het vragen!

Voel me inmiddels vrij belabberd. Koorts is ook aan het oplopen. Mijn man is nu antibiotica aan het halen. Hopelijk voel ik me snel beter. Wel leuk gepland, morgen is m'n eerste dag zonder mijn man ;)

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Oei, sterkte en beterschap!
    Hopelijk zal de antibiotica snel helpen!

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    O beterschap!! Hier duurde het 24u voor de kuur aansloeg en de koorts wat zakte. Ik had 's avonds 40 graden, brr... wat voel je je dan beroerd! Sterkte!

12. Yukl

Yukl Niet meer actief

Daar was ik al bang voor dat het zo lang zal duren voordat het aanslaat...

13. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Oh bah, beroerd voel je je dan he?
    Bij mij duurde het idd ook even voordat de ab aansloeg.. Misschien morgen toch maar hulp inschakelen want alleen wordt pittig denk ik..
    Beterschap!

14. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik heb het een keer gehad, gelukkig zelf op kunnen lossen met veel warmte, massage en goed leegkolven. Had er toen ook koorts bij die gelukkig maar een ochtend aanhield...

Beterschap gewenst!

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Kwam je even nogmaals beterschap wensen! Hier (gelukkig mag ik wel zeggen) geen ervaring met borstonsteking(en) maar het klinkt niet fijn. Hoop dat vandaag een beetje gegaan is en dat je je niet al te beroerd voelt. Sterkte!

16. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ben benieuwd hoe het gegaan is vandaag? Heb je het overleefd?;)

17. Tink

Tink Niet meer actief

Wat kun je je daar ineens beroerd van voelen he! Hoe is het nu?

18. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ja waardeloos zo'n borstontsteking ;)

Zondagnacht heb ik nog flinke koorts gehad, maandag heb ik goed paracetamol geslikt en dat hielp gelukkig. Ik ben de dag goed doorgekomen zonder mijn man ;) Voelde me wel rot, maar het was te doen. En dinsdag ging het alweer stukken beter en sinds gister voel ik me eigenlijk gewoon goed. Met mijn borst gaat het ook veel beter, die is niet meer pijnlijk :) De andere borst deed gister wel opeens zeer, maar volgens mij zat mijn TSR gewoon te etteren.

Deel Deze Pagina