Onze dochter van 6 maanden weigert bij tijd en wijlen de fles. Nu sinds deze week is dat eigenlijk alleen bij de laatste fles het geval. We moeten haar dan echt "in de houdgreep" nemen, vingers op haar wangetje om het "hoofddraaien" tegen te gaan. Dan is het even brullen en dan ineens... ziet ze het licht. Begint dan tevreden en volledig ontspannen te drinken. Ze is goed op gewicht en is verder heel tevreden en vrolijk dus op zich maken we ons er ook geen erge zorgen over, maar we vinden het wel vreemd. Ze heeft die laatste flesvoeding ook echt wel "nodig" qua voedingsstoffen maar af en toe pffff... Hebben meer ouders dit probleem (gehad)? En belangrijker... wat is de oplossing?
hier gaat het precies hetzelfde, ook soms overdag met een fles, ik laat haar meestal maar gaan en draai niet mee met haar hoofd dan komt ze vanzelf terug naar de fles en drinkt ze steeds een beetje, dan draait ze weer weg enz. uiteindelijk drinkt ze em wel leeg. ik heb zoiets van als je er een strijd van gaat maken willen ze straks helemaal niet meer drinken maar dat is mijn mening. ik denk zelf dat het een periode is.
Hoe laat is de laatste fles? en hoeveel voedingen en/of hapjes krijgt ze verder overdag? ik heb dan wel bv gegeven, maar als mijn zoontje zich zo gedroeg tijdens het drinken, dan had ie gewoon geen honger op dat moment. Maar goed... als jij zegt dat ze hem nog echt nodig heeft...