Zelf naar campingzwembad, welke leeftijd?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mammaaa, 25 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. disaro

    disaro Fanatiek lid

    18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Mijn jongste van 9 mocht dit jaar voor het eerst alleen naar het zwembad op de camping.
     
    Mammaaa vindt dit leuk.
  2. ShineBright

    ShineBright Fanatiek lid

    29 jan 2014
    2.247
    668
    113
    Mijn zoon was denk ik 10 toen hij voor het eerst mocht en doodeng vond ik het. Ik was weer de enige moeder die moeilijk deed want de rest mocht wel. Hij is er zelf naartoe gegaan met zijn vrienden maar heb mijn man 2 x naar het zwembad laten rijden om te gaan kijken zonder dat hij wist. Dit was trouwens gewoon het zwembad hier in de stad dus niet op de camping ofzo. Hij wordt bijna 13 nu en die angst is wel weg want weet nu nooit waar hij uithangt zowat en hij zwemt nu vaak genoeg overal en nergens en van bruggen afspringen. Ben er nog niet dol op maar die eerste keer vond ik gewoon helemaal niks.
     
    Mammaaa vindt dit leuk.
  3. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.012
    3.478
    113
    Vrouw
    Zoon is 7 en die is deze week een enkele keer alleen gegaan. Een simpel bad en erg rustig (vanmiddag zelfs helemaal voor ons alleen). We kijken dan wel regelmatig en soms blijven we er bij zitten.
     
    Mammaaa vindt dit leuk.
  4. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.477
    6.165
    113
    Vanaf 10 jaar vind ik vroeg zat, denk dat de oudste ook zo oud was. Jongste is bijna 7, die mag dus nog niet alleen. Ik ga niet altijd mee het water in, maar ben wel in de buurt.
     
    Mammaaa vindt dit leuk.
  5. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.846
    16.878
    113
    Vrouw
    Vanaf 10 jaar denk ik ?
    7 vind ik echt nog te jong eigenlijk.
     
    Mammaaa vindt dit leuk.
  6. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.577
    3.804
    113
    Ik zou die bruggen veel enger vinden:eek:
     
    einad, Mammaaa en Saartje33 vinden dit leuk.
  7. ShineBright

    ShineBright Fanatiek lid

    29 jan 2014
    2.247
    668
    113
    Vind ik ook nog steeds eng hoor maar heb er geen controle op want ze zijn met een hele groep en gaan allemaal. Hij weet hoe ik erover denk hoor en benoem vaak de gevaren enzo maar ja zoals een echte puber krijg ik dan Jaaaaaa mammmmm!
     
    Mammaaa vindt dit leuk.
  8. June12

    June12 Lid

    14 sep 2020
    48
    24
    8
    Vrouw
    Mijn oudste mocht met 7 jaar wat langer blijven in het zwembad (met toezicht), maar ik denk dat dit heel verschillend is per kind. Ons middelste is bijna 7 jaar en ik kan mij niet voorstellen dat ik hem dan of binnen een jaar alleen naar het zwembad laat gaan.
     
    Mammaaa vindt dit leuk.
  9. Happymam

    Happymam Fanatiek lid

    7 feb 2009
    1.177
    261
    83
    Dat is zo verschillend per kind en situatie.
    Oudste ging hier al redelijk jong (ik denk 7 jr) samen met vriendinnetje. Rustige ‘verstandige’ meiden. Zoon mocht pas vanaf een jaar of 10, die is druk en sociaal niet zo sterk (adhd). Andere zoon is nu bijna 10 en nog niet alleen geweest. Is sociaal ook niet zo sterk en snel overprikkeld incl heftige reacties (autisme en adhd). Die gaat ook dit jaar nog niet alleen, volgend jaar zal het afhankelijk zijn van het type zwembad denk ik. Klein, rustig en overzichtelijk bad gaan we dan denk ik wel proberen (zelf wel gaan kijken). Groot druk bad met glijbanen/stroomversnelling gaat hij voorlopig niet alleen naar toe.
    Leeftijd en zwemvaardigheid is hier niet doorslaggevend
     
    Mammaaa vindt dit leuk.
  10. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.560
    3.949
    113
    mijn oudste zoon is 8, en hij heeft A, B en C. wij laten hem niet alleen in het buiten zwembad. ik ben niet bang dat hij iets doet waardoor hij zou kunnen verdrinken. hij is super verantwoordelijk en zou het best kunnen maar een ander groter kind kan per ongeluk op hem komen. en dan komt hij misschien niet meer boven. dus nee ik ga dit pas doen als hij denk ik een kop groter en sterker is. dus als hij 10 is ofzo?
    hij zwemt soms wel alleen in een meer bij de camping. dat is ondiep, en minder druk. maar toch voor mijn eigen gemoedsrust ga ik meestal mee en kijk toe.

    overigens hebben we er nog 1 van bijna 6 zonder diploma, dus die mag nog nergens in.
     
  11. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.678
    1.608
    113
    Vrouw
    Ligt volledig aan het zwembad. Hier een klein bad waar ouders veelal op de rand zitten. Mijn jongste van 7 gaat er regelmatig alvast met vriendjes naartoe en dan volg ik 10 minuten later. Vanaf het terras kijk ik af en toe even bij hem. Helemaal alleen is nog geen optie wat mij betreft, maar voor zijn gevoel is hij echt alleen al met z’n vriendjes.

    Onze 10 jarige laat ik echt zelf gaan sinds kort.
     
  12. Relax

    Relax Fanatiek lid

    26 sep 2009
    1.574
    1.775
    113
    Vrouw
    Zoon van 11 gaat sinds dit jaar alleen zwemmen hier in de buurt. 7 vind ik wel echt te jong.
     
  13. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.023
    2.159
    113
    Vanaf een jaar of 10 mogen mijn kinderen met vriendjes naar het zwembad hier in het dorp. Ik vind de weg ernaar toe gevaarlijker dan het zwembad, waar goed toezicht is en mijn kinderen zijn goede zwemmers.

    Op een camping is het hier niet zo van toepassing, meestal gaan we zelf toch ook zwemmen, dus dan gaan we sowieso met z'n allen. Als ik niet zwem, zit ik meestal toch gewoon lekker naar ze te kijken. Of een boekje te lezen, maar dat durf ik wel aan. Jongste is 8, kan ook goed zwemmen en is niet zo'n grote durfal. De oudste twee zwemmen al jaren bij de reddingsbrigade, dus dat vertrouw ik zeker.
     
  14. Blink

    Blink Actief lid

    14 jan 2007
    254
    10
    18
    Mijn zoon mocht dit jaar met een campingvriendje mee. Hij wordt 11. Daarvoor gingen wij altijd met ons drietal mee.
     
  15. anne19791980

    anne19791980 Fanatiek lid

    9 dec 2008
    1.481
    218
    63
    Ik zou dat nog niet doen op die leeftijd.
    Maar ik ben dan ook panisch wat zwemmen betreft.
    Oudste is hier 10 maar die mag echt nog niet alleen. Misschien volgend jaar zomer.
    Jongste is 8 en heeft nog geen a diploma dus daarvoor moeten we sowieso mee.
     

Deel Deze Pagina