Ik moet morgen weer naar de tandarts voor controle. En nu ben ik eigenlijk benieuwd hoe jullie dat doen? Vorig jaar heb ik mijn vader gevraagd om op te passen. Maar ik vind dat eigenlijk onzin voor zoiets kleins. (Hoewel hij het met liefde doet hoor!) Dus deze keer neem ik hem mee en moet hij maar gewoon even in de kinderwagen zitten. Hoe doen jullie dat? Mijn man is aan het werk en bvendien zitten wij niet bij dezelfde tandarts. Ik ga dus sowieso altijd alleen.
ik heb haar toen meegenomen, kan ze wennen aan de tandarts voor als ze traks zelf moet gaan... ze vondt het prima
gewoon meenemen! Ben zelf tandarts en wij vinden het ook altijd hartstikke gezellig als er een kleintje meekomt Kunnen ze gelijk aan de omgeving wennen en een controle duurt inderdaad ook vaak niet zo lang. Veel andere ouders nemen inderdaad ook hun kinderen mee naar de controle hoor, vanaf 2 weken oud heb ik ze gezien
Oké, dan doe ik in ieder geval niks geks, haha. Nu maar hopen dat hij gewoon even rustig in de wandelwagen wil blijven zitten.
Ik moet ook over 3 weken. Ben ook aan het twijfelen. Ben bang dat hij echt niet in de wagen wil blijven zitten en momenteel zit hij overal aan en dat is niet echt handig bij de tandarts. Lig ik helemaal niet meer lekker in die stoel . Denk dat ik voor de oppas ga...
Ik heb hem altijd meegenomen en dat ging altijd goed. Terwijl mijn mannetje erg druk is en een echte avonturier. Toen hij klein was bleef hij wel zitten in de wagen met een speeltje, maar dat is voorbij. Nu gaat hij op ontdekkingstocht in de praktijk. Het is een beetje aanpassen, maar het ligt ook een beetje aan de tandarts. Die van mij vond het wel leuk en had er geen problemen mee. Hij had het geduld , want mijn zoontje kwam soms ook even op mij klimmen. Ook neemt vaak de assistente even de oppasregie over hihi Er moest trouwens niet geboord worden, denk dat het dan wat lastiger is, omdat de behandeling dan wat langer duurt. Bij mij was het enkel controle
IK heb hem de laatste keer gewoon meegenomen, maar toen was hij al bijna 2 jaar. Kan hij vast een beetje zien wat een tandarts is en doet. Hij vond het erg interessant. Toen hij kleiner was bracht ik hem overigens wel weg.
Bij een controle neem ik ze gewoon mee. Maar mocht er een "echte" behandeling moeten worden uitgevoerd dan regel ik toch een oppas. Wil ze niet bang maken door mijn paniekerige gedoe bij de tandarts.
Ik heb haar tot nog toe mee genomen, zal het ook wel blijven doen denk ik want ik heb hier niet zomaar oppas voor een uurtje, maar rustig in de wandelwagen blijven zitten wordt hier wel wat minder. Maar ja ik denk ook dat het goed voor ze is om zo vast een beetje aan die omgeving te wennen. Hier gaan ze ook vanaf 2 jaar bij het kindje in het mondje kijken. Voor jezelf ook een oefening trouwens (als je de tandarts eng vindt tenminste) ik had mijn dochter laatst mee toen ik bloed moest laten prikken, vind het niet zo heel erg maar het moment dat de naald erin gaat kijk ik toch echt even moeilijk. Nu moest ik heel stoer blijven omdat zij me helemaal gefascineerd zat aan te kijken.
Bij controle neem ik haar altijd mee, grote behandelingen plan ik op de dagen dat ze op kdv is.. (ik werk in eigen bedrijf dus hoef geen vrij te vragen)
Ik neem mijn kereltje meestal mee, tandarts, dokter, ziekenhuis, noem maar op. Al is het meestal meer uit noodzaak. Maar goed, ik neem boekjes mee en snacks en klein speelgoed en zo houdt hij het goed uit Ik moet wel eerlijk zeggen dat als ik de optie had, ik hem vaker thuis zou laten hoor, vooral ziekenhuizen duurt hier altijd eeuwen
Meenenemen! Assistentes hier vinden het helemaal leuk als ie mee komt en zo kan ie spelenderwijs wennen aan de geluiden en de omgeving. Hier adviseren ze het ook om hem mee te nemen.. Dokter/ziekenhuis zou ik hem wel thuis laten geloof ik, vooral omdat het wachten daar altijd 10x langer duurt dan bij de tandarts...
hier neem ik ze in principe altijd mee (huisarts, tandarts, bloedprikken). Bij de tandarts krijgen ze vaak ook nog (heel interessant) een tandenborstel om mee te spelen. En de jongste kreeg deze keer een tandarts spiegeltje (toen was m'n man er wel bij overigens) .
Ik heb D ook gewoon meegenomen toen ik op controle moest bij de tandarts. Nu is hij ook gewoon erg rustig en kan hij zichzelf prima vermaken, dus misschien scheelt dat ook. Mijn tandarts adviseerde juist om hem mee te nemen, dan kan hij alvast wennen aan de geluiden enzo.
Controle lijke me niet zo'n probleem, dan neem ik mijn dochter gewoon mee. Maar de laatste keer met trekken van de verstandskiezen + onderhoudswerkzaamheden, toen was ik blij dat m'n vriend mee was. Hier raakte ze namelijk in paniek van wat ze allemaal met haar mama aan het doen waren , dus is vriend met haar in de wachtkamer gaan zitten. Dat kan dus ook nog: iemand meenemen..
Voor een behandeling zou ik sowieso een andere oplossing gezocht hebben. Maar controle ging goed. Ze heeft vrij uitgebreid mijn gebit gereinigd, dus hij was het een een gegeven moment wel zat. Hij probeerde het eerst met "kaar!" (klaar). Toen dat niet hielp "mama kaar" en ten slotten "poetsen kaar" toen het nog te lang duurde heeft hij wel even een beginnend huiltje laten horen, maar toen was het gelukkig echt bijna klaar, dus het werd niet te gek. De tandarts heeft ook nog naar zijn tandjes gekeken, dus dat was wel mooi meegenomen. Ik had m'n iPad bij me voor het geal hij het wachten niet vol zou houden, maar die heb ik niet eens nodig gehad. Maar het was wel een prettig idee m hem achter de hand te hebben, daar is hij meestal wel 10 tot 20 minuten zoet mee.
bij een controle heb ik hem meegenomen. kon hij gewoon bij me op schoot en ze hebben gelijk spelenderwijs bij hem gekeken, tandjes tellen. vond ie wel leuk. as maandag moet ik voor een vulling en dan gaat hij naar mijn ouders. anders voelt hij mijn spanning, want ik ben panisch voor de tandarts
daar ben ik dus ook bang voor. Ik ben zelf echt doodsbang voor de tandarts, heb er ook alleen maar nare ervaringen mee gehad ik ben ook bang dat zoonlief die spanning gaat merken, buiten het nare geluid van al die apparatuur. ik hield vorige week een tondeuse vast en toe ik hem even aanzette, stond zoon stijf van angst, terwijl ik niet eens in zijn buurt stond.
Ik neem Julia liever niet mee. Ze is een heel rustig meisje, maar juist in een andere omgeving kan ze ineens druk zijn en alle aandacht vragen. Ik erger me dan rot.