Hier idd precies hetzelfde. Ook hier werd het rijbewijs betaald als we niet zouden gaan roken en hebben ze ook idd meerdere keren aangegeven dat het stom van ze is dat ze roken. (mijn vader inmiddels niet meer en mijn moeder nog 3 per dag)
Hier gestopt toen ik zwanger bleek. Manlief had meer moeite met stoppen en is blijven roken toen ik zwanger was maar wel buiten! Geen haar op mijn hoofd die eraan twijfelde om hem binnen te laten roken: niets ervan! Toen het vriendje eenmaal geboren was, is manlief ook nog blijven roken maar absoluut niet in de buurt van de baby en ook onmiddelijk handen wassen na het roken, kauwgum eten en deodorant... Ik deed zo vervelend over die rooklucht Uiteindelijk is ie 3,5 maand na de geboorte toch nog gestopt! YEAH! Ik ben erg blij. Ik vind dat we beide er alles aan moeten doen om zo lang mogelijk voor dit mannetje er te kunnen zijn. Ben gisteren weer bij een begrafenis geweest... 61 jaar met kinderen van mijn leeftijd... Ik had het zo met ze te doen!
@merle en suus.... Bij ons is het ook anders. Mijn ouders roken allebei als ketters en hebben altijd gezegd, als je wilt roken, dan niet stiekem, we kunnen het je niet verbieden. M'n ouders hebben 5 kids, waarvan er maar 1 rookt.
Ik denk niet dat het veel kwaad kan, alleen zou ik wel standaard het raam openhouden als dat mogelijk is. Giftige stoffen blijven anders toch hangen.
Ik heb zelf gerookt tijdens de zwangerschap, mijn moeder heeft gerookt tijdens de zwangerschap, evenals veel vriendinnen van me en persoonlijk ken ik niemand die geen gezond kindje op de wereld heeft gezet. Daar is wel meer voor nodig dan alleen maar sigaretten rook.(walm) vaak is het toch iets wat in de aanleg al verkeerd gaat en waar jijzelf geen invloed op heeft. Je zegt zelf dat hij niet rookt in jouw bijzijn, wat ik al heel erg netjes vindt van je vriend trouwens. Daarbij ontkom je er niet aan en zul je ongetwijfeld wel vaker ergens komen waar gerookt wordt of waar je wat last kunt hebben van de rook, ik zou me er in ieder geval echt niet zoveel zorgen over maken als dat je nu doet hoor,daarmee verpest je je eigen plezier op je zwangerschap.
Tja het blijft slecht voor je Mijn ma heeft ook gerookt tijdens de zwangerschap en ze heeft 5 minikindjes gekregen. (daar is trouwens nu niets meer van te zien hoor )
Wij roken allebei (ook tijdens de zwangerschap ja ) en hebben een gezonde dochter gekregen. Bij de bevalling ook nog gevraagd hoe de placenta was en daar konden ze er niets van zien. Het kan dus wel problemen geven, maar het hoeft niet. Ik dacht dat het meer te maken had met verhoogde risico's enzo...
Me vriend rookte gewoon naast me hoor tijdens me zwangerschappen en heb 2 geweldige kids op de wereld gezet. Ik heb tijdens de zwangerschappen niet gerookt tussen door wel . Wij roken nog steeds niet bij de kids maar als ze op bed liggen en ze zijn nok dan is het hier toch wel asbak op tafel heerlijk. Ik zou me er niet druk om maken hoor