wie heeft er ervaring met draaipoging?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Boyandgirl, 12 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boyandgirl

Boyandgirl Actief lid

24 nov 2009
    444
    0
    0
    hallo allemaal

Ik ben benieuwd naar verhalen over draaipoging. Ons meisje ligt in stuit, volgende week dinsdag krijg ik weer een echo en als ze nog steeds zo ligt krijgen we volgende week vrijdag een draaipoging.
    Ik vind het wel een beetje eng en lijkt me ook erg pijnlijk, graag jullie ervaring, en of het lukte of niet en hoe je uiteindelijk bent bevallen.

2. Thir28

Thir28 Actief lid

21 nov 2012
    245
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij mij hebben ze mijn dochter geprobeerd te draaien met 37 weken. Dat was te laat en is ook niet gelukt omdat er te weinig ruimte inmiddels was en vruchtwater was ook niet zo veel meer. Je moet je zelf goed ontspannen anders gaat het sowieso niet lukken. Als je dat doet dan is het wel te doen. Alleen weet ik dus niet hoe het voelt als hij daadwerkelijk draait.

Uiteindelijk heb ik keizersnede gehad ivm zwangerschapsvergiftiging. Succes met draaien!

3. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    ik zou het zeker niet laten draaien! inwendig en uitwendig niet!
    Mensen om mij heen hebben er vervelende ervaringen mee gehad, en het is erg pijnlijk...
    de gedachte alleen al...succes

4. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ze hebben mijn dochter gedraaid met 36 weken, was goed te doen ondanks haar formaat. Ik had wel veel vruchtwater, dat maakt het makkelijker. Ze is netjes zo blijven liggen en ik ben met 40+5 thuis bevallen van een dame van ruim 8 pond.

5. mamavanjusten

8 jun 2011
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het bij mijn zoontje gedaan. Ik was toen 36 weken zwanger. Bij mij ging het erg makkelijk en pijnloos. En met succes en ben ook natuurlijk bevallen. Mijn tip is altijd aan mensen, probeer het in ieder geval. Doet het zeer of lukt het niet, jammer dan. Natuurlijk bevallen is toch fijner als een keizersnede, het is het proberen waard vind ik. Succes!

6. miffy79

miffy79 Lid

15 apr 2009
    52
    0
    6
    Interieurarchitectuur
    Ik heb het bij mijn eerste ook gehad. Met 36 weken een draaipoging laten doen, maar er was geen beweging in te krijgen. Pijn deed het niet.
    Uiteindelijk heb ik een stuitbevalling gedaan en dat ging heel goed.

7. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    ik zou het zeker niet proberen, er kunnen veel complicaties komen, waaronder ook zuurstofgebrek bij de kleine, de meeste mensen onderschatten het draaien en de gevolgen ervan.

8. toeter

toeter Fanatiek lid

1 dec 2012
    1.313
    1
    0
    helemaal mee eens, (ook al is het je eigen keuze dat voorop gesteld) een draaipogig is niet zomaar iets dat zomaar even kan. Vaak gaan hier eerst onderzoeken aan vooraf. Ik heb gewoon ook een onvolkomen stuitbevalling gehad ik weigerde te laten draaien, en is achteraf ook maar goed geweest want de navelstreng zat meerder malen om haar nek...

Meestal is het ook niet geheel zonder reden dat een kindje zo blijft zitten.

9. bloempie 1983

bloempie 1983 Bekend lid

24 aug 2010
    741
    0
    0
    overijssel
    Een vriendin van mij is naar een homeopaat geweest. Zij zag het ook niet zitten om haar kindje te laten draaien. Een paar keer snuiven aan een snufje en hoppa, zelfde avond is de beeb nog gedraait! Baat het niet dan schaat het niet!

10. Jojo12

Jojo12 Actief lid

18 okt 2012
    382
    0
    0
    Zou het anders eerst nog snel met moxa-sticks proberen. Hier lees ik ook veel goede verhalen over waardoor een draaipoging vaak niet meer nodig is. Meer info vind je volgens mij op stuitlig.nl

11. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Hier een draaipoging gehad met de eerste!!

Ik doe het nooooooooit meer als deze in stuit ligt dan jammer dan maar een KS maar een draaipoging dat nooit meer.

Hij was wel gelukt maar het deed zo'n zeer.

12. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    Heb een draaipoging bij mijn eerste gehad, zonder succes. Pijn vond ik meevallen, maar kon me ook redelijk ontspannen. Zou een stuitbevalling doen, maar na ruim een week overtijd en geen ontsluiting een geplande ks gehad. Tweede lag ook in stuit, maar is rond 33 weken zelf gedraaid en uiteindelijk gewoon bevallen. Volg vooral je eigen gevoel!

13. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Bij mijn vorige zwangerschap een versie laten doen net voor de 37 weken. Helaas zonder succes en het was behoorlijk pijnlijk. Nu bleek mijn zoontje later klem te zitten onder mijn ribbenboog, hij kon dus met geen mogelijkheid draaien. Dit verklaard waarschijnlijk ook waarom het toch zo pijnlijk was. Na de mislukte versie was ons zoontje heel rustig en heb ik veel last gehad van harde buiken. Ik zou persoonlijk dus nooit meer een versie proberen, achteraf gezien had ik ook echt zoiets van "er zal vast een reden zijn waarom hij zo ligt"

Ik hoor echter ook hele andere verhalen waar de versie binnen no-time gelukt is, dit is dan meestal ook pijnloos. Bij mij zijn ze wat dat betreft gewoon te lang doorgegaan (+- 30 min) en waren de omstandigheden ook niet optimaal. (Placenta aan buikwand, weinig vruchtwater) uiteindelijk hebben we gekozen voor een geplande ks met 39+4.

14. urmylove

urmylove Niet meer actief

Ik zou voor volgende week vrijdag ook een afspraak krijgen met de Gyn, om te kijken of mijn meisje nog in stuit ligt. Maar mijn VK voelde al dat ze ietwat gedraaid was (eerst lag ze met t kontje dus beneden) en nu lag het ruggetje al bij mijn ribben.

Wat ik zelf heb gedaan om de baby te laten draaien of ruimte te geven is 15 min op linkerzij liggen. 15 min op de rechterzij. En dan 15 min op handen en knieeen en 15 min op je rug.

Op het moment dat ik op mijn zij lag heb ik mijn buik uitgezet.
    (ik lag dan op de zij waar de ledematen van de baby lagen)
    op het moment van uitzetten begon de baby lekker te wiebelen.
    Paar keer gedaan dus met als resultaat dat ze met het ruggetje al boven kwam te liggen.

Nu moet ze nog ietsjes verder met dr koppie draaien naar beneden en ligt ze goed. Nu zou het ook wat makkelijker zijn met draaien hoop ik. Aanstaande dinsdag gaat de VK weer kijken hoe ze ligt.

Ook helpt het misschien om wat vaker met je bekken open te zitten.
    Als je op een stoel zit bijvoorbeeld met benen wijd, en je buik lekker tussen laten hangen. Zo ook als je voor de tv zit etc.

Maar als je inderdaad weinig vruchtwater hebt, of babietje ligt vast, dan helaas..

Ik wens je veel succes! en sterkte..

15. Searwen

Searwen Actief lid

22 mrt 2013
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een vriendin van mij is naar de acupuncturist gegaan, het kindje is dezelfde avond nog gedraaid. Geen idee hoe precies, maar het schijnt vaak te werken.

Deel Deze Pagina