Met de pot mee eten.

Discussie in 'Voeding' gestart door Sama1, 22 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Mijn dochter van 16 maand eet al sinds het kan met de pot mee. Alles vers gemaakt of in de diepvries. Dit was ook omdat ze sommige potjes niet mocht en ik dit ook makkelijker vond. Altijd vers eten in de diepvries. Nu ben ik wat soms wat overdreven in het opletten van wat ze eet. Ze is een Hollandse dame van 85 cm en 12 kilo. Koekjes, snoepjes en dergelijke ben ik niet zo van. Ook niet van de diksap enzo. Niet omdat ze het niet mag maar ze nog dol gelukkig is met een bakje tomaten of dergelijke. Ook thee vind ze heerlijk. En tuurlijk krijgt ze af en toe wel iets anders. Met avond eten krijgt ze wanneer wij patat of pizza eten altijd een prakje uit de diepvries. Potjes lust ze niet. Spuugt alles uit. Alleen komt madame nu op een leeftijd dat ze het niet meer echt pikt. Willen eten wat wij ook eten. Nu krijgt ze altijd nog yoghurt maar nu heeft ze ook door dat wij bv andere yoghurt eten. Eigenlijk vind ik het ook wel logisch. Maar hoe gaan jullie daar mee om met patat en vla eten? Of doe ik te spastisch? Het is eigenlijk nooit strijd aan tafel alleen wanneer ze niet mag eten wat wij eten wordt het lastiger. We eten 6x in de week gezond en vind het zelf ook wel eens fijn om wat makkelijk te eten :) in plaats van weer groente, aardappelen en vlees :)

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier eet hij vanaf 1 jaar ook gewoon patat mee. Pizza kwam wat later, dat vond hij nog niet echt lekker.
    Je kan van patat en pizza toch ook iets 'gezonds' maken?
    Geef haar een bakje tomaatjes/komkommertjes bij de patatjes als ze dat zo lekker vind? Hier deed ik in het begin (tot 1,5 ofzo) ook nog wel eens een klein prakje vooraf voordat wij patat gingen eten en dan kreeg hij erna nog 10 patatjes ofzo.
    Je zou ook eens zelf pizza kunnen maken met verse ingrediënten? En verder krijgt ze er inderdaad niks van als ze eens een puntje van jullie diepvriespizza of afhaalpizza eet.
    Andere toetjes hebben wij hier nooit echt gegeten, hij krijgt altijd wat wij eten, maar wij hebben dan ook meestal yoghurt of vruchtenyoghurt. Als we dan eens vla, pudding of ijs hebben eet hij dat gewoon mee, ook vanaf 1 jaar ongeveer.

3. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Ja dat klopt. Pizza maak ik over het algemeen al zelf dat eet ze dan wel. Diepvries pizza eten we eigenlijk nooit. Vind ik zelf niet veel aan. Ja het is ook meer dat ik geen strijd wil aan tafel. Eten hoort leuk en gezellig te zijn en dat probeer ik zo lang het kan zo te houden. Zal vast ook wel een mindere fase aankomen :) Ze is gek op aardappelen, groente en vlees. Ook pasta vind ze lekker alleen eten dit niet vaak. Maar na 6 dagen aardappelen, groente en vlees is iets "simpels" wel fijn en ook lekker. Brood met soep vind ze ook erg lekker. Nu ze haar laatste tandjes krijgt is het eten ook minder. Komen 4 tegelijk door. Gelukkig de laatsten!

4. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Tsja maar als je het zo ongezond vind waarom eet je zelf dan wel vla bijvoorbeeld? Wij eten gewoon hetzelfde toetje als dochter meestal kwark of yoghurt. Als we patat eten zorg ik meestal voor groenten erbij zodat ze die ook binnen krijgt en wij ook. Pizza maak ik zelf. Ze eet eigenlijk alles wel met ons mee

5. Roty

Roty Actief lid

22 apr 2015
    449
    74
    28
    Hier ook een dochter in dezelfde leeftijd. Ik ben ook altijd erg van het gezonde eten, maar hier ook sinds dat ze een jaar is, ook willen eten wat wij eten. En dat vind ik nu ook prima. Duurde even hoor. Maar mijn man is daar makkelijker in. Dochter krijgt ook altijd water of thee en fruit op ochtend of middag, soms een cracker of soms hapje van ons koekje. Als de basis maar goed is, dan kan je daar best eens vanaf wijken.

En met patat, je zou zelf patat kunnen maken van frietaardappelen.

Wij eten zelf ook altijd naturel kwark of yoghurt na, dus ze krijgt altijd hetzelfde als ons. Wel de volle variant, want die is zo veel lekkerder.

6. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Eten niet altijd vla. Ze at in het begin soja yoghurt ivm lactose intolerantie. Dat spul vond ik niet te eten ;) toen zijn we langzaam over gegaan op yoghurt. Dit ging goed. Nu eet ze eigenlijk alles mee. Ik probeer het gewoon voor haar zo gezond mogelijk te houden. En dat is niet dat ze niets mag alleen merk ik nu dat ze pienter genoeg wordt en ik haar niet meer zo makkelijk wat anders kan geven. En dan is het voor mij nog wel een drempel om patat te geven of bv eens caramel vla wanneer wij dit eten. Mijn man is ook iets makkelijker in dit soort dingen.

7. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Wij zijn zelf minder afhaaleten gaan eten. Als we het wel eten, eten de kinderen soms eerder en eten wij als ze op bed liggen. En uiteraard eten ze af en toe gewoon patat oid mee. Toetjes eten we bijna nooit.

8. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    als wij bijv patat of iets anders minder gezond eten krijgt de jongste eerst een potje.
    zij heeft dus eigenlijk al gegeten voor we patat gaan halen.
    ze krijgt dan zoveel ze nog op kan.
    soms is dat een paar stukjes en soms is het nog best veel wat ze naar binnen werkt.
    werkt tot nu toe prima en dochter is ook 16 maanden

Deel Deze Pagina