Echinaforce

Discussie in 'Gezondheid' gestart door annick1984, 23 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Op verschillende fora lees ik dat zwangere dames de druppels van Echinaforce wel nemen.

Verder lees elders ik dat de pillen sterk worden afgeraden.

Hoe kan dit? Is toch hetzelfde middel?

Bij mij is de weerstand op een laag pitje (grieperig gevoel + verkoudheid) en hier graag iets aan willen doen..

Ik neem al niets aan medicijnen etc (op heel af en toe een paracetamol na), maar Echinaforce heeft mij in het verleden ook altijd goed geholpen. Ik las een bericht van iemand dat je het niet moest nemen in het begin van je zwangerschap. Telt 16 weken ook nog als 'begin'?

2. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    16 weken is niet meer het begin vd zwangerschap.
    Ik heb het gevraagd aan mijn arts en die zei; liever niet.

Zal dus niet ernstig schadelijk zijn maar als een arts het niet wenselijk vindt, zou ik het niet doen.

3. M02

M02 Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.372
    0
    36
    Heb t ook niet gedaan, normaal gebruikte ik het zeker wel als ik verkoudheid aan voelde komen bijv.
    Bij de gezondheidswinkel (G&W) werd het me ook afgeraden. Liever stomen met kamille en af en toe zoutoplossing neusspray.

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik weet het niet hoor. Ik heb het niet gebruikt tijdens beide zwangerschappen. Er zit ook wat (een verwaarloosbaar percentage) alcohol in die druppels bij mijn weten.

Nu gebruik ik wel weer die druppels trouwens.

Anders extra vitamine C slikken een optie?

Je hebt trouwens van Zonnatura ook thee dat heet Weerstandsthee. Ook misschien een idee?

Verder uiteraard veel groente en fruit.
    Een ui bij je bed leggen.
    Stomen.
    Neusspray (zoutoplossing).

Hoop dat je je gauw weer beter voelt. Een zwangerschap kan inderdaad zijn weerslag hebben op je weerstand.

5. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had laatst wel een paar dagen de pillen geslikt. Ik had op internet gekeken en las dat het geen probleem is bij zwangerschap. Ben dus verbaasd om nu hierte lezen dat het toch niet goed is?

6. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Je leest er verschillende dingen over. Er is nergens één antwoord dat zegt van is wel goed of is niet goed. Dat maakt het ook zo lastig.

Deel Deze Pagina