Hoi, Ik ga binnenkort ontslag nemen na ruim 15 jaar bij dezelfde werkgever (zeer grote landelijke organisatie in de zorg). Ik had er zelf niet eens bij stil gestaan maar mensen om mij heen zeggen dat ik op een dikke envelop kan rekenen.. Ik dacht laat ik toch eens kijken op internet maar zie alleen van alles over een ontslagvergoeding als je ontslagen wordt. Iemand bekend met een leuke envelop en hoeveel was dat dan? Puur nieuwsgierigheid hoor
Als je zelf onstlag neemt krijg je niks. Als je word ontslagen dan krijg je onstlagvergoeding. Tenzij je word ontslagen op staande voet dat krijg je ook niks.
Sorry, maar als je zelf ontslag neemt dan is dat niet gewoon. Of ze moeten wel heeeeeel blij zijn dat je gaat
Is inderdaad alleen als je ontslagen wordt. En tegenwoordig heet dat een transitievergoeding. Op bijvoorbeeld ontslag.nl kun je berekenen hoe hoog hij zou zijn geweest.
Een collega van mij heeft een paar maanden terug ontslag genomen en drie maanden salaris mee gekregen. Overigens was zij op dat moment al 3/4 jaar ziek met het vooruitzicht ook niet meer aan het werk te kunnen in ons werkgebied, dus misschien dat zij daarom een vergoeding heeft gekregen.
Ik denk niet dat je er op moet rekenen, heb het nooit eerder gehoord. Een leuk afscheidcadeautje daarentegen is wel op z'n plaats.
Nee dan krijg je niks mee. Collega van mij is na 21 jaar vertrokken en heeft alleen een bos bloemen en een bon van 20 euro gekregen.
Als je zelf ontslag neemt krijg je inderdaad niets mee. Of je moet je werkgever zover krijgen dat hij op papier wilt zetten dat hij je heeft ontslagen, dan krijg je wel wat maar dat lijkt mij sterk dat een werkgever dat zou doen. Kost hem namelijk geld. Wat je misschien wel kan krijgen is een afscheidskado maar goed, dan hebben we het misschien over een bloemetje of misschien een kado bon ofzo.
Ahhh zie je, vond het al zo vreemd. Wel jammer haha. Ik neem ontslag omdat het tijd wordt voor iets nieuws. Geen onenigheid met de organisatie ofzo hoor.
Als je zelf ontslag neemt krijg je niets. Logisch ook , je gaat zelf weg. Tenzij je als je ziek bent met wederzijds goedkeuren het contact laat beëindigen omdat ziek in dienst blijven meer kost voor de werkgever dan kan het soms wel eens zo zijn dat er een vergoeding bij komt .
Er zijn wel degelijk werkgevers waar dat gebeurd, maar dan speelt er idd vaak meer. Slecht functioneren of een overschot aan vast personeel..
Haha nee dat zou wat zijn zeg, zelf dit besluit nemen en je werkgever zal dit belonen door een dikke envelop. Als ik jou was zou ik nergens op rekenen dan kan het altijd nog meevallen.
In het geval van een reorganisatie kun je een vergoeding krijgen als je vrijwillig vetrekt of ruimte maakt voor een andere werknemer. Dat wordt binnen de overheid regelmatig gedaan. Maar niet als je zomaar vertrekt zonder dat die vraag er ligt.