Wij hebben bij ons in de straat meerdere ondergrondse containers. Regelmatig staat er ook grofvuil naast. Mag eigenlijk niet, maar gebeurd in de praktijk heel vaak. Nu zetten sommige mensen ook nog hele goede spullen bij het afval. Wij hebben weleens spullen mee naar huis genomen en deze nog een ronde gebruikt (uiteraard wel goed schoon gemaakt). Nu hadden de buren gisteren er hele mooie nachtkastjes neergezet, deze waren gisteravond alweer weg (rest van het vuil nog niet dus het waren niet de gemeentewerken) dus er zijn meer mensen die dit doen. Nu ben ik wel heel benieuwd naar het gemiddelde van het ZP forum dus vul de poll maar in.
Nee nog nooit gedaan en ik zou dat ook nooit doen. Ik koop en kom ook nooit bij een kringloopwinkel. En ik koop ook eigenlijk niks tweedehands. Ik vind dat gewoon geen fijn gevoel/idee. Van familie en vrienden vind ik het niet erg om iets te krijgen.
Nee, wij zetten zelf wel eens bruikbaar spul in onze voortuin met briefje er op gratis meenemen. Veel mensen hebben t niet zo breed en zijn blij met 2e hands grasmaaier bijv.
Als het goed schoon te maken is, dan zou ik het wel doen. Bijv. Een fiets of een schilderij, geen probleem. Jammer genoeg vinden wij nooit van die juweeltjes bij het grof vuil. Van die spullen en meubels kopen mensen ook via marktplaats van iemand over. Waarom zou je dat vies vinden als je het op straat ziet en meeneemt.
Hier zie ik op woensdagavond regelmatig een auto met aanhanger rijden met vanalles erop. Op donderdag wordt grofvuil opgehaald. Die rijdt dus hele wijken door.
Wij hebben weleens een TrippTrapp bij het grofvuil gevonden. Deze heb ik schoon gemaakt en door verkocht op Marktplaats Verder alleen dingen die ik grondig kan boenen. Ons schoenkastje komt bij het vuil vandaan, en de tafel die op het balkon staat. In het verleden ook weleens een salontafeltje.
Toen ik nog een armetierige student was, zeker weten. Ik woonde in een hele chique wijk op kamers en ik scharrelde af en toe een beetje rond om te kijken of er iets aan de straat stond... Ik heb toen wel op die manier een inboedel bij elkaar verzameld. Een keer een scharnier vervangen of een likje verf en zo'n meubel kon gewoon weer dienst doen. Ik heb ook wel eens een akoestische gitaar langs de weg zien staan en die was een beetje vies, maar nog wel goed! Dus die heb ik opgeknapt en toen had ik een hele mooie gitaar
Hier hebben we geen grofvuil aan de straat. Mijn broer woont in de stad en als hij ergens vanaf moet dat nog functioneel voor een ander is zet hij het aan de straat. Dan is het vaak binnen een half uur al weg. Zou het zelf ook wel doen hoor als je een pareltje tegen komt waarom niet? Maar dat gebeurt hier dus nooit.
ik heb optie 3 ingevuld, maar bedenk me dat ik een paar maanden geleden nog een ikea kinderstoel meegenomen heb, die er een heel stuk beter uitzag dan degene die ik op dat moment gebruikte. Echt nog geen krasje erop. Zo zonde om dat te laten vernietigen. Sopje erover en klaar.
Wij hebben het 1x gedaan. Mensen in de buurt hadden veel aan de weg gezet voor grof vuil. Stond een leuk houten fietsje bij. Hij was nog helemaal goed dus doekje er over en m’n meisje kon lekker fietsen haha.
In mijn studentijd geregeld een kastje of tafeltje. Ik heb ook een box staan in de berging. Wij hebben hier in de hal van de flat een weggeefhoekje. Daar heb ik een nijntje wipstoel, ikea kinderstoel, 2 tassen duplo en houten loopfiets ooit vandaan gehaald.
Vroeger, toen ik in Rotterdam woonde regelmatig gedaan. daar stond best regelmatig grof vuil buiten. Sterker nog; het meest waardevolle ding wat ik in huis heb (een antieke speciale spiegel) komt bij het grof vuil weg. Mijn moeder heeft hem ooit gevonden, zo'n 35 jaar geleden en toen ik uit huis ging heb ik hem meegekregen. Heb hem ooit laten taxeren: ik kan er een mooie nieuwe auto van kopen, mocht ik dat willen.
Er staat bij ons in de buurt nooit grofvuil aan de weg, dus langs de straat weghalen gaat hier niet. Maar mijn man was wel een keer bij de stort, en daar wilden twee mannen een prachtige binnendeur weggooien, gloednieuw, stond net in de grondverf, met glas. Die heeft hij toen meegenomen. Uiteindelijk stond het ding na 3 jaar nog in de schuur, en toen hij een keer opruimde heeft hij hem op marktplaats gezet, kreeg er nog 30 euro voor. Sindsdien vraag ik hem wel om niet dingen mee te nemen waar hij op dat moment niks mee kan (denkend aan mijn schoonouders met veel te veel ruimte in hun schuren wat vol staat met 'spullen die misschien ooit iemand nodig heeft' )
Woon je bij mij in de straat Ik heb ook wel eens wat meegenomen van het grofvuil, en ik zie ook regelmatig goeie dingen staan die een half uur later verdwenen zijn, dus ik ben niet de enige.
Ik zou dat zelf nooit doen. Geen fijn/fris idee. Echter, ik heb wel een leuke grofvuil-anekdote; Toen ik tiener was zag ik een nachtkastje bij het vuil staan. Er zat een laadje in dat kastje en ik kon mn nieuwsgierigheid niet bedwingen. Ik keek erin en zag iets glimmen. Het bleek een (gebroken) gouden armbandje. Er zat zo’n naamplaatje aan vast. En je raadt het niet; mijn naam stond erop! Vond ik zo bijzonder! Ik heb hem meegenomen naar huis. Maar járen later toch ingeleverd bij de goudsmit.
oh en wij hebben dus geen grof vuil hier, maar uiteraard wél een glascontainer. Heb daar pasgeleden nog 2 prachtig mondgeblazen (bijna identieke, daaraan kon ik zien dat ze mondgeblazen zijn ) vazen weggehaald. Bij ons staan daar vaker glazen windlichten, vazen ed naast.
Optie 3. Ik heb nog nooit iets "moois" gezien bij het grofvuil. Ik vind het een prima idee om een nieuw leven te geven aan oude/ afgedankte spullen
Wat een grappig topic! Mijn man zegt dus ook altijd dat mensen het mee nemen van straat! Ik verklaar hem voor gek. Want dat doe je toch niet? Ik zou het nooit doen!