zelf ontslag nemen

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door anja 29, 11 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anja 29

anja 29 Actief lid

11 okt 2006
    400
    0
    0
    heb even een vraag mag je zelf ontslag nemen tijdens je zwangerschapsverlof en heeft dat dan geen invloed op je salaris waar je dan recht op hebt! En waar kun je dit het beste navragen! Alvast bedankt anja :)

2. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Je mag altijd zelf ontslag nemen, zwanger of niet!

Als je van plan bent te stoppen met werken als je kindje er eenmaal is, dan heb je gewoon een opzegtermijn. Als je graag doorbetaald wilt worden tot het einde van je bevallingsverlof, dan moet j het oop pas per die datum opzeggen.

Voorbeeld: je bent uitgeteld voor begin november, dan zal je verlof ca 1 februari afgelopen zijn. Je kunt dan je baan per 1 feb opzeggen en dan word je nog doorbetaald tot die datum.

Groet van Kiki

3. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Maar wil je na je zwangerschapsverlof nog wel een ww uitkering ontvangen... dan mag je dus niet zelf ontslag nemen.

4. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Volgens mij heb je wettelijk tot een week of 3, 4 na de geboorte van je bay het recht om je baan op te zeggen met behoud van je verlof.

Oftewel, je verlof is in dat geval je opzegtermijn, je hoeft dan dus niet op te letten in welke maand je op zegt en zo.

5. anja 29

anja 29 Actief lid

11 okt 2006
    400
    0
    0
    Ja dat dacht ik ook ja ben 25 juni uitgerekend stel dat het kindje rond die tijd ook komt dan kan ik het beste in juli ontslag nemen wat ik moet 8 okt weer aan het werk Na mijn zwangerschapverlof heb ik nog 3 weken vakantie dus intotaal 16 weken zwangerschap plus er achteraan 3 weken vakantie en dan zou ik 8 oktober weer beginnen
    dus klopt het dan als ik medio luli ontslag ga nemen!
    Alvast Bedankt
    wel ingewikkeld allemaal groeten :)

6. Wendy06

Wendy06 Actief lid

26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    Ik wil tijdens mijn verlof gaan kijken naar een andere baan want mijn huidige werkgever kan mij helaas niet echt een leuke baan met een bijbehorend leuk salaris bieden...dus ik wil verder gaan kijken.

Maar ja vanaf wanneer ben je weer fit genoeg om te gaan solliciteren? en heb ik wel een nieuwe baan voordat mijn verlof afloopt...spannend, spannend allemaal hoor...!

Nou goed, ga mij er nu niet druk over maken. Ik zie tegen die tijd wel hoe het allemaal loopt! Ga mij ook inschrijven bij een aantal uitzendbureaus en dan kunnen zij mooi zoeken voor mij! :)

Deel Deze Pagina