Hallo, Mijn contract loopt af (wordt niet verlengt) 10 weken voordat ik uitgerekend ben. Ik heb hiervoor 2 andere banen gehad 1 waar ik 2 weken heb gewerkt en bij de andere daarvoor heb ik 3 jaar gewerkt waar ik nog 3 maanden ww recht van heb. De ww was destijds wel toegekend maar heb ik niet gekregen vanwege nieuwe baan. Zoals ik heb begrepen kan ik mijn ww weer laten hervatten binnen 26 weken na het verlies van de baan die ik 3 jaar had. Dit termijn van 26 weken valt binnen de datum dat mijn contract afloopt. Nu is mijn vraag: Kan ik dan eerst 1 maand ww uitkering krijgen en daarna wazo uitkering?? zo ja, hoe hoog wordt deze wazo uitkering dan? Mvg, Anoniemm
Beste Anoniemm, Je kunt inderdaad vanuit de WW een WAZO-uitkering aanvragen. Deze wordt gebaseerd op het dagloon van de WW. Bij de WW krijg je 75% of 70% van dit dagloon; bij de WAZO 100%. Op onze website vind je actuele informatie over de aanvraag en de berekening van de WAZO. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare