Ik ben met mijn ontwerp naar de drukker gegaan (zie album) maar daar kwam echt iets verschrikkelijks uit. Vond het echt helemaal niks. Dus 1 op 1 rond de tafel zitten hielp hier niet. Op www.poobies.com heb ik eerst een proefdruk laten maken van mijn ontwerp en was er gelijk erg tevreden over. Goede kwaliteit papier en mooie kleuren. We hebben er 150 besteld en waren 350 euro kwijt. Bij de drukker zou dat tegen de 500 euro zijn. Full color druk is nou eenmaal duur. Maar dit is nou eenmaal wat we graag wilden en het is 100% naar ons zin. Dan maar wat meer betalen.
Wil je in Photoshop je foto drukken, moet je 'm omzetten naar CMYK modus ipv RGB. Verder minimale resolutie 240 dpi (beeldgrootte). Tipje van een pro
Mooi kaartje! Jammer dat die drukker het zo verknalt heeft. 150 stuks voor 350 euro is inderdaad best prijzig...... full color druk is inderdaad duur, maar tegenwoordig kan het ook digitaal gedrukt worden, en dat scheelt, terwijl de kwaliteit (mits het goed gebeurt) nagenoeg gelijk is.
...naast copy-shops als bv multicopy kun je ook zoeken naar repro-bedrijven, die kunnen vaak ook (mooi) kaartjes drukken.
Wij hebben ook digitaal een proefdruk laten maken bij de drukker. Maar Ten 1e waren de kleuren minder mooi en het papier minder dik. Dus gewoon mindere kwaliteit. Maar wel stukken goedkoper.
Thanx croky voor je tip nog! Maar geboortepost raakt helemaal overstuur als ik m zo upload..daar ben ik een beetje klaar mee. Poobies doet ook eindeloos lang over mn bestanden.. Ben nu bij fotofabriek bezig, die zijn wel heeeel goedkoop. Wel onbekende naam, en helaas kun je geen proefdruk daar bestellen, maar ziet er aardig uit!
Bewaar je de foto wl als jpeg? (is kleinste formaat) Je kunt het totale bestand ook als PDF aanleveren... is meestal ook niet zo groot. Veel succes, ben benieuwd naar resultaat van fotofabriek..