Kinderkamer drama

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Sousa, 31 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sousa

Sousa Actief lid

5 sep 2007
    193
    0
    0
    Tegen deze tijd hebben de meeste al hun kinderkamer af, maar ik moet er nog aan beginnen :confused: Vandaag hoop ik een leuke kinderkamer te vinden.

Al tijden had ik oranje en groen in gedachte, maar dat wil ik nu helemaal niet meer. Na meer dan 100 kamertjes gezien te hebben (showtopics en andere sites) weet ik het gewoon allemaal niet meer :(

Nu denk ik er weer over om de muren ook wit te laten en de acc. in allerlei kleuren te nemen. Maar goed dat staat ook niet vast.

Maw, ik weet het gewoon allemaal niet meer. (ik weet ook niet wat het wordt). Vrijwilligers die mij willen spoedhelpen :D

2. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    hoi hoi,

je bent niet de enige hoor die er nu pas aan begint... ik heb de kamer nu een week of 4 klaar staan... en er moet nog wel wat aan gedaan worden hoor haha...

je komt vanzelf iets tegen waarbij je zeft JA DAT IS HET!

succes ermee:)

3. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    hier heb ik de basis wit (muren en meubeltjes) en de accesoires groen en oranje, hardstikke leuk. Mijn vader heeft een heel grote Nijntje (met oranje shirtje) gemaakt met lichtjes er achter. Die hangt aan de muur. Leuke lamp besteld via internet en andere groen en oranje accesoires gekocht (overtrekje etc).

4. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Maarre... moet je dan nu met 31 weken ook nog meubels bestellen? Dat is toch nooit meer op tijd binnen dan?!
    Ik heb m'n meubels heel vroeg besteld, maar krijg het eind deze week binnen. De levertijd zou 8-10 weken zijn, dit is uiteindelijk 12 weken geworden.

Haha, dat je niet tegen de muren opvliegt joh!

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik hoop inderdaad dat je nog op tijd meubeltjes hebt. Levertijd is al gauw 8 of 10 weken.
    Tenzij je naar de leen bakker of ikea gaat. Marktplaats is natuurlijk ook een optie.
    Van wat voor meubels hou je? witte meubels of juist donker of een combinatie hiervan? Strak of juist van romantischer?

Maar ik snap dat je het heel moeilijk vind om kleuren uit te zoeken. Groen en oranje kan voor een jongetje en een meisje. Wit, rood, bruin, beige, geel, kan ook voor beide.
    Je zou misschien ook 1 muur kunnen doen met kleur (bv groen) de rest van de muren wit, en dan met leuke assesoires in een kleur (bv oranje)

Kan je moeder, vriend of een vriendin je niet helpen? Die een beetje weet wat jou smaak is.
    En anders vraag maar raak hier op het forum, ik heb al erg veel mensen geholpen met hun interieur, soort van hobby ;)

6. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Meid, je hebt nog 9 weken, dus tijd genoeg.
    Maar dan moet je het wel ff goed aanpakken.
    Leenbakker, Ikea, Marktplaats en showmodellen zijn altijd snel leverbaar.

Als de kamer groot is, zou ik persoonlijk ook kiezen om minimaal 1 muur in een kleurtje te doen.
    Maar grote assecoires op de muur maken de kamer ook ontzettend leuk!
    Ik begin altijd met 1 ding wat ik echt heel leuk vind en ga van daar uit de rest erbij verzamelen.

Veel succes!

7. Sousa

Sousa Actief lid

5 sep 2007
    193
    0
    0
    Lieve dames!

Bedankt voor de reacties, en idd ik heb nog geen kamer kom net van 5 weken vakantie en dacht dat doe ik dan wel.

Ik ga vandaag langs de Grado en Baby Dump, dus hoop daar te slagen.

Ik hou van witte meubels en strak (modern).
    Ik vind de kleuren oranje, groen wel oke. Maar wil de muren denk ik neutraal houden. Wordt het een meiske dan komt er een roze behang, wordt t een jongen dan wordt t een groene of blauwe behang.

Ik dacht bij de kwantum wat manden te halen, deze zijn geweven en zijn groen/blauw/oranje rood (dus alle kleuren door elkaar heen).

Deze komen dan op de kledingkast.
    Heb wat witte wissellijstjes en wil daar wat leuks in plaatsen. Vrolijke afbeeldingen met gras (denk ik)

Verder moet ik nog een lamp (leuke tips?).
    Wil eentje voor de wand halen, die van Ikea, zo een bloem of lieveheersbeestje.

En dit zijn dan mijn ideetjes.

Dus alle hulp is welkom:)

Consider; wat leuk dat je andere erbij helpt..! Wie weet ook mij :)

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Hopelijk slaag je daar, bij de gardo in Groningen heb ik genoeg leuke witte strakke meubeltjes gezien. En ook op de site van babydump witte strakke meubeltjes. Dus daar vindt je vast wel wat leuks. Hopelijk vallen de levertijden mee, of misschien zie je wel een showmodel.

Voor in de wissellijstjes zou je kunnen kijken bij de ikea of de expo, daar hebben ze vaak wel leuke vrolijke kaartjes die je de lijstjes zou kunnen doen.

Voor een lamp kan je inderdaad ook naar de ikea, hebben ze hele leuke lampen.

Maar je wilt de muren dus neutraal houden zodat je als de baby geboren is, kan behangen? Tja dat is een optie. Ik zou er zelf alleen niet zoveel zin in hebben om dat dan nog te moeten doen.

Heb je al wel leuke rolgordijntjes of gewone gordijnen?

9. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    op www.lamponline.nl zijn leuke kinderlampen. Wel duur helaas! Wij hebben die 'sneekie' gekocht! ;) (oranje en groen he?) En zo'n groene kever-lamp bij de ikea voor aan de muur. Oh ja en ze hebben ook een oranje met groene schildpad knuffel bij de ikea!
    Onze (strakke) witte meubeltjes komen van de kidsfactory, maar de levertijd is daar wel vrij lang...

Verder een groen hemeltje (niet zo'n hoog kastelen-ding, maar een wat lagere) en velux-gordijntje, oranje knoef verschoonkussen, oranje mandje op de commode met alle smeerseltjes erin, grote oranje Nijntje met lichtjes er achter aan de muur. Verder heeft mn moeder een soort zakjes systeem gemaakt waar allemaal knuffeltjes in kunnen van doorzichtige en groene streepjesstof, wat dan weer aan een oranje stok aan de muur hangt! ;)

hier een foto van de Nijn, door mn vader gefabriceerd!

hoop dat je misschien een ideeje opdoet.. Succes iig!

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    www.babyhuyswebshop.nl

Staan ook gelijk de kamers die op voorraad zijn. Die van ons konden we zo meenemen, en nee, geen showmodel!

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Niet altijd, bij Babyhuys hebben ze veel op voorraad. Elke kamer een stuk of 3 keer en de hardlopers standaard 5 op voorraad. Ik heb de mijne bij Babyhuys harderwijk gehaald en kon em gelijk meenemen.

12. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
  13. Niet meer actief

Hier was levertijd zelfs 12 tot 14 weken :S

Maaaaar.. volgende week komt die dan toch echt :D

Weet je al of je een jongen of een meisje krijgt?

14. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    enneh, als je het over 5 weken nog neit weet: bij ikea hebben ze geen levertijd van maaaaaaanden, daar neem je het meteen mee!

bij de eerste hebben we antieke familie meubeltjes opgeknapt en gebruikt, dat deden we pas in de laatste week voor de ks.

nu hebben we de hele babykamer (eigenlijk opvolgkamer voor de eerste, die schuift door) als staan en in gebruik. die is nieuw van de ikea, wit, en de kamer zelf is aanegkleed met leuke fleurige lampen, schilderijtjes, knuffels, boekjes, gordijnen etc.

15. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    meid ik hoop dat je al ene kueze hebt gemaakt inmiddels, want vaak is de levertijd al minimaal 6 weken...

16. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ben benieuwd of je al iets gevonden hebt. Bij ons was de levertijd 12 weken.

17. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    @MaryWoods Wat een super leuke Nijn! :D

18. Sousa

Sousa Actief lid

5 sep 2007
    193
    0
    0
    Heyy Dames!

Dank voor al jullie tips en reacties !
    Gister is nie doorgegaan :( Autopech, dus we gaan in t weekend (morgen).

Ik heb beslote gewoon de muren wit te verven, gordijnen worden heel simpel groen of wit.
    De mandjes, schilderijtjes textiel etc neem ik in t groen en oranje.

Ik hoop dat ik nog gauw een kamertje kan vinden, wel heb ik mijn wieg voor op de kamer al. Dus een slaap plekje is er.

Vandaag ga ik prenatal - Ikea shoppen voor de acc. :)

Dank voor jullie tips! heb er heel wat aan.
    Marywoords, die Nijntje is geweldig!

19. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ sousa en kiwi: Thanx! Mn vader heeft er ook wel heel erg z'n best op gedaan: geboortebord van Nijntje bij de prenatal gehuurd en die overgetrokken, gronden en daarna precies op de goede plekken de oogjes en lijnen getrokken enzo. De lichtjes er achter zijn kerstboomlichtjes die niet heet worden (hij had wel 10 soorten gekocht en toen gekeken welke niet heet werden ;) )

Deel Deze Pagina