alweer ongediertje... wat te doen tegen fruitvliegjes?

Discussie in 'De lounge' gestart door debby82, 24 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nou meiden, ik heb geen geluk de laatste tijd...

eerst een invasie bromvliegen die op mijn container in de tuin afkwam (die nu weg is omdat ik er bleek in heb gegooid)
    toen een muisje in mijn huis (nu is ie weg denk ik want ik heb hem niet meer gezien) en nu is mijn keuken vergeven van de fruitvliegen (ok ik overdrijf maar er zijn wel telkens een aantal fruitvliegjes).
    Je zou bijna denken dat ik nooit schoonmaak maar dat is echt niet waar, ik heb juist een beetje een poets/opruim tic de laatste tijd.

Ik maak wel de hapjes van mijn zoontje vers, 1 keer in de week ofzo en vries het dan in. Dus ook zoet fruit enzo maar maak het daarna ook goed schoon...

Iemand een idee hoe ik die beesten weg krijg? Soms als ik de keuken een lekker soppie heb gegeven zijn ze wel een paar uur weg maar de volgende dag vliegen er weer vrolijk een paar in het rond. Vraag me af waar die beesten vandaan komen...

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hebben wij ook ineens lastvan. Nu zei mijn vriend vandaag dat het van het kratje bier (met lege flesjes) zou kunnen komen... Toch maar eens inleveren bij de super. Misschien is dat bij jullie ook de oorzaak?

3. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.108
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Kommetje azijn neerzetten.

4. Gravid

Gravid Niet meer actief

Hm hier ook zo'n last ervan en vind het mega smerig :(
    hoe ik ze weg krijg geen idee :(

5. Gravid

Gravid Niet meer actief

werkt dat echt goed?

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    elena ik ga het proberen thnx!

manuela kratje bier staat bij ons in de bijkeuken en volgens mij zitten ze daar niet. Maar zal het van de week eens inleveren dan...

7. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Idd azijn neerzetten, daar komen ze op af en verdrinken ze in

8. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    SchAaltje met azijn met daarin beetje afwasmiddel neerzetten op de plaats waar ze zijn. Doe dit een week achter elkaar.

9. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Vorig jaar ook schaaltjes met azijn neergezet maar heeft toen niets geholpen helaas.

10. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
  11. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Balsamico azijn met druppel zeep er in, binnen vier dagen was onze plaag verdronken.. En we hadden er echt een zooi!

12. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    ik bespray ze met glassex. Kunnen ze niet meer door vliegen en dan vallen ze recht naar beneden. Meteen opruimen natuurlijk met een papiertje. Wij hebben er ook vaak last van, bewaar nu al mn fruit in de koelkast

Deel Deze Pagina