nou meiden, ik heb geen geluk de laatste tijd... eerst een invasie bromvliegen die op mijn container in de tuin afkwam (die nu weg is omdat ik er bleek in heb gegooid) toen een muisje in mijn huis (nu is ie weg denk ik want ik heb hem niet meer gezien) en nu is mijn keuken vergeven van de fruitvliegen (ok ik overdrijf maar er zijn wel telkens een aantal fruitvliegjes). Je zou bijna denken dat ik nooit schoonmaak maar dat is echt niet waar, ik heb juist een beetje een poets/opruim tic de laatste tijd. Ik maak wel de hapjes van mijn zoontje vers, 1 keer in de week ofzo en vries het dan in. Dus ook zoet fruit enzo maar maak het daarna ook goed schoon... Iemand een idee hoe ik die beesten weg krijg? Soms als ik de keuken een lekker soppie heb gegeven zijn ze wel een paar uur weg maar de volgende dag vliegen er weer vrolijk een paar in het rond. Vraag me af waar die beesten vandaan komen...
Hebben wij ook ineens lastvan. Nu zei mijn vriend vandaag dat het van het kratje bier (met lege flesjes) zou kunnen komen... Toch maar eens inleveren bij de super. Misschien is dat bij jullie ook de oorzaak?
elena ik ga het proberen thnx! manuela kratje bier staat bij ons in de bijkeuken en volgens mij zitten ze daar niet. Maar zal het van de week eens inleveren dan...
SchAaltje met azijn met daarin beetje afwasmiddel neerzetten op de plaats waar ze zijn. Doe dit een week achter elkaar.
Balsamico azijn met druppel zeep er in, binnen vier dagen was onze plaag verdronken.. En we hadden er echt een zooi!
ik bespray ze met glassex. Kunnen ze niet meer door vliegen en dan vallen ze recht naar beneden. Meteen opruimen natuurlijk met een papiertje. Wij hebben er ook vaak last van, bewaar nu al mn fruit in de koelkast