Welke flesverwarmer

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Mirtje87, 10 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirtje87

Mirtje87 Bekend lid

1 apr 2013
    638
    0
    16
    Vrouw
    Over een paar weken ga ik aan het werk en om het voor mijn vriend makkelijk te maken willen we een flesverwarmer komen om de afgekolfde borstvoeding op te warmen.

Maar ik heb gelezen dat dit niet sneller opgewarmd mag worden dan 2 minuten en niet warmer dan 35 graden.

Heeft iemand van jullie ervaring met de Alecto flesverwarmer of de topcom? Zijn deze gewchikt om borstvoeding mee op te warmen?

2. Mommyplus

Mommyplus Actief lid

22 jul 2014
    358
    0
    16
    Elke flessenwarmer is geschikt als je flessen er maar in passen. Ik gebruikte er één van Avent bij de oudste twee.
    Bij de laatste dochter in de magnetron. Lage stand, heel vaak tussendoor schudden. Ten tijde van de oudste mocht het echt absoluut niet in de magnetron maar die inzichten waren inmiddels wat veranderd. Mijn man vond de magnetron prettiger omdat het wat sneller ging en hij dan niet zo lang met een huilende baby bezig was.
    Voor behoud voedingsstoffen is flessenwarmer beter maar mijn dochter bliefde haar melk warmer dan 35 graden en ook liefst snel. Waarschijnlijk wel wat verlies van voedingsstoffen maar goed ze kreeg het merendeel toch rechtstreeks uit de borst. Alleen als ik aan het werk was kreeg ze een opgewarmde hap.

3. tasje

tasje Actief lid

20 mei 2014
    467
    187
    43
    Man gebruikt ook de avent flesverwarmer, omdat we ook de avent flessen gebruiken. Hij is er blij mee. Opwarmen van een flesje (125 ml) duurt ong. 5,5-6 min.

(speciaal voor moedermelk, staat op de verpakking. Maar dat is (bijna) elke flesverwarmer)

Deel Deze Pagina