Ben ik nou erg benieuwd naar, hier zag ik ergens Silvano staan, maar vond Sylvano veel mooier staan dus vandaar Kom maar op
Dochter heet Nana, betekend mooi meisje en is een echte Afrikaanse naam, past precies bij haar want het is ook een echt afrikaantje en zo voelt ze zich ook, daarnaast is ze ook een prachtige meid! Heb het altijd een leuke meisjesnaam gevonden
Onze eerste(*) is vernoemd naar zijn opa (Robert) Onze tweede(*) heeft de naam van een actrice (Gillian). Onze derde is vernoemd naar zijn zus, broer en vader. Julian is mannelijke variant van juliana, Gillian is afgeleid van juliana. En als 2e naam Robert als zijn broer en 3e naam van zijn vader. Onze vierde is een naam die mijn schoonvader riep en is gelijk blijven plakken: Lizzy.
Ik vond de naam Jolene heel mooi, helaas mijn vriend niet. En die kwam met Jolie aan. Toen is dat hem geworden.
De naam van mijn dochter (A.yla) heb ik uit het boek "De stam van de Holebeer". Zo'n mooi boek en een mooi personage in het boek. De naam van mijn zoontje (T.obin) hoorde ik toen ik Wheeler Dealers zat te kijken. Ik hoorde de naam en wist direct "dit is 'm!".
Wij hadden de naam Brent in gedachten voor een jongen, ergens hadden we beide het gevoel dat het net niet DE naam was. Toen keken we the voice kids en hoorde we Brett, dat was zo'n vrolijk en leuk ventje. We keken elkaar aan en hebben het nooit meer over een andere naam gehad
Pepijn hoorde ik een keer in mijn jeugd en is sindsdien blijven hangen. Florine komt van Florien uit echte gooische meisjes. Maar ik vond Florine net wat liever dus vandaar
De eerste heb ik ooit eens op een stage van mij gehoord (niels) en is altijd blijven hangen. Manlief was het er gelukkig ook mee eens. De 2de naam hebben we ergens zien staan. Toen ik die naam daarna een keer op de radio hoorde (als iemand anders het uitspreekt, klinkt het toch vaak anders) was ik helemaal verkocht.
We hadden eerste de naam Luna, maar dat vonden we toch een hondennaam en de kans was dat iedereen het zou uitspreken met de oe, en dat vonden we niet meer. Nu is het Y.U.N.A.
Zusje had een vriend waar we bevriend waren met de ouders van die jongen er kwamen er vaak. Daar kwam vaak een jongen spelen die de naam Joshua had. Ik vond dat zo´n mooie naam had er een apart gevoel bij. Toen ik jaren later zwanger raakte waren we met 8 weken namen aan het noemen en toen ik de naam Joshua zei, zei vriendlief meteen dat wordt het en niets anders meer. We hebben er zelf de letter H bijgedaan omdat het dan op zijn Herbreeuws geschreven is en betekenis dan in herbreeuws is. (iets met vroeger te maken weet het niet meer zo goed moet dat weer eens gaan opzoeken) Bij de tweede hadden we eerst de naam Rowen. Op weg naar de 9 maanden beurs in de trein zei ik nee dit is het niet het past niet bij deze baby (gevoel). Toen hadden we de naam Logan. Komt vriendlief dat het ook niet de naam is na tijdje. Hij had in een boek gelezen (leest graag over Indonesië) waar iemand Nathan heet. Dat vond hij mooi en ik ook. Daarbij is het ook nog eens een Hebreeuwse naam en heeft het ook een mooie betekenis. Joshuah: God red Nathan: Geschenk van god
Ik was vroeger verslaafd aan de serie Heartbreak High en daar kwam op een gegeven moment een Ryan in voor. Die naam is sinds die tijd (13/14 jaar geleden) blijven hangen.
Zijn eerste naam heb ik uit de namenlijst van de SVB, apart en was maar 1 keer gekozen. Uiteindelijk nog besloten om het iets anders te schrijven. Zijn 2e naam is de naam van een vrij onbekende reggae artiest waarvan ik de muziek niet bijster spannend vond, maar zijn naam daarentegen wel
Lianna is vernoemd naar mijn moeder Lia. Yosyp is vernoemd naar mijn schoonvader Sjef (Josephus), maar die naam vonden we niet zo geweldig en zijn op zoek gegaan naar een variant en dat vonden we in Yosyp. Jorja is vernoemd naar de actrice Jorja Fox.
Zoonlief zijn naam kwamen we tegen op televisie, MTV Cribs. Hebben er alleen een andere uitspraak aan gegeven. Dochterlief haar naam ooit een keer gehoord is altijd onze meisjesnaam geweest.