zelf pensioen opbouwen

Discussie in 'De lounge' gestart door Kellebel1987, 29 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Oh ja, ik zou kiezen voor banksparen omdat je dat in box 1 doet, en ik zou mijn maximale jaarruimtebij de belastingdienst volstorten.

En ik zou er ook voor zorgen dat mijn partner partnerpensioen opbouwt.

2. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Dit is absoluut niet waar. Dit is alleen als de werkgever het geregeld heeft.

3. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Bedankt! Hier heb ik wat aan.
    Mijn partner bouwt sowieso een partner pensioen op voor het geval hij overlijdt.. dan krijg ik wanneer ik 65 ben (een deel) van zijn pensioen.
    Hij zou eigenlijk eens moeten kijken wat er nou allemaal bij geregeld is qua pensioenen.. hij werkt bij de shell en daar is dat wel keurig geregeld en zijn er veel mogelijkheden, maar volgens mij is het meeste tot nu toe vooral geregeld voor het geval hij dood gaat :$.
    Ik heb een deel van mijn spaargeld/erfenis in ons huis gestoken en we hebben dit vast laten leggen door de notaris dat wanneer we uit elkaar gaan, de opbrengst van het huis naar rato de inbrengsten verdeeld wordt onder ons.. dus ik heb bijv. 70% ingebracht dus ik krijg ook 70% van de verkoopprijs (ongeacht of die hoger of lager ligt dan de bouwprijs).

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik ben ondernemer en bouw dus ook geen pensioen op. Ik spaar via banksparen een bepaald bedrag per jaar. Ik zie dat meer als een reservepotje, want dat gaat me net een droge boterham opleveren, maar geen beleg, zeg maar.

Daarnaast spaar ik gewoon heel veel zelf. Mijn doel is om in de loop van de komende 25 jaar een aantal huizen te kopen en die te gaan verhuren. Dan kan ik als ik stop met werken leven van de huur.

Mijn man bouwt wel gewoon pensioen op, maar ons doel is om daar niet van afhankelijk te zijn. Ten eerste vind ik het een verschrikkelijke gedachte dat iemand anders bepaalt wanneer ik mag stoppen met werken en ten tweede heb ik maar weinig vertrouwen in zowel de pensioenfondsen als de staat, dus ik zorg er liever voor dat we onze eigen broek tegen die tijd nog kunnen ophouden.

PS voor TO: pensioenen zijn niet verplicht hoor, ook niet als het je vader is. Wij hadden tot voor kort ook geen pensioenregeling voor ons personeel.

Deel Deze Pagina