zelf pizza maken...help!

Discussie in 'De lounge' gestart door French, 14 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    ik wil zelf pizza gaan maken maar welke kantenklare bodems zijn het beste?
    en wat zal ik erop doen?

2. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Ik gebruik weleens die van ah, liggen in het koelvak. Hoef je geen tomatensaus op te doen. Ik ben van de simpele pizza: vers bolletje mozzarella, Italiaanse kruiden, plakje parmaham. Als ie klaar is ( uit de oven) verse rucola erop.

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Ik vind de bodems die bij de pastas in het schrap liggen heerlijk. Die uit de koeling zijn allemaal zo deeg achtig. Hier gast erop tomatenpuree met knoflook, italiaanse kruiden, ui, champignon, paprika, ham, salami en mozzerela

4. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Ja ook die van de AH of weleens die van de Aldi maar die is wat dikker en dat vind ik zelf minder lekker.

Je kunt er op doen wat je maar lekker vindt. Ik doe verschillende soorten vlees erop (salami, ham, spek), uienringen, paprika, tomaat, olijfjes, kappertjes enz.

Eerst natuurlijk tomatenpuree en wat lekkere kruiden en om het af te maken wat geraspte kaas of mozzarella.

5. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik maak altijd een plaatpizza met de bodem van koopmans. Die is niet kant en klaar, maar moet je zelf maken. (water en olie erbij, kneden, uitrollen, ik doe er zelf ook nog oregano door). Erg lekker! En je hebt een hele grote pizza. (maar dan moet je wel eters hebben of het bewaren voor een andere keer, invriezen kan ook goed)

6. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    Inderdaad bij ah in koeling

7. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik maak het deeg altijd zelf. Is echt simpel en véél goedkoper. Als je dat een keer gedaan hebt, is de kant en klare echt niet lekker meer :)

8. Venne

Venne Actief lid

14 feb 2013
    464
    59
    28
    NULL
    Zuiden van het land
    In de koeling bij de Jumbo heb je een rol met kant en klaar deeg en er zit een potje saus bij. Wij doen er champignons, paprika, ananas, olijven, serranoham, salami en geraspte kaas op. Heerlijk!

9. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden

ja deze is goed, en heel snel,

tomatenpuree erop (liefst voor koken en beetje suiker anders is hij zo bitter)

dan salami plakjes, ham en kaas heeeeeeeeeeeeerlijk.

of tonijn en garnalen jamjam. moet nog boodschappen doen ik weet al wat wij eten hahaha

10. Islah

Islah Niet meer actief

Ik maak altijd zelf mijn pizzadeeg, is erg makkelijk. Heeft ook niet zoveel gekneed zoals een brooddeeg nodig. Wat je ook kan doen en dan is het natuurlijk geen 'echte' pizza, een turks/marokkaans brood doormidden snijden en deze beleggen en even in de oven doen. Met pitabroodjes kan dat trouwens ook.

11. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik maak ze altijd zelf. Heel makkelijk en erg lekker!

12. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Laatst die van tante Fanny gegeten, was erg lekker moet ik zeggen!

13. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Idd;)

14. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.874
    5.159
    113
    Home
    zelf maken... is echt niet moeilijk en veel lekkerder!

15. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    image.jpg

Dit pizzadeeg bij de AH! Gewoon uit de verpakking rollen en voila! En de bodem is echt heel lekker en de tomatensaus die erbij zit ook! Shoarma bakken met uienringen, stukjes paprika & champignons. Op het pizzadeeg, nog wat geraspte kaas erover, even in de oven, whiskeysaus erop en smullen maar!! :)

16. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Deze eten wij idd ook regelmatig. Vind het wel wat dik, dus even plat meppen. En de saus gebruik ik een half potje van.
    Maar is erg lekker idd:)

Als ik een 'gezinspizza' maak dan gebruik ik 2 van die rollen en beleg ik de pizza met wat iedereen lekker vind. Alles in stukjes doen: rode paprika, ham, salami, blikje ananas en eroverheen kaas en eventueel nog wat italiaanse kruiden.
    Jammie:)
    De kinderen helpen dat altijd mee met het beleg, vinden ze geweldig.

17. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Dames die de bodem zelf maken: hoe doe je dat precies?

18. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Hier gebruiken we nooit kant en klare bodems, manlief vind ze niet lekker...

Wij gebruiken ook een pak Koopmans.
    Bereidingswijze en ingredienten die je zelf moet toevoegen (volgens mij zelfs met beleg-tips) staan op de verpakking. Eventueel kun je wat kruiden door je pizzadeeg doen zodra je alle ingredienten door elkaar gaat kneden. Bij ons zijn dat gedoogde Italiaanse kruiden. Erg lekker!

19. Islah

Islah Niet meer actief

Voor 1 pizza: 200 gram bloem, 100 ml. lauwwarme melk, 3 eetlepels olijfolie, 2 tl. gedroogde gist en halve tl. of wat minder zout. Hier een deeg van maken en zo'n 5 minuten kneden, kan zelfs wat minder... Dit een uur laten rijzen, ondertussen vulling maken, uitrollen, vulling erop, half uurtje laten narijzen. In de oven (220 graden zo'n kwartiertje; verschilt ook wel per oven) en klaar is kees.

20. zwangerregnawz

zwangerregnawz Bekend lid

12 jun 2010
    907
    27
    28
    Wij maken altijd pizza van oud brood!

Ik rooster het brood eerst heel even, zodat hij hard word. Dan leg ik het op het bakpapier. En vervolgens beleg ik de "pizza" met tomatensaus, groenten, kaas en vleeswaren.

Heerlijk! En makkelijk...

Deel Deze Pagina