Britten, oh my wat een drama!

Discussion in 'De lounge' started by void, Feb 15, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. void

void Fanatiek lid

May 19, 2012
    2,356
    19
    38
    0161
    Goeie god, ik ben dus half actief op ook een brits forum met veel tegenzin aangezien jullie lieve schatten het een beetje lastig vinden om ervaring te delen met het zwanger zijn en bevallen in het Brittenland.. Maar my oh my, wat een mieperds.. Ze kunnen geen kritiek hebben en leven in hun eigen droom wereldje!! En dan raar gaan doen als je ze even zegt waar het op staat, ik weet dat het hier ook wel eens het verkeerde keelgat inschiet en er hele discussies bestaan maar gelukkig zijn er mensen bij die gewoon realistisch zijn..

Nu was er dus een grietje, die moest even lekker huilen over hoe haar schoonouders een vakantie in frankrijk hadden geboekt terwijl ze een high risk is en tijdens de geplannede vakantie al voorbij haar vlieglimit zou zijn en er zowiezo een hele kleine kans was dat iemand haar al een vliegtuig in zou krijgen als je het realistish bekijkt.. Nu hebben die schoonouders toch geboekt, ja uh lekker boeiend, tis haar geld niet en eigenlijk ook niet haar probleem want gaan wilde ze toch niet.. Dus zeg ik haar gewoon even waar het op staat, want iedereen leeft zo ontsettend mee met de situatie die er feitelijk niet eens is.. En dat is maar een voorbeeld, normaal moet ik gewoon bijna kotsen en zie ik de kruistocht tegen mezelf al beginnen als je een beetje kritiek leverd. Och gussie, wat is het toch fijn om in lala land te leven!! Dus ook al kan het er hier wat 'vuriger' aan toe gaan als in de britse forums.. Schatjes ik hou van jullie, want hier leer je tenminste feite en geen sprookjes! Daarom een special thanks post voor iedereen hier die gewoon durft te zeggen waarop het staat! Keep up the honesty ;)

2. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
    Dussssss..

3. mamavanluc

mamavanluc Niet meer actief

4. knap

knap Niet meer actief

Die meiden kan je hier ook vinden hoor. ;)

Maar denk dat we wel wat nuchter de in het leven staan. Zo zijn wij nou een maal wij Hollanders. Denk ik. Maar hier zijn ook zeker van die verwende meiden/vrouwen die denken dat alles om hun draait.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Gewoon lekker Hollands direct ben je :p

6. tikigo

tikigo Bekend lid

Oct 16, 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Waar maak je je druk om?

7. Does81

Does81 Bekend lid

Mar 26, 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Dat is idd NLse directheid. In Engeland zegt niemand wat ze echt bedoelen. Merkte ik veel op college. Als ze in NL zeggen dat je iets moet veranderen, dan betekend dat iets veranderen en dan is het goed. Als ze hier zeggen iets veranderen, kun je ervan uit gaan dat je in de prullenbak kunt pleuren en opnieuw kunt beginnen. Haha!
    Het is meestal een zin van, yes, that is very nice, BUT....haha!
    Ik heb soms nog m'n man nodig om te snappen wat iemand soms bedoelt haha! Terwijl in NL je soms denkt, nou nou, mag wat minder hahaha! :D Kan er wel om lachen. ;)

8. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    3,396
    0
    0
    OV
    Fijn dat je ff je ei kwijt kon! ;)

9. dupje87

dupje87 Actief lid

Nov 27, 2012
    122
    0
    0
    Ik heb jaren samengewoond met een brit! En ik kan je zeggen dat die echt totaal niet tegen kritiek kunnen en om alles moeten miemelen!

10. void

void Fanatiek lid

May 19, 2012
    2,356
    19
    38
    0161
    Haha dat bedoel ik dus! Het is heel moeilijk te snappen als je het niet ziet.. Het is een combi van de jeremy kyle show, the stereo typetjes van de council estates en het forum :p ik kan er soms zo om huilen, dat ze zich dan beledigd voelen terwijl je het recht voor zn raap zegt.. Klopt dat het inderdaad hier ook voorkomt, en de mods zich even erbijkomen betrekken om t te sussen en even op de regels te wijzen als het een beetje te vurig wordt.. Maar het is dan niet zo dat de kritiek gever de enige is die er zo over nadenkt, ik wordt nu enorm gebashed want ik ben een kut en ik lees niet goed, en ik ben ookal een xenophoob hahahaha ik lach me krom.. Maar snap veel van sommige zullen misschien iets hebben van dus, en vragen zich een beetje af waar ik het over heb maar kijk maar een keer op pregnancyforum.co.uk o.i.d en zie wat ik bedoel!

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Als ik dat programma lust, liefde of laten lopen zie wordt ik al kriebel haha vreselijk!

12. Fransa

Fransa Niet meer actief

Zijn niet alleen Britten denk ik. Wij NL-ers zijn gewoon veel directer, eerlijker, etc. Teminste, het gros.
    Ik krijg op m'n werk vaak ook opmerkingen dat ik altijd zeg wat ik denk, m'n mening geef, etc.
    Mijn collega's kunnen heerlijk achter de rug van de baas om klagen over alles wat ze dwars zit maar vervolgens het ook even tegen hem zeggen; ho maar. Dat doe ik dus wel. En dat vinden zij dan weer raar...

Nou, ben blij met die directe reputatie hoor. Weten ze iig ook wat ze aan me hebben

13. void

void Fanatiek lid

May 19, 2012
    2,356
    19
    38
    0161
    T gekke is mijn vaders kant is britse en door de connectie met de Nederlandse familie snapt mijn britse fam nog ergens waar ik vandaan kom maar daardoor heb ik dat gehuil en overgevoeligheid van die britten dus ook nooit echt gezien tot ik hier kwam en binnen no time ookal gelijk vijanden had want die vonden dat Nederlandse gedrag toch iets Te multicultureel hahahaha, t is best wazig hoe de cultuur best een groot verschil is terwijl er een simpel zee'tje tussen beide landen ligt!

14. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Ik sluit deze topic uit voorzorg.
    Zie ons reglement, voor vragen kan je een pb sturen.

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    ook als we op vakantie zijn, altijd zo over the top .. Meiden lopen half naakt over straat, doen ze dit daar ook? Of alleen op vakantie?

Share This Page