Vreemde mail ING

Discussie in 'De lounge' gestart door Monique27, 5 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Zijn er nog meer mensen die deze mail hebben ontvangen van de ING?

Ik kreeg hem gisteren en vertrouwde het eigenlijk niet.
    Net kwam hij weer binnen en dan ga je toch twijfelen, dus heb ING gebeld.
    Maar goed ook want dit is dus een nepmailtje en juist door op de link te klikken en alles in te vullen was ik de sjaak geweest!!
    Dus voor mensen die hem hebben weggooien!!

Dear Sir/Madam,

Geachte Mijn Postbank gebruiker,

Onlangs heeft ons beveiligingssysteem een aantal buitenlandse inlog pogingen geconstateerd. Alle pogingen voortvloeiend uit deze acties zijn mislukt. Het is onze plicht om ervoor te zorgen dat uw online gebruik van uw Mijn Postbank rekening veilig is.

Het heeft ons verdacht gemaakt dat uw Mijn Postbank rekening informatie door malafide praktijken van het internet is gehaald, dit heet 'phising'.

Wij verzekeren u dat alle ongeautoriseerde overschrijvingen vergoed worden. Wij raden u aan om alle beveiligingsupdates van het Beveiligings-Team te gebruiken. Voor restrictie van buitenlandse I.P. adressen tot uw online Mijn Postbank rekening, raden wij u ten strengste aan, om uw I.P. adres te registreren als primair I.P. adres door de volgende link te volgen. (heb link even verwijderd)
    </B>
    ING Bank Plc
    Security Advisor
    ING Bank PLC.

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    is nep! NIET OP REAGEREN! is een bende die actief is, als je klikt en je logt in nakken ze al je gegevens. Als je zeker wilt weten moet je ING zelf even bellen, banken doen zowat nooit iets over de mail, gaat altijd per post.

Edit: o. dat wist je al zie ik net, whahaha

3. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Is inderdaad nep, heb laatst ook een mail gehad van onze internet-provider die waarschuwde voor dit soort dingen. Je moet vooral uitkijken als er engelse woorden in zulke mails worden gebruikt en als de zinsopbouw niet klopt (het heeft ons verdacht gemaakt.... uit bovenstaande mail)

4. MissT

MissT Niet meer actief

Ooohh jeetje zeg.
    Wat een hufters lopen er ook rond hé!
    Goed dat je meteen hebt gebeld hoor, en net wat DS zegt, banken doen nooit iets per mail, maar altijd via de post.

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Zulke mails nooit geloven, banken sturen echt bijna nooit uit zichzelf mails.

6. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    en eigelijk nooit via de mail ook.

7. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Ik heb dit topic al tijdje geleden geplaatst en erbij vermeld dat ik contact met de ING heb gehad en dat het dus niet van hun is! ;)

Ze vragen je de mail door te sturen naar hun!

8. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Dat vertelde ze idd ook bij ING.

Dat als er ooit iets met onze rekening zou gebeuren dat ze dan altijd een brief zouden sturen of we contact wilden opnemen met ze.

De aanhef vond ik al raar in deze mail idd en de zinsopbouw klopt ook niet
    Maar alle logo's van ING staan er gewoon in dus lijkt heel officieel en als je het dan een 2e keer krijgt denk je toch, zou ik dan fout zitten??

Gelukkig heb ik idd gebeld om te checken want dit zijn echt schurken!

Had je topic niet gezien Bebek, sorry!
    Maar goed dat jij er ook niet ben ingetrapt

9. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Is alleen maar goed om dit soort dingen meerdere keren onder de aandacht te brengen!
    Bij mij was de inhoud anders, maar ook bar en barslecht nederlands en inderdaad met logo's en zo'n link!

Ben blij dat je er niet ingetrapt bent, god mag weten wat ze allemaal met je gegevens uitvreten!

10. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ja die is nep idd belangrijke informatie sturen banken nooit via mail. gelukkig heb je gebeld

11. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Ik heb hem van de week twee keer gehad en meteen weggegooid. Ik heb overigens niet eens een postbank of ing rekening!

12. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    had em vanochetnd ook, zit niet eens bij ING of Postbank, ook nooit bij gezeten! wist gelijk dattie nep was, dus heb ING gebeld en verteld dat er oplichters bezig zijn, heb de mail naar ze doorgestuudr!

13. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Heb ik nou een dejavu of stond dit topic er laatst al een keer ? ..

bedoel ik niet lullig hoor vraag het me namelijk echt af :)

14. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0

ING zal niet beginnen met dear sir/madam en zeker niet met Mijn POSTBANK gebruiker.....

Maarja, je zal er toch maar weer intrappen!

Deel Deze Pagina