Hoe doe je dit? Wie heeft er lekkere ideeen voor op de pizza? Ik wil het heel graag eens proberen maar ik heb echt geen idee hoe. Mijn gevoel zegt dat het toch lekkerder en gezonder moet zijn dan een kant en klaar pizza toch? En hoe zijn de kosten van een zelfgemaakte pizza?
Je kunt het zo duur maken als je wil. Je hebt speciale pizza deeg ervoor nodig, en dat is niet zo duur. Dan heb je van die speciale pizzabodem tomatensaus. Daarop kun je bijvoorbeeld plakjes salami, ui, paprika, champignons, ham, kaas etc doen. Net de ingredienten die jij lekker vind. En je kunt het zo gezond en zo duur maken als je zelf wilt. Ik bak zelf altijd alle ingredienten even voor in een koekenpan, behalve de kaas dan, die strooi ik er zo op. Succes, ik krijg er gelijk honger van.
je kan ook bij de ah zon pakketje kopen met deeg voor je pizza en dan een potje tomatensaus er al bij in. das erg handig gebruiken wij hier op mijn werk vaak. dit pakketje kost 2,50 geloof dat je er meerdere kan uithalen iets van 2 ofzo? en je pizza kan je zo gezond of ongezond maken als je wil, wat ik lekker vind is bv ananas kaas champignons paprika etc erop maar je kan ook kiezen voor andere dingen. je kan bv zakje groente uit winkel erop doen en wat gehakt ofzo. noem t maar op en t kan. en idd t is vind ik ook altijd wel even goed om voor te bakken. succes en eet smakelijk!
Je hebt van die kant en klare bodems bij de AH en vomar, die haal ik altijd. Ik maak meerdere varianten pizza: - bolognese; gehakt rullen in de koekenpan, met uitje,paprika en champignons. Pakje gezeefde tomaten (soort puree maar dan vloeibaarder) lekker knoflook en italiaanse kruiden erdoor. Op de pizza mikken en kaas erover en in de oven. - shoarma: shoarma in de koekenpan met een uitje bakken. Pizza bodem insmeren met gezeefde tomaten, shoarma erop, kaas erover en in de oven. - Vis : Ui,paprika,champignons bakken,daarna gezeefde tomaten erdoor en dan op de pizza doen. Zalm en kaas erop en in de oven.
Je kunt gewoon meel of tipo 00 meel gebruiken en een zakje gist. Bij een Italiaanse delicatessezaak kun je speciaal biergist kopen dat voor pizza's wordt gebruikt. Hiermee kun je zelf de bodem maken. De basistomatensaus kun je gewoon kopen in de winkel (zo'n pakje passata), dat hoeft echt niet speciaal pizzatomatensaus te zijn. Op deze manier zijn de kosten ook echt een stuk lager dan bij een kantenklaarpizza. Ik heb zo snel even geen recepten bij de hand, maar op internet is genoeg te vinden. Edit: hier vind je bijvoorbeeld een basisrecept voor pizzadeeg Basis recept Pizzadeeg
Ik gebruik altijd turks brood (pide?) als bodem. Kan je zo in de lengte doorsnijden en lekker tomatensaus op smeren. Ik gebruik vaak tomato frito als saus. En dan gewoon alles erop mikken wat je lekker vindt Sowieso op het laatst lekker geraspte kaas erover en italiaanse kruiden.
Wij gebruiken altijd de pizza van Dr. Oetker (Casa di Mama) als "basis" en dan doe ik er nog extra kaas, mozzarella, salami, chilisaus en kruiden op.. Mmmmmm...
Lekker ! Bij mij mislukken ze altijd, omdat de boden om het midden te nat is en niet gaar wordt... Iemand tips ??
niet teveel op doen hier maak ik altijd zelf de bodem. De tomatensaus doe ik door tomatenblokjes (blik) even te bakken en 2 eetl. olijfolie, dan het sap erbij, dit even 5-8 min. laten 'koken', dan zout/peper/oregano erbij, dan pureren. Daarna de kaas eroverheen. En dan versieren met wat je wilt. Maar vooral niet te veel op doen en als je bijv. gehakt gebruikt probeer zo min mogelijk vet op je pizza te doen want ook daarvan wordt hij klef, je groentes kan je wassen maar goed drogen want dat vocht maakt de bodem ook klef vind ik. Wij versieren hem meestal met stukjes kipfilet, wat ui, paprika en voor ons jalapeno pepers en die laten we er voor dochterlief af. hangt er ook een beetje vanaf wat we in huis hebben.
Deeg kun je zelf maken. 1 grote pizza gebruik in 500 gram meel voor, 1 zakje gedroogde gist, zout en 350 ml lauwe melk. Half uurtje laten rijzen en dan een ronde pizza vorm van maken met behulp van een deegroller. De tomatensaus kun je ook zelf maken. Blikje gepelde tomaten in een pannetje, beetje olijfolie erbij, pizzakruiden en laten indikken (ongeveer 10 min. op het vuur). Zo krijg je de goedkoopste pizza. En je kunt voor erop ook verschillende dingen doen, wat ik lekker vindt is ui en paprika in grove stukken bakken in olijfolie met 1tl peper, gember en pizzakruiden. Als dat klaar is doe je dit op de deegbodem die je al hebt bestreken met tomatensaus en waar je met een vork in hebt geprikt hier en daar. Daarboven op doe je een blikje tonijn verdelen. Dan in de oven voor ong. 25 min. Dan pas doe ik er geraspte kaas over voor de laatste 5/10 min zodat het niet snel zwart wordt.
ik koop altijd 2 van die kant en klare bodems...en dan potje pizzasaus....of heinz quik pizza saus dan meestal: blikje tonijn, blikje ansjovis, rode uit, paprika en kaas.... ERG LEKKER
Wat een goed idee dat Turkse brood. Kun je dat ook ergens in een supermarkt kopen? Wij hebben namelijk geen toko of Turkse winkel hier in de omgeving.
Ik had laatst een pizzabodem die je eerst even moest voorbakken en de laatste 10 minuten of zo met de vulling erop. Ik denk dat je dan niet met het probleem zit dat het deeg in het midden te nat word.
Ik heb een pizza oven en dat werkt echt perfect. (Is een soort tosti ijzer, met een ronddraaiende stenen plaat erin die verwarmd word) Voor het deeg gebruiken wij altijd de zakjes van de Dille & Kamille. Heleboel merken en helemaal zelfgemaakt geprobeerd, en deze vinden wij het beste. De saus maken wij helemaal zelf. Uitje snijden en fruiten (ivt nog knoflook erbij), worteltje in hele kleine stukjes snijden en erbij, en dan een heeeeeleboel gesneden tomaten en evt nog wat tomatenpuree. Dat allemaal in de wok en op hoog vuur in laten koken, totdat vocht weg is en het dik is geworden. Dat er dan op, en dan doen wij vaak gewoon met mozarella en kaas. En als de pizza dan klaar is nog rucola er overheen en mascarpone en snippers parmezaanse kaas.
Jee wat lekker allemaal. Ik gebruik ook wel eens zo'n kant en klaar pakket van AH, daar zit dan een bodem en tomaten saus in. Maar vaker gebruik ik grote pitabroodjes. Deze snijd ik doormidden (net als het turksbrood), tomaat frito saus, kruiden, een plakje salami en wat kaas voor de kids. Zij vinden dit heeeeeerlijk.