Ik ben nu sinds een paar dagen gestopt met roken voor mijn kleine wonder in mijn buik. Ik heb het hier heel zwaar mee ben niet te genieten en de drang is echt zo groot. Maar blijf voet bij stuk ik raak geen sigaret meer aan! Hoe hebben jullie de drang verminderd? Hoelang duurde het dat je van de verslaving af was? Ik was een hele erge roker pakje per dag ging er wel in.
Zet hem op Chipje! Voor de kleine in je buik en uiteindelijk ook voor jezelf. Ik zelf vind het elke week nog wel een keer lastig zonder sigaretje en ben nu bijna 10 jaar gestopt. Maaaaar de eerste weken zijn het lastigst hoor. En je doet het voor je kindje dat houd je hopelijk op de been. Succes he!
Ik had na drie/ vier weken een moment dat ik dacht *he, ik heb nog helemaal niet aan roken gedacht* Maar helemaal nooit meer er aan denken, of er helemaal af zijn... Nee dat heb ik nog nooit meegemaakt
Goed dat je gestopt bent! De eerste dagen zijn het moeilijkst, na een weekje ongeveer ben je van de lichamelijke verslaving af. De zin in een sigaret wordt steeds minder, maar ik ben nu 4 jaar gestopt en ik heb nog steeds op momenten zin in een sigaret, ik geef er gewoon niet meer aan toe.
Denk in het nu! Nu rook ik geen sigaret, wat ik over 10minuten doe zie ik dan wel weer. Ik had dus ook overal mijn sigaretten mee heen, zodat het wel kon. Ik heb meerdere stoppogingen gedaan, maar alleen deze methode was effectief bij mij. Ben er nu anderhalf jaar af. Heb nog steeds momenten waarin ik enorme trek in een sigaret heb. Maar dat moment duurt maar eventjes. Maar ik blijf er een zwak voor houden. Ik denk dat 1 sigaretje al mijn waterloo is.. Succes!!! Zelfs deze verstokte roker is het gelukt!
Ik rookte ook een pakje per dag, totdat ik een positieve test in mijn handen had op 4 oktober Ik ben acuut gestopt! De eerste dagen heb je nog die momenten dat je er aan denkt bijvoorbeeld na het eten, als je ergens staat te wachten, op de fiets naar het werk, in pauzes en 's avonds voor het slapen gaan. Het zijn soms moeilijke tijden, maar eigenlijk is het maar debiel als je erover nadenkt, toch? Voordat je verslaafd was had je dit ook niet nodig, dus kun je uiteindelijk ook makkelijk zonder. Ik ben nu bijna drie weken verder en ik mis het niet meer. Dit is natuurlijk wel heel persoonlijk en hangt ook af van jouw manier van denken. Je moet er namelijk niet mee bezig zijn, wat natuurlijk makkelijker is gezegd dan gedaan. Probeer afleiding te zoeken, maar niet in eten. Ik ben ooit eerder gestopt en kwam toen 14 kilo aan Dat heb ik er nooit meer helemaal afgekregen. Ik ging weer roken omdat ik dacht dat ik dan weer dun zou worden... Hoe dom kun je zijn Verder heb ik niet veel tips, behalve dan dat je het niet aan de grote klok moet hangen dat je gestopt bent. Je moet er eigenlijk niet over praten, dat vind ik het beste. Mijn vriendin is ook gestopt (zonder zwangerschap) en zij heeft het er de hele tijd over. Ze wil ook steeds horen hoe goed mensen het van haar vinden dat ze gestopt is. Je bent er veel te veel mee bezig. Zo blijf je een ex-roker in mijn ogen. Je bent nu een niet-roker! HOERAAA! JE BENT ERVAN VERLOST!! Je haar stinkt niet meer alsof je ze te weinig wast Je mond stinkt niet meer naar een asbak Je kleding ruikt lekker naar wasmiddel ipv naar een café Je bankrekening is niet zo snel leeg Je huid wordt er mooier van, betere doorbloeding dus mooie, gezonde blosjes op je wangen En je bent natuurlijk kei gezond bezig! Geniet er van
Hahaha wat een leuke reacties! Bij de zwangerschap van mijn zoontje ben ik ook gelijk gestopt totaal geen moeite gehad maar nu heel erg voel me ook echt depri maarja zijn ook de hormoontjes he Het is indd ook de gewoonte wat ik mis lekker gezellig een sigaretje na het eten of bij het op staan heeeeerlijk. Maar ik weet waar ik het voor doet voor mijn kindjes en daar gaat het om En mijn bankrekening die blijft zeker gevuld hahah zit wel te denken aan zo'n e-smoker zonder nicotine.
Als eerste gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik was net als jij een zware roker. Er waren zelfs mensen die er van overtuigd waren (waaronder vriend) dat ik alleen zou minderen maar niet zou kunnen stoppen toen ik zwanger was. Ik heb het de eerste 2 weken heel zwaar gehad. Daarna werd het steeds makkelijker. Nu heb ik nog wel eens zin maar dat is niet zo zeer in de sigaret als wel in de moment waar op dat was. Zoals vrijdagavond als vriend weer thuis is even lekker blij kletsen onder het genot van een wijntje en een peukie. Eerder deden we dat in de schuur en nu gewoon op de bank. Vind het ook heerlijk dat ik niet meer in de kou of regen naar buiten hoef. IK ben me wel heel bewust van dat die eerste sigaret nu heeeeeeeeel vies is en dat als ik die rook ik weer binnen de korste keren volop rook. Succes!
Haha, nee je hoeft nergens aan te trekken of te zuigen. Dat denk je maar. Ik heb het over een sigaret, of een E-sigaret of hoe ze die zak klopperij willen noemen Je hebt het echt niet nodig. Ga een lekkere taart bakken
Wat goed dat je bent gestopt! Echt doorzetten! Ik ben ruim 3 jaar geleden gestopt van de een op de andere dag. Je moet iets hebben waar je het voor over hebt en dat is in dit geval jou kindje! Wat betreft drang dat is bij mij helaas nog steeds niet weg. Zodra ik een sigaret ruik zelfs nu na 3 jaar heb ik er zin in maar het is en blijft gewoon doorzetten....! Succes
Ik rook al 8 jaar niet meer. Afgelopen vrijdag heb ik een vreselijke, moeilijke keuze moeten maken. Toen had ik zo'n zin in een sigaret. Echter zal ik niet meer roken. Het lost mijn problemen toch niet maar veroorzaakt weer nieuwe. Sterkte
ik ben twee jaar gestopt en heb het een paar keer per week "moeilijk" maar doe het niet. ben zo blij dat ik niet meer zo stink.
Ik ben 5,5 jaar geleden van het een op het andere moment gestopt met roken. Heb het de eerste 6 weken best wel moeilijk gehad, maar daarna was het goed. Af en toe denk ik wel eens goh, ruikt lekker als er iemand in mijn omgeving rookt, maar mijn wil is sterker dan de verleiding
Ik had het er eigenlijk niet moeilijk mee toen ik zwanger was, ik wou het beste voor mijn baby en kon het niet over mn hart verkrijgen om ook maar in de buurt van een sigaret te komen.. daarnaast vind ik het er belachelijk uitzien als ik een zwangere vrouw zie roken!! Laatst nog, ik wou de sigaret bijna uit haar handen slaan en vragen waar de **** ze mee bezig was bleh nee, ik ben wel weer begonnen toen ik gestopt was met bv dus ik ben ook ongezond bezig maar ik zou een baby'tje er nooit mee opzadelen. En ga alsjeblieft niet zo'n e smoker aanschaffen, er zit misschien geen nicotine in maar wel allemaal andere rotzooi
Na een weekje was het ergste bij mij voorbij en nar 3 weken ongeveer stond ik er nie eens meer bij stil. Het was alsof ik nooit gerookt had
Ik ben 6 jaar geleden gestopt. Toen ik zwanger was van de eerste. En dat ging heel soepel! Maar de trek is er nog altijd. Niet altijd hoor, maar dus vooral met feestjes, of momenten waarop het ff niet zo lekker gaat. Ik ga ook nooit meer herbeginnen, al moet ik toegeven dat ik het afgelopen jaar wel eens een sigaret gerookt heb. En het smaakt nog altijd heerlijk, hoe ranzig het eigenlijk ook is.