Tinnitus herkenning! (oorsuizen)

Discussie in 'De lounge' gestart door Elleke, 2 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hoi allemaal!
    Op 't moment ben ik dom aan het zoeken naar wat ik kan hebben..

* Ik ben de hele dag zweverig in mijn hoofd. Als ik zit en als ik mijn hoofd beweeg lijk ik het op te 'wekken'. Ik zie niet alles voor mijn ogen heen en weer draaien, maar heb het gevoel zelf te draaien.
    Ook heb ik het gevoel geen evenwicht te hebben met lopen.
    * Daarbij heb ik ook een constante hoge piep in mijn rechteroor, en ik heb ook het gevoel dat dit oor vol zit.. Maar ik ben bij de huisarts geweest en zij vertelde dat het oor er schoon uit ziet.

Nu ben ik een hele angsthaas van mezelf.. Ik ga op internet kijken en ja hoor... ik kom terecht op een 'brughoektumor'. (Een tumor aan de brughoek = botje achter je evenwicht). Deze syptomen kenmerken dit tumortje. Pfff... ik helemaal in stress natuurlijk...

Ben van de week bij een natuurarts geweest, zij heeft mij helemaal doorgemeten. Er kwamen meerdere dingen naar boven; een stoornis in mijn oor, stress en angst. De hersenen waren volgens haar allemaal goed.. Een geruststelling? Nee, niet echt, want hoort een brughoek daar ook bij? Maar goed, aan de andere kant weet ik dat er ook genoeg andere dingen zijn waarbij je deze klachten van mij kan hebben.. Alleen, ik wil zo graag de oorzaak weten.. Ik voel me dag in dag uit zweverig, vooral als ik bewogen heb, bijv. fietsen heb ik het gevoel in een achtbaan te zitten.
    Ben van de week bij de osteopaat geweest en hier kwamen ze nogal achter wat dingen; ik had m'n enkels scheef, onderrug scheef (door spanning), m'n nek vastzitten (ook door spanning), kaak zat vast enz... Over 3 weken moet ik hier heen, om te kijken of m'n klachten verminderd zijn.. Tot nu toe helaas nog niet..
    Maar ik hoorde van sommigen over tinnitus... Kunnen deze klachten van mij daar ook bij horen?
    Sommigen geven het ook op stress/spanning.. Dat heb ik ongetwijfeld, maar of je daar alles op kan geven?
    Overigens ben ik al vaak bij de dokter geweest -> bloed enzo is allemaal goed dus...
    Ik hoor graag van jullie! :)

2. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Mijn man heeft al twee keer een ontsteking in zijn evenwichtsorgaan gehad, met ongeveer dezelfde klachten. Zit in/bij je oor.

3. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik moest ook gelijk aan een ontsteking van het evenwichtsorgaan.
    Heb ik een aantal keer gehad en de duizeligheid die jij beschijft had ik toen ook.

Bij tinnitus hoort volgens mij geen duizeligheid ik heb daar in ieder geval geen last van.

4. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik herken het. Bij mij waren alle klachten te herleiden naar stress. Uiteindelijk zijn alle klachten weggegaan, alleen de pieptoon is gebleven. Wel in mindere mate trouwens. Als je bloed goed is, hoef je vast niet bang te zijn. Ik zou even met de huisarts overleggen en zeggen dat je angst hebt voor een brughoektumor. Misschien kan hij/zij je geruststellen of stuurt je even door naar de kno. Ik ben ook bang geweest voor een brughoektumor, en allerlei andere dingen. Uiteindelijk bleek er niets hand en had alles te maken met stress en mijn eigen gedachten die met me op de loop gingen. Knuff!

Edit: Ik denk dat je klachten passen bij hyperventilatie. Dat zweverige herken ik ook namelijk.

5. Lindanails

Lindanails Niet meer actief

Laat je eens onderzoeken op de Ziekte van Meniere.. Is ook een stoornis aan je evenwichtsorgaan en je omschrijft exact de symptomen.

Mijn vader is een Menierepatient en 1 keer in de zoveel tijd heeft hij zo'n aanval. Het kan duren van een week tot een paar maanden zelfs (da's wel extreem hoor)

Niet levensbedreigends..maar wel heeel erg vervelend aangezien er niets aan te doen is, behalve medicijnen voor o.a. de misselijkheid.

6. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Bij tinnitus hoort geen duizeligheid, alleen oorsuizen/-piepen. Heb het zelf nl. al een paar jaar.

7. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Dat is dus niet waar.. Er zijn heel veel verschillende vormen van Tinnitus en dus ook varianten waarbij duizeligheid en evenwichtsproblemen voorkomen.. Mijn moeder heeft het ook al jaren en loopt nu in het UZA in Antwerpen waar wel degelijk is bevestigt dat al deze klachten bij haar Tinnitus horen.
    Zij is gelukkig grotendeels geholpen door een geweldige arts,dankzij hem heeft ze haar leven terug!

8. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Op internet staat toch meteen allemaal enge dingen. Maar als je het niet vertrouwt zal ik je echt door laten sturen door je HA.

Succes!

9. Lindanails

Jawel hoor... Mijn vader heeft ook tinnitus... maar dat verergerd als hij er dus een aanval bijkrijgt.

10. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Oh, ik had van mijn huisarts anders gehoord. Dan heb ik niets gezegd. :):):):):):)

11. Lindanails

Geeft toch niks ;) zo leren we allemaal weer toch ;)

12. simple

simple Bekend lid

3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Lees dit nu pas. Ik heb dezelfde klachten nu alleen geen suizen. Dokter zegt dat ik een ontsteking in het evenwichtsorgaan heb.

13. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Ik heb dezelfde klachten die worden veroorzaakt door een vacuüm getrokken trommelvlies. Wat weer voort vloeid uit chronische holte ontstekingen. Je kan kijken of het minder wordt na een paar dagen spoelen met zout water

14. s82

s82 Actief lid

10 mei 2011
    451
    18
    18
    Ik ben geen arts, maar klinkt als de ziekte van Meniere.

15. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Mijn moeder heeft de ziekte van meniere sinds kort! Ze heeft al een tijdje geen aanval meer gehad, paar weken nu, maar continu oorsuizen. Ze wordt er gek van , misselijk, kan niet slapen... heeft iemand nog tips voor haar? Arts zegt dat er niets aan te doen is behalve een apparaatje wat eventueel het suizen overstemd door iets anders..

16. s82

s82 Actief lid

10 mei 2011
    451
    18
    18

Vreselijk moet dat zijn. Een dierbare van mij had hevige tinnitus met heel erg oorsuizen. Werd door artsen niet serieus genomen en die heeft zichzelf hierdoor van het leven beroofd. Het is voor anderen bijna niet voor te stellen hoe veel last je hier van kunt hebben! Helaas geen tips, maar goed dat je het serieus neemt. Sterkte.

17. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    jees daar schrik ik heel erg van...

18. s82

s82 Actief lid

10 mei 2011
    451
    18
    18
    Tja het is lastig als je ergens heel erg last van hebt en anderen kunnen het niet aan je zien. ach, iedereen heeft wel eens suizende oren denkt men dan. Je kan beter een gebroken been hebben, dan wordt je in ieder geval serieus genomen. Dus probeer er voor haar te zijn. ;)

19. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Ja snap ik... probeer het zeker . DAnk je wel xx Als iemand anders nog tips heeft hoor ik het graag

Deel Deze Pagina