zelf sigaretten maken

Discussie in 'De lounge' gestart door BlueApple, 13 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BlueApple

BlueApple Niet meer actief

Sinds 1 jan. Ben ik weer gestopt. Nu ben ik zo irritant dat ik vind dat mijn man maar zelf moet gaan draaien i.p.v. 2200 euro per jaar te verroken aan pakjes :D.

Wie doet dit ook? Gebruik je marlboro tabak of een b merk en wat heb je verder andermaal nodig? Kopen jullie het online of ergens in de winkel en wat betaal je dan?

2. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Ik heb dit vroeger in finacieel moeilijke tijden gedaan :)
    Ik kocht bij de kiosk (ook gewoon te koop bij balie van AH) een blik met daarin tabak van het merk dat ik rookte. Ik kocht van ik dacht mascotte een doos lege hulzen met filter erbij. En tot slot een apparaatje, ik noemde het zelf een klikklakker, geen idee hoe het heet maar aan de kassa weten ze het wel. Dat apparaatje hoef je maar 1x aan te schaffen.

De rest is wel behoorlijk goedkoper, maar ik vond de sigaretten niet zo lekker als uit een pakje.

Ps: goed dat je gestopt bent! Je man zou een voorbeeld moeten nemen aan je 😉

3. Lottel

Lottel Fanatiek lid

3 jan 2010
    1.188
    116
    63
    brabant
    Mijn vriend rookt camel shag zeg maar en die betaalt 33 euro voor een pot en 5 euro aan de filterhulzen zeg maar. Uit zo'n pot haalt hij 500 sigaretten.
    Ik moet wel zeggen dat hij het in Belgie haalt en daardoor nl ook wel flink bespaart.

4. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Hier had ik altijd David & Goliath bussen, maar die is niet overal te krijgen volgens mij.
    Goedkoop en goed.
    Verder vaak l/&m of camel ( wel als half zwaar)
    Filters, de mascotte vond ik het fijnste.

Welke sigarettenmaker kan ik je niet mee helpen, zelf altijd heel tevreden geweest van de L&M maar dat was ooit een actie en heb ze nooit meer gezien.

Vond de mascotte verschrikkelijk (mijn vl en een vriendin net zo)

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik klikte ook, scheelt een heleboel centen;)

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Oh, en ik kocht l en m blauw en menthol filters. 18 euro en daar rookte ik 2 weken van. Normaal rookte ik een pakje per dag. dus een besparing van 80 euro per maand;)

Er zit veel verschil in de prijzen van potten. En in de smaak. Gewoon ontdekken;)

7. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Zelf nooit zelf gemaakt, ik rookte altijd menthol. Davidoff of elixyer. Soms wel een een van een collega, en het nadeel van zelfgemaakte vind ik, dat als je ze niet goed aantikt of de shag verdeeld dat als je m dan aansteekt een teug en dan poef halve peuk weg 😆!
    Super knap dat je gestopt bent, veel succes! Mijn man wil ook nog niet stoppen, hij rookt Camel, wil niet draaien of schuiven. Nu ik zelf niet meer rook vind ik het zonde geld. Maar weet hoe moeilijk het is om te stoppen. Nogmaals succes!

8. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Wij doen t al heel lang! West tabak met mascotte filters! Scheelt echt honderden euro's!!

9. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    West heb je trouwens voor 14,75 of 12,50 de filters zijn 1,60 en je koopt 1 keer zo een apparaatje voor 10,00!

Wij doen met 2 personen 2 bussen van 14,75 per week ongeveer!

10. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Wij roken sowieso shag. Ik had eerst Lucky Strike maar die vind ik nu niet lekker meer (te droog), van Camel kreeg ik koppijn. Ik rook nu Drum bleu clair (half zwaar).

Hier in Frankrijk is het iets duurder dan in NL. Ik rook een pakje per week. (iets meer) en dat kost me 7 euro. Filters en vloei komen daar nog bij.

11. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Toen ik nog sigaretten rookte rookte ik 2/3 pakje per dag. Dus ik rook veel minder (omdat shag zwaarder is) en het stinkt veel minder dan gewone sigaretten.

... maar nog wel net zo ongezond natuurlijk.

12. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Gewoon een pot tabak en een verpakking met filters/hulzen, zo'n apparaatje kost niets (hebben ze zelfs bij de action) en hoef je maar een keer te kopen. Rook zelf niet, maar ken wel veel mensen die het zo doen. ;)

13. penseel

penseel Niet meer actief

Ik draai mijn eigen sigaretten.

Goldfield merk lidl 20 euro doe ik een week mee en filters dozen ook van lidl.

Pakje sigaretten kopen is her wel erg duur. Heel soms verwen ik mij zelf met een klein pakje.

14. mumija

mumija Niet meer actief

Die van de Jumbo eigen merk.
    Mijn vriendin heeft zo'n elektrisch apparaat waar je zo'n hele bus shag in kan doen, en binnen een paar minuten ben je klaar.

15. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    Hier ook, bus pall mall 12 euro en mascotte filters (vind ik het fijnst, niet te slap) als ik nu weleens een sigaret uit pakje krijg vind ik die juist niet lekker meer, ik doe ongeveer een week met een bus.

ik was in 2013 in new york en wou daar een pakje sigaretten kopen, ze zegt 11 dollar, ik zeg 'niet een slof' maar het was de prijs van 1 pakje. :)

16. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Als jij dan toch gestopt bent ... manlief ineens me overtuigen om ook te stoppen :)?

Spaart een boel geld uit en na een jaar ga je samen op reis van 't uitgespaarde geld.

Langs de andere kant ... ik weet niet hoe lang je zelf hebt gerookt. Maar ik zou mijn partner nooit "verplichten" te stoppen of naar roltabak overgaan alleen voor de prijs. Jij hebt die 2.200 euro (en meer als je meerdere jaren hebt gerookt) uiteindelijk ook ooit opgerookt.
    Je kan het hem wel altijd suggereren en hem de prijs voorrekenen van wat hij zou besparen.

17. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    o ja werkt dat goed? krijg je dan geen slappe sigaretten?
    Welke machine heeft hij?

18. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Ik klik ook.

Gewoon een simpele mascotte klikker
    met mascotte hulzen
    en een pot camel shag.

19. mumija

mumija Niet meer actief

Ja dat werkt heel goed. Veel stevigere sigaretten. Welke machine ze heeft weet ik eigenlijk niet. Zij doet dat altijd voor mij. Zou ik even moeten navragen. Heb dat ding wel eens gezien, maar meer ook niet.

20. penseel

penseel Niet meer actief

Rook jij ook?

Ben ook benieuw welk apparaat die een bus stage in een keer draaid.

Deel Deze Pagina