Vraag aan de handige vrouw en/of partner

Discussie in 'De lounge' gestart door Sparky, 26 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sparky

Sparky Niet meer actief

Wij hebben 1 muur die opgeknapt moet worden.
    Het is een gladde geverfde muur die momenteel deukjes bevat en niet mooi meer is van kleur na het verwijderen van posterbehang.
    We zoeken nu een tijdelijke oplossing om het mooi te maken. Opnieuw stucen hebben we nu geen zin in en staat op de planning voor als de baby straks wat groter is.

Nu weet ik niet wat de opties zijn. We zouden kunnen verven maar dan blijf je die deukjes zien. Op zich voor die korte tijd geen groot drama.
    Is er misschien een vulmiddel waar je overheen kunt schilderen?
    Of zou je kunnen behangen over die deukjes zonder dat je daar iets van terug ziet?

2. Mamajen

Mamajen Bekend lid

8 nov 2013
    634
    1
    0
    gaatjes dicht plamuren? er is vast plamuur/vulmiddel wat overschilderbaar is

3. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Je kunt behangen met vliesbehang en daarna schilderen.

Of je vult de grote gaatjes en dan met een structuurverf eroverheen.

4. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ok ik ga eens opzoek naar een vulmiddel.
    Liefst schilder ik namelijk gewoon omdat het toch maar tijdelijk is.

5. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Ik zou ook vulmiddel gebruiken. Je hebt van die kant en klare in een tube! Zie de link.

6. Manoya

Manoya Niet meer actief

Inderdaad plamuur, alleen wel goede, want op onze muur bleef je het helaas zien (verf sloeg donkerder uit op de geplamuurde plekken)

7. Sparky

Sparky Niet meer actief

Bedankt!

8. Tika86

Tika86 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.153
    225
    63
    Vrouw
    Potje vuller bij de action werkt ook prima! 3.59 geloof ik. Succes

9. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Ben fan van action maar vond dat vulmiddel rotspul... kreeg er barstjes in.
    Zou in ieder geval gaatjes zo goed mogelijk vullen. En dan is het beetje hoe mooi je het wil hebben en wat je eraan uit wil geven. Behang is afhankelijk van soort hoe goed je de deukjes en andere kleur ziet. Glasvezelbehang gaat mooi op onregelmatige muur maar is wat duurder en moet je voor de mooi nog wel overschilderen. Wij hebben vliesbehang gedaan in babykamer maar moesten de witte (goedkope van kwantum) ook overschilderen omdat je vlekken van vorige behanglijm doorheen zag.
    Verven kan best prima als je dekkende verf neemt en deukjes eerst zo goed mogelijk wegwerkt. Waarschijnlijk snelste en goedkoopste oplossing als je toch straks anders gaat doen. Je zal oneffeneden wel blijven zien maar als het tijdelijk is... je kan met grote poster of dergelijke ook afleiden daarvan. Structuurverf helpt wel beetje, maar zou ik niet doen, is moeilijk goed aanbrengen, je blijft deukjes toch wel zien, is veel duurder dan gewone verf en als je later wil stucen vast niet handig als dat erop zit.
    Succes :)

10. veense

veense Niet meer actief

Hier worden alle gaatjes gedicht met de Alabastine vulmiddel uit de link hierboven. Bij de Praxis een klein plastic oranje voegmesje (of hoe het ook heet) van 49 cent gehaald en alles zit keurig dicht. Daarna wat latex er overheen en ziet er prima uit! Gebruik het al jaren door het hele huis heen (hebben een fase gehad waarin we erg veel lijstjes op de muur hadden en waarin ik nogal veranderlijk was ;) )

11. Sparky

Sparky Niet meer actief

Fijn dan ga ik die ook halen. Er hangen nu ook een paar schilderijtjes die weg gaan dus kan ik dat gelijk dichtmaken.

Deel Deze Pagina