Gister na de middagslaap zat ze in haar bed met haar slaapzak naast zich. Ze had 'm dus zelf uitgetrokken! Gisteravond voordat ik zelf ging slapen nog even bij haar gekeken en toen had ze 'm nog wel aan maar de rits tot boven helemaal los. Ze kan haar beentje over de rand van het bed krijgen dus ben zonder slaapzak bang dat ze uit bed klimt, valt...! We hebben wel zo'n bedje waar de spijltjes uit de zijkant kunnen maar dan staat ze straks binnen no time bij de deur/in de gang. Bestaan er geen slaapzakjes met een sluiting die door kindjes niet open te maken zijn?
Andersom aantrekken met de rits op de rug of binnenstebuiten dan kun je het misschien nog even voorkomen, maar ook een echte slimmerik krijgt ze dan los. Zou dan het bed verbouwen, want liever 10x naast jouw bed dan dat ze zich bezeert door er uit te klimmen en te vallen. En dan elke keer terug leggen totdat ze het niet meer doet.
Hier doe ik de slaapzak altijd binnenstebuiten aan en zoonlief krijgt hem met geen mogelijkheid open.
Mijn dochter doet het ook, doe inderdaad de slaapzak binnenste buiten. Ze krijgt hem nu af en toe nog wel open maar het kost haar nu waarschijnlijk te veel moeite dus ze heeft hem nooit helemaal uit. En de slaapzak anders om doen dus de rits op de rug zou ik niet doen want dan is hij bij het nekje te hoog, want de rug is altijd wat hoger dan de voorkant. En een veiligheidsspeldje vind ik wat te eng ben bang dat ze die ook los krijgt en dat ze daar mee gaat spelen.
Nee, die bestaan niet. Tenminste, niet als je zo'n slimmerd hebt als ik! Ik zou het eerlijk gezegd niet aandurven om mijn kindje nog in een ledikantje te leggen als hij er uit kan klimmen. Met of zonder slaapzak, want als ze er met slaapzak op een of andere manier uitklimmen, dan vallen ze nog vervelender! Ik zou zeggen, probeer het eens zonder slaapzak, of ze er echt zou uitklimmen (Julia ligt zonder, maar klimt er niet uit) en anders zou ik een peuterbed of groot bed proberen, waar ze goed zelf uit kunnen klimmen. Er bestaan wel foefjes hoor, voor de slaapzak (lipje naar binnen, lusje er aan naaien en dat vastknopen, binnenstebuiten, achterstevoren), maar Julia kreeg de slaapzak binnenstebuiten achterstevoren alsnog open
Nu we het over slaapzakjes hebben, wij hebben een aantal zomerslaapzakken met iets grotere armgaten. Daar trekt hij zijn armen door, waardoor die telkens in de slaapzak zitten en hij dus 'paniek' krijgt en snachts huilend wakker wordt omdat zijn armen erin zitten.. herkennen jullie dat ook? Ik wilde al mijn moeder vragen of ze de armsgaten iets kleiner zou willen naaien, maar weet niet of dat wel zo handig is.. Gelukkig maakt hij de rits nog niet zelf open... ben benieuwd hoelang dat nog duurt...
Ik zou dan de armsgaten een stukje dicht naaien. Als ze hier uit haar ledikantje kan klimmen, krijgt ze een ander bed. Desnoods de deurkruk van de deur omhoog en traphekje natuurlijk dicht. Hier helpt het meestal nog om het lipje van de rits naar binnen te stoppen. Klimmen uit haar bedje kan ze nog niet, 't is ook nog een ukje.
Idd de binnenste buiten, heeft hier destijds met de oudste ook geholpen. Bij de jongste doen we het "lipje" van de rits naar binnen als je de slaapzak dichthebt en ook dit werkt tot nu toe. (even afkloppen) En een te grote slaapzak/armgaten, sorry, maar erg gevaarlijk, ze waarschuwen er zo vaak voor. Hier hebben we 1 iets te grote gehad, maar direct een stuk ingenaaid.
Vandaag binnenstebuiten geprobeerd, top-idee. Ze zat eraan te frummelen maar gaf het op toen ze doorhad dat het geen zin had. Super!