Inbakeren! Wat gebruik jij?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SterretjesMama, 15 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SterretjesMama

SterretjesMama Bekend lid

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Hallo moeders,

Ik hoor graag jullie ervaringen mbt inbakeren en met welke doek jullie dit doen.

Onze dochter van 8 weken is ontzettend druk in bed.
    Zwaait met haar armen en schopt met haar beentjes.
    Sinds een tijdje gebruiken we 'De Bakerzak', voor de armpjes bevalt dit opzich goed ze zwaait er niet meer mee, maar doet nog wel haar vuistjes in dr mondje, door de doek heen.
    Voor haar beentjes helpt het absoluut niet, ze schopt ze omhoog en schopt haar dekentje af. Ook wurmt ze zich (door met haar beentjes heen en weer te bewegen) helemaal bovenin het wiegje.

Oké, als je haar snachts bezig ziet moet ook ik soms stiekem lachen (helemaal met haar gezucht en gesteun erbij hihi) maar een beetje nachtrust zou ook ERG fijn zijn :)

Nu lees ik over Pacco, Puckababy, Swaddle Me en ga zo maar door.
    Zelf hebben we dus 'De Bakerzak' maar niet mijn favoriet.

Iemand tips of ervaringen met wild schoppende beentjes?

2. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zelf gebruik ik de pacco bij mijn zoon. Die bevalt super! Eerst hadden we de puckababy,maar omdat zijn handjes nog omhoog konden,bleef ie onrustig. Met de paccozak is dat niet

3. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Ik gebruik de Pacco inbakerdoek. Ideaal!!
    Gekocht van iemand van ZP, voor veel minder als de nieuwprijs.
    Mijn dochtertje slaapt er nog heerlijk in en we nemen er voorlopig nog geen afscheid van!

4. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Hier ook een pacco fan! Beentjes blijven altijd los alleen, dat ivm de heupjes. Wil je dat toch minder kijk dan eens naar de Woombie, heb ik geen ervaring mee maar is wellicht iets voor je, je hebt ze in verschillende vormen van "strak". Van soepel (bakerzak idee?) tot inbaker strak (pacco doek) ;)

5. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Ik gebruik geen inbakerdoek maar ik wikkel onze kleine in een hydrofiel luier. Dit werkt vooralsnog prima.

6. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    wij hebben ook een hydrofiel luier gebruikt voor Tycho. Later had ik een swaddle me maar dat was heel gauw afgelopen want hij kon erg snel omrollen...

xx

7. Jetjuh

Jetjuh Actief lid

12 sep 2009
    135
    0
    0
    Hier ook de pacco! Ze liggen er lekker strak in en ik vind het ook een mooie kwaliteit. 's avonds als ik mn zoon erin leg, dan krijgt hij een mooie glimlach en valt zo in slaap op het aankleedkussen.... Zo mooi! (nu is dat ook het enige moment van de dag dat hij zo gemakkelijk in slaap valt, maar dat ter zijde ;))

8. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    ben begonnen met de puckababy en toen ze daar niet meer in paste de woombie. gelukkig met 5 maanden gaan afbouwen:D

9. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Ik ben begonnen met tinynanny en heb nu een puckababy gekocht omdat ze uit de tinynanny was gegroeid

10. ontzettendtrotsemama

ontzettendtrotsemama Fanatiek lid

7 aug 2009
    2.204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn jongste had heel veel baat bij de pacco! Een hydrofiele luiren kon de eerste week wel, maar daar wurmde ze zich al vrij snel uit. De pacco heb ik in het ziekenhuis geprobeerd, en beviel super! Makkelijk in te wikkelen en goede kwaliteit. Ook niet zo warm (wat wel fijn was afgelopen zomer!) kon ze alleen in een rompertje in, en dan alleen een lakentje om te zorgen dat ze netjes bleef liggen ;). Puckababy ook geprobeerd, maar daar had ze nog veel te veel ruimte in.

11. SterretjesMama

SterretjesMama Bekend lid

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Bedankt voor de reacties!
    De pacco lijkt volgens mij erg veel op de bakerzak, die we nu dus hebben ..
    Woombie had ik nooit van gehoord maar net eveng gegoogld en ziet er wel erg strak uit .. Misschien moet ik dat eens proberen.

12. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    De pacco is ook heel strak hoor.
    De puckababy is meer een bakerzak.

13. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

vind ik ook hoor..

hier een puckababy gebruikt werkte niet teruim 2 keer aangehad..

toen een pacco werkte perfect!!

14. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Wat ik uit je verhaal op kan maken gebruik jij idd zoiets als de puckababy. Hier was dat dus ook te los, daarom overgestapt naar de Pacco. Deze is 'maar' tot 7 kilo en nu zijn we sinds deze week over naar de Pacco Plus. Deze is vanaf 7 kilo en heeft ritsjes bij de armen waardoor je zo het afbakeren af kan leren.

Denk dat je dus het best voor de Pacco kan gaan of iets wat daarop lijkt qua strakte.

Deel Deze Pagina