opzoek naar ervaringsdeskundigen, ik kom er niet uit

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Rica, 22 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Ik wil bv gaan proberen. Nu vol goede moed zonder steeds van de buitenwereld. Weet nog dat ik vorige keer het huren best duur vond.
    Nu opzoek naar een nieuwe of iig z.g.a.n

Ik las goede dingen over de ameda lactaline, medela electric plus en de pump in style....
    Maar de ameda zou stiller zijn en veiliger ivm een klepje zodat er geen melk bij de motor komt ivm bacteriën? Shoot me if im wrong.
    De freestyle staat ook hoog maar toch wel erg duur....overweging waard maar nu mijn vraag...welke is goed genoeg?
    Is de ameda een prima ding? Of toch de pump in style en dan zelf nieuwe onderdelen erbij bestellen?

Ben nog in de oriëntatie fase haha

2. Hupje

Hupje Actief lid

15 jun 2015
    281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor het op gang brengen van de borstvoeding is een huurkolf beter, die zijn vaak veel krachtiger. Voor daarna kun je dan een kolf kopen.
    Ik heb geen ervaring met de kolven die je noemt, ik heb een Medela Swing Maxi.

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Een beetje rondsnuffelen kan geen kwaad natuurlijk, maar....
    Nu al een kolf kopen is echt niet nodig!

Ik weet niet hoe het voorheen ging met de borstvoeding, maar laat je daar niet door leiden.
    Als je kindje geboren is, kan het alle kanten op.
    De kans is supergroot dat je baby gewoon goed drinkt, en je de kolf op dat moment niet nodig hebt.

Tuurlijk, er is een kans dat je toch wat hulp nodig hebt. Je kindje heeft nog moeite met effectief drinken, of je productie komt nog niet meteen goed op gang. In het ziekenhuis hebben ze dan een kolf staan, de kolf der kolf-apparaten,de beste die je op dat moment kan gebruiken. Ben je thuis bevallen, dan kan je deze kolf inderdaad huren. In principe heb je deze kolf maar voor korte tijd nodig.Na een paar dagen zal je productie op gang komen. En kan de kolf weer terug naar de thuiswinkel.

Als je kindje een week of 6 is, kan je gaan oefenen met een flesje. Als je alleen daar een kolf voor gebruikt is een enkelzijdige kolf prima.
    Maar ga je ook gewoon op je werk kolven, ja dan is een dubbelzijdige electrische kolf wel een must.

Kortom, orienteren is top, maar ik zou nog even wachten met kopen!:)

4. Monic

Monic Bekend lid

27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Om je productie op gang te brengen, kun je t beste een huurkolf gebruiken.. Indien je weet aan t werk gaat, kun je het beste een dubbele elektrische kolf aanschaffen. Ik ben zeer tevreden met de medela freestyle (kolf momenteel fulltime ;) )

5. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik zou het onderwerp kolf ook laten liggen tot na de kraamtijd.
    Ik heb bij mijn oudste een kolf gehuurd in kraamweek om productie op gang te krijgen, tot 10 wkn gebruikt. Was goedkoper dan een eigen (elektrische) aanschaffen.

Bij mijn tweede heb ik ergens 5-6 weken na bevalling een pump in style gekocht. Was tevreden mee, zeer intensief gebruikt, ook nog een tijd bijna fulltime.

Bij mijn derde heb ik 7 weken na bevalling een freestyle gekocht (mijn pump in style was helaas kapot gegaan). Prima kolf, heerlijk ding. Toen ik klaar was met BV heb ik deze weer verkocht via marktplaats. Is me erg meegevallen hoeveel je daar nog voor kon krijgen ;).

Een kolf is echt zo gekocht als je hem nodig hebt.

Deel Deze Pagina