Kan t 100* zeggen of juist negeren.. dochterlief vind tekenen leuk, en kan het best aardig. Ik vind het een leuk zoethoudertje en de omgeving is blij met de tekeningen. Tot zover positief... Madam eet de potloodpunten. Grrr ik slijp me t ongans en haar mond zit vol kleur.. What to do ?
Eco potloden of waskrijtjes kopen van soya En blijven nee zeggen Hier stopt ze potloden niet in mond. Wel vingerverf daarom maak ik die zelf
Zou ik niet doen. Want daarmee zeg je juist dat ze het wel mogen eten. En eten ze dus net zo goed ook normale potloden als ze die in handen krijgen! Aiden at ook potloden. Na tig keer te hebben gezegd die potloden niet te eten en ze ook afgepakt te hebben als hij ze weer at, eet hij ze nu niet meer gelukkig. Hij weet dat het tekenen direct afgelopen is zodra hij de potloden in zijn mond stopt.
Hier stopt ze ook viltstiften in d'r mond. Elke keer als ze het doet, dan waarschuw ik dat als ze het weer doet dat ik de viltstiften dan wegleg en doe dat dan ook. Het is inmiddels een stuk minder gelukkig.
Misschien een idee om dikke potloden aan te schaffen? Die lijken me minder makkelijk eetbaar en de punten breken minder snel af. Dat wil nog niet zeggen dat ze het alsnog mogen proeven natuurlijk dus gewoon blijven verbieden en anders gewoon afpakken als ze het weer doet.
Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Misschien een leuk onderwerp voor een aparte topic. Zelfmaakspeelgoed en knutselspul.