hoi hoi heb mijn zoontje vanmorgen ingebakerd en voor het eerst slaapt hij overdag in bed! wauw! nu heb ik het even geprobeerd met een omslagdoek (werk op KDV dus weet hoe ik moet inbakeren). dit werkt dus wil ik straks eentje halen, maar tja word het pacco of puckababy? mijn zoontje is geen huilbaby maar valt gewoon heel slecht in slaap alleen, en wil geborgenheid. en hij maait veel met zijn armpjes. nu ligt hij in bed, en heeft 1 armpje eruit gewurmd (had hem ook niet heel strak ingebakerd) maar slaapt nu nog prima! dus opzich denk ik dat puckababy genoeg moet zijn! wat denken jullie? en slaapt het dan in de puckababy onder zijn dekentje? of is dat te warm? want hij heeft ook nog een pyjama aan en sokjes. trouwens mijn zoontje is 6 weken, ruim 5 kilo en 58cm al vast bedankt!
Tja het is een beetje wat je zelf ook wil. Een pacco is echt het ouderwetse inbakeren en de puccababy is eigenlijk geen inbakeren maar gewoon zijn ruimte een beetje beperken. Een puckababy is denk ik wel weer makkelijker af te bouwen dus als je denkt dat je kindje daar genoeg aan heeft zou ik daarvoor gaan. Weet niet waar je woont maar ik heb allebei de doeken en gebruik ze niet meer dus als je wil mag je ze lenen om te proberen? Ik woon tussen arnhem en Nijmegen in maar stuur ze liever niet op. Laat het maar weten.
Ik heb van de puckababy geen verstand. Wij bakerden in op de 'ouderwetse' manier. Dus met 2 doeken. Noor sliep dan altijd wel met een dekentje over, strak ingestopt. (maar toen gingen we wel de winter in moet ik er bijzeggen)
Hier ook een kindje dat gewoon net wat te onrustig was om lekker te slapen. Daarvoor hielp de puckababy super. Ik schat zo in dat dat voor jou zoontje ook best genoeg kan zijn als ik het zo lees. Maar zeker weten doe je het nooit. Wbt puckababy afleren, dat is een makkie. Als ze er aan toe zijn laat je hem gewoon weg en gaat het prima zonder. Met inbakeren is dat toch minder makkelijk denk ik. (geen ervaring mee)
Ik denk dat de puckababy dan goed zal zijn hoor voor je zoontje. Ons dochtertje slaapt er ook in vanaf dat ze 3 weken is, omdat ze zichzelf steeds wakker sloeg met haar armpjes. Ze slaapt er nu nog steeds heerlijk in!
nou heb de puckababy gekocht, en meneer sliep in 5 minuten! wauw! maar was wel weer wakker na 35 minuten! maar heb hem maar laten huilen en slaapt daarna wel weer! ben benieuwd hoe de nacht gaat verlopen! tot nu toe wel tevreden!
De oudste heb ik ingebakerd in losse doeken, de jongste in een Pacco doek. Die was zo ontzettend beweeglijk, dat hij de doeken gewoon van zich af wist te werken. Zelfs het klitteband van de Pacco was niet lang bestand tegen zijn getrap en gewriemel. Ik vond losse doeken zelf het prettigst, bij de Pacco had ik zo'n dwangbuis-gevoel.
Hier ook zo'n maaiend kindje als het moet gaan slapen Ik heb het eerst eens geprobeerd met een hydrofiel luier om te zien of het wel wat was voor ons kindje. Een verademing !! Dus na wat onderzoek een puckababy aangeschaft. Vind dat ouderwetse inabkeren ook maar niks! Maar in slaap vallen? Ho maar! Hetzelfde huilgedrag als voorheen. Toen weer terug naar de hydrofiel luier (dus strakker) en geloof het of niet, met 10 min steeds weer in slaap. Dus of ik het nou leuk vind of niet. Ik ga hier een Pacco aanschaffen want blijkbaar vind ons meneertje dat strakke inbakeren prettiger dan dat lossere in een puckababy. Maar blijf het een zielig idee vinden! Maar geod, het helpt Tycho om lekker te kunnen slapen en das het balangrijkste toch? xxx
Ik wil ook gaan inbakeren met de Pacco. Heb hem nu de laatste dagen in een omslagdoek of andere doek ingebakerd en hij slaapt opeens veeeeeel beter overdag en komt niet meer elk uur/2 uur om een voeding.. ik werd gillend gek hier! Maar Pacco = duur.. en wil er 2. Ga dus even op MP kijken.
ik heb de pacco, ik vond hem geweldig, mijn dochter vond het ook fijn, nooit problemen gehad met in wikkelen, en slapen
Al eens gedacht aan de swaddle me? kun je krijgen bij "ik ben mama" en babyplein voor +\- 20 eurie. niet zo heftig als de pacco en toch steviger dan de puck. Ik heb zowel de puck en de swaddle me gebruikt. de puck was fijn toen ie nog hel klein was, als ze sterker worden is de swaddle fijner. (kunnen ze wel de armpjes niet in bewegen zoals in de puck)
Via Ebay nog goedkoper, de Sme! Ik wil juist de pacco omdat je daar 1handje los kan laten, ik denk dat Sven gaat duimen namelijk en wil dus 1 handje vrij kunnen laten!