Dochtertje bij oma slapen of niet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door A2CA, 11 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. A2CA

A2CA Niet meer actief

Hallo iedereen,

Even kort; heb een dochter van 22 maanden. Ze heeft nog nooit ergens geslapen en vriend en ik nog nooit iets voor onszelf gedaan. Sinds februari is ze wel meerdere dagen pw bij oma omdat ik dus met een studie en stage bezig ben. In het begin vond ik moeilijk maar het is een goed vooruitzicht voor dochter en ik. Ik werk aan de toekomst. Maar nu het volgende:

Morgen hebben we afgesproken met een neef van mijn vriend, om daar thuis wat gezellig te gaan borrelen of naar de oktoberfeesten te gaan. Schoonmoeder zou eerst bij ons binnen komen zitten tot wij thuis waren, maar vriendlief weet niet hoelaat het word en stelde voor om de kleine meid bij oma te laten slapen.

Ik wil eigenlijk niet, zeg het het liefste af, voel me een afschuwelijk moeder, dat ik mijn kind dump voor mijn eigen plezier :( pff ik weet het niet, tips zijn welkom.

2. Taliada

Taliada Actief lid

29 mei 2012
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben ik wel een hele slechte moeder als ik straks mijn kind voor een heel weekend dump bij mijn zus en zwager waar hij helemaal gek mee is
    Haha!

Nee joh, gewoon lekker gaan en genieten!
    Heel veel plezier

3. mamaAnna84

31 aug 2013
    50
    0
    0
    full-time mama!
    NULL
    Nou, dat gevoel had ik ook, mijn man en ik zijn 1 nachtje samen weggeweest. Het is hartstikke goed gegaan en ons dochtertje heeft heerlijk geslapen! Gewoon doen!!!!

4. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik heb niet echt tips. Ik doe het niet tot beiden dochters zelf goed kunnen praten en vertellen hoe het was, of dat ik ze even kan bellen en spreken. Maarja, dat wil niet zeggen dat jij je slecht moet voelen als je het wel doet.
    Als je denkt dat je moeder gevoelens gaan overheersen, doe het dan gewoon niet. Als je denkt dat jeje er wel overheen kunt zetten het gewoon wel doen, er is niks mis mee om afentoe te genieten als je daar behoefte aan hebt.

5. A2CA

A2CA Niet meer actief

Ik voel me dus super slecht en heb altijd gezegd het niet te doen. Ze dwingen me niet overigens, mijn schoonmoeder zegt als ik haar mis haar gewoon kan halen ze woont naast ons ook al is het middenin in de nacht, maar stel je voor dat ze het gevoel heeft dat ik haar in de steek laat.

6. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Nee joh, je hebt het toch ook nodig dat je af en toe iets voor jezelf doet!
    Je moet je hier echt niet schuldig over voelen.
    Jouw dochtertje zal het waarschijnlijk super leuk vinden bij oma, en jij hebt een keer lekker een avondje voor jezelf.
    En dat zou je vaker moeten doen!
    Niet alleen maar mama zijn.

Lekker genieten dus!

7. tuc

tuc Niet meer actief

Ik snap je..ik ben het pas gaan doen tot ze er zelf om vroeg. Eerder kunnen ze idd geen ja of nee zeggen.

8. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Tja, ik ben wat dat betreft wat makkelijker. Ik had een hele goede band met mijn oma en gun mijn kind diezelfde band met oma en opa. Zodoende gaat boefje elke week een dag per week naar oma en opa. Ik woon wel maar 5 minuten van ze vandaan dus heb wat dat betreft makkelijk praten. Als t aan mijn moeder lag zou hij minimaal 2 dagen per week daar zijn maar dat gaat me iets te ver ;)

9. Chaii

Chaii Niet meer actief

Kan je niet bij jullie schoonmoeder blijven tot je haar in bed hebt gelegt en dan naar de oktoberfeesten enzo gaan? Dat is misschien fijner voor jou en voor je dochter.

10. A2CA

A2CA Niet meer actief

Bedankt voor de eerlijke reacties, het voelt echt erg, alsof mijn hart eruit word getrokken.

11. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113
    ze is bij oma al gewend dus dat is niet vreemd.
    En nee je bent geen slechte moeder. Je bent harstikke goed bezig met naar school gaan en zo en dan heb je best eens een avondje ontspanning verdient.
    Oma vindt het waarschijnlijk ook erg leuk dus dubbel plezier.

12. A2CA

A2CA Niet meer actief

Het gaat me er vooral om dat ik haar snachts niet bij me heb, voor als ze huilend wakker word ofzo, ik kan je geen specifieke reden geven, ben gewoon bang dat mensen gaan denken of praten dat ik een afschuwelijke moeder ben en niet van mijn kind houd.

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

De eerste keer is niet leuk. Hier was het nodig omdat wij aan het verhuizen waren, was toen ook rond de 22 maanden.
    Ging perfect!
    Hier gaan ze in de herfstvakantie een paar dagen naar mijn ouders, want wij gaan een paar dagen naar Amsterdam.
    En ik heb er zin in! De kinderen en mijn ouders ook!
    Komt ongetwijfeld goed.

14. Chaii

Chaii Niet meer actief

Word ze vaak snachts wakker?
    Anders vraag je of je schoonmoeder wil bellen als ze erg huilt, dan kan je gewoon terug gaan.
    En dat is misschien voor jou fijner, dat je weet in je achterhoofd dat je naar haar toegaat als ze erg huilt.
    En al helemaal niet het laten om plezier te hebben door wat een ander van je kan denken. Je komt nu al over als een doordachte beschermende moeder hoor.

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

nou zeg, het is maar 1 nachtje logeren :(

En zo te lezen 1 deur verder.......

16. angel229

angel229 Niet meer actief

Hier slaapt dochter al vanaf een maand of 10 geregeld bij mijn zusje. De eerste keer is dat zeker zwaar en de tweede keer ook, maar nu vind ik het wel eens heerlijk. Dochter vind het geweldig en mijn zusje ook!
    Je kan het ook anders bekijken: wat doe je als je dochter ergens MOET slapen omdat er iets (bijv. Sterfgeval of ernstig ziek familie
    lid) is. Dan kan ze toch beter als ze al eens gelogeerd hebben dan dat ze zo ergens (in stress-situatie) gebracht word.

17. Wam

Wam Actief lid

28 dec 2012
    259
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier gaat mijn dochtertje sinds een week of 3 iedere week 1 dag uit logeren. Mijn ouders passen al een half jaar 1 avond in de week omdat mijn man en ik beide dezelfde hobby beoefenen. Eerst werd ze s avonds nog vaak wakker, maar nu ze doorslaapt vind ik het voor haar zelf ook beter dat ze gewoon blijft slapen. Ik haal haar meteen 's ochtends weer op. Verder ben ik 24/7 bij haar. Ik vind dat je best wat voor jezelf mag doen. Dus niet zo streng zijn voor jezelf, je bent echt wel een goede moeder! Oma is ook bekend, dus je laat haar niet zomaar bij iemand achter toch!

18. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    als je het niet prettig vind doe je het toch gewoon niet?
    dan ga je eerder naar huis zodat je oma gewoon kunt aflossen en je kleine meid in haar eigen bedje slaapt dicht bij jou :)

19. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ja ik heb dat gevoel helemaal niet Sylvano ging met 4 weken al bij oma logeren omdat wij er helemaal doorheen zaten. Niet dat ik het niet moeilijk vond hoor! Maar nu slaapt Sylvano zeker 1x in de 2 weken bij mijn moeder. Ik heb nu niet zoveel energie en kracht om naar buiten e.d. te gaan en mijn moeder wel dus Sylvano gaat dan vaak wat leuks doen en ik vind het wel weer een x lekker uit te slapen zeker nu. Maar doe wat voor jou goed voelt maar een slechte moeder ben je zeker niet! Je leeft toch zelf ook nog?!

20. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik vind het ook niet altijd even leuk maar mijn dochter is 1 dag in de week bij mijn moeder en af rn toe blijft ze logeren. Ik denk dat je t gewoon moet proberen, als het niet gaat volgende keer beter. Wij spraken wel af dat oma dr met huilen direct zou pakken.

Ik zou het trouwens wel raar vinden als mensen zeggen dat je hierom een slechte moeder bent hoor, gaat nergens over. Moeder zijn betekent niet dat je Altijd bij je kind moet zijn.

Deel Deze Pagina