2e paar schoenen, even advies nodig

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Saar22, Dec 20, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Afgelopen zaterdag hebben we de voetjes van de kleine meid weer eens op laten meten. Ze had haar schoenen al sinds augustus aan. Nu zit ze nog net in 20, maar kan volgens de verkoper naar 21. Helaas hadden ze in de schoenenwinkel geen 21 meer (uitverkoop). Dus heb ik 3 paar besteld bij de ziengs. Ik heb ze gepast maar ze marcheert er echt op als een soldaat. Ze houdt ineens haar knieën recht zeg maar. Nu zijn de zolen we minder flexibel als haar andere schoenen. Is dit logisch met nieuwe schoenen, moet ze er gewoon aan wennen? Of zijn ze dan toch nog te groot?

Ik heb niet meer echt de fut om op zoek te gaan naar schoenen in een winkel vandaar..

2. BB88

BB88 Fanatiek lid

Jan 17, 2013
    1,002
    3
    38
    Wanneer je kindje rechtop staat:

Qua lengte moet er een kleine duimbreedte aan ruimte in de schoen zitten (7 mm tot 10 mm, eigenlijk net geen cm). Voel je echt een "gat" dan is de schoen inderdaad te groot.

Let ook op de breedte; druk met je duim en wijsvinger de schoen in, dan moet je eigenlijk een heeeel klein beetje speling hebben, ong 2 - 4 mm. Je moet de schoen niet in kunnen duwen (breedte he) voor je een voetje voelt (te breed) maar ook niet dat je zonder enig duwen het voetje gelijk al voelt (te smal).

Qua stevigheid, je moet de schoen nog wel enigszins kunnen buigen. Verschilt heel erg per merk en soms per schoentje. Hoe goed loopt je kindje? 6 weken loslopen is wel de vereiste ongeveer voor echt stevige stappers (dus zeg dat hij/zij wel ook een beetje moet kunnen rennen zonder te vallen).

Hopelijk heb je hier iets aan!

P.S. als je het idee hebt dat alle schoentjes te breed zijn, kijk dan eens naar het merk "Bo-bell" deze vallen wat smaller, en gewoon netjes op de maat!

P.S. 2: (haha), het kan idd ook wennen zijn, maar dan zou ze er echt na 10 min tot max 15 min wel beter al op moeten lopen. Als ze dan nog zo raar op de schoentjes loopt is het waarschijnlijk gewoon niet het goede modelletje...

3. Saar22

Saar22 Niet meer actief

#3 Saar22, Dec 20, 2013
    Last edited by a moderator: Dec 20, 2013
    Ik denk dat het m.n. in de flexibelheid zit van de zool(zijn wel extreme flex van shoesme, maar toch minder flexibel als haar eerste schoentjes). Ga haar morgen maar eens iets langer op de schoenen laten lopen binnen. Dochter liep al met 11,5 maand dus die rent al wel eventjes rond. De laarsjes wilde ze sowieso gelijk uit hebben, dus die zullen niet lekker zitten.
    Anders manlief morgen maar even naar de winkel toesturen om daar nog even verder te kijken.

Bedankt voor de tips

Share This Page