S'avonds wakker door een lage temperatuur

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Melkos, 6 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melkos

Melkos Bekend lid

7 sep 2011
    696
    398
    63
    Vrouw
    Hallo dames,
    Mijn dochter van 10 maanden word nu al een tijdje s'avonds wakker en zet het op een krijsen als ik haar dan temperatuur is het meestal 36,0 graden niet erg laag maar ze is er dan wel vanslag van nu heb ik haar in een trui ,lange romper en een joggingbroek liggen met een winterslaapzak van de hema met lange mouwen die je kan afritsen en alsnog word ze s'avonds wakker met een lager temperatuur nu vraag ik me af hebben meer dames dit gehad en wat kan ik er nog meer aan doen dat ze lekker warm blijft? Ik had ergens gelezen dat de puckabag 4 seizoenen erg warm is en goed warmte behoud klopt dit ook?

Groetjes

2. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Dat klopt echt! Hij is prijzig maar zeker het geld waard! Echt een hele fijne warme slaapzak! Je kunt hem ook echt 4 seizoenen gebruiken tot ongeveer 2 ,5 jaar.

Hoe is de temp op het kamertje? En anders nog even toedekken als jij gaat slapen?
    Ik heb hier het deken overdwars, zodat je meer ruimte hebt om onder het matras te stoppen en dus niet makkelijk los gaat liggen zeg maar.. scheelt ook, succes!

3. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    Wij hebben ook the bag, mijn zoontje ligt er nu in met een romper met korte mouwen en een broekje.

4. Melkos

Melkos Bekend lid

7 sep 2011
    696
    398
    63
    Vrouw
    Temp is 18 graden op het kamertje. Dekentje is ook geen succes ze is een buik slaper en wringt zich uit het dekentje als ik het strakker vast maak gaat ze huilen omdat ze graag op der buik wil slapen.

5. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook te koud in hema slaapzak, maar in puckababy heerlijke arm in elkel een romper. Terwijl hij in hema een flanellen pyjama aan had en nog koud was. Gewoon gaan kopen en 100,- investeren is het echt waard!

6. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Heeft ze wel sokken aan?

7. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Klopt echt!!!! Topding die puckababy, ze ligt er hier in met romper lange mouwen en sokjes en dekentje enkel. Is 15,5graad op haar kamertje maar zij is heerlijk warm en slaapt ze hele nacht heerlijk door.

8. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook de puckababy 4 seizoenen. Hij ligt momenteel in de winterversie met romper lange mouw, pyjama broek en shirt, laken deken en sprei. Hij wordt soms nog steeds wakker met een temp van 35,5. We gebruiken nu ook af en toe weer een kruik.
    De slaapzak is zeker warmer dan andere slaapzakken. Nu slaapt ie beter dan in de andere zakken die we geprobeerd hebben, maar tis nog steeds niet warm genoeg. Als ze een koukleumpje is zou ik hem zeker kopen!

9. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Hier pas ook gehad. Zij blijft wel onder de deken, maar ligt ook in winterslaapzak met mouw, pyjama en romp er lange mouw.
    Hema heeft ook een 4-seizoenen slaapzak. Of deze fijn is weet ik niet, maar wel goedkoper.

10. Melkos

Melkos Bekend lid

7 sep 2011
    696
    398
    63
    Vrouw
    Ja ze heeft ook sokken aan

11. Melkos

Melkos Bekend lid

7 sep 2011
    696
    398
    63
    Vrouw
    Wauw hij is echt een koukleumpje

Ze is ook een echte koukleumpje ik ga die zak kopen en hopen dat het dan is opgelost wat zou ik een spijt krijgen in het investeren van al die andere slaapzakken die ik de afgelopen tijd heb gekocht haha

12. cinderella1978

cinderella1978 Actief lid

25 okt 2011
    359
    0
    0
    Hier ook een dame met een lage temp 's nachts ik heb soms zelfs 35,8 gemeten ze lijkt er geen last van te hebben hier slaapt ze in een romper lange of korte mouw, pyjama, en een slaapzak van de hema zonder mouwen (kan ze er wel op zetten).
    Ook zij heeft geen dekentje want ze gaat alle kanten op in haar bedje, en het is 18 graden op haar kamertje.

Weet je zeker dat ze het koud heeft?
    Of kan het zijn dat ze zo dik ingepakt is dat ze daar een beetje last van heeft.
    Het is geen commentaar hoor en het is ook niet verkeerd bedoeld maar als ik mijn dochtertje dik in ga pakken word ze erg boos en pieperig want het belemmert haar in haar beweging.

13. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    mijn puckababy komt va marktplaats, als je er niet vies van bent zou ik daar is eerst kijken. scheelt je een hoop geld want ik vind 100 euro voor een slaapzak veel geld!!

en ik vind de puckababy veel soepeler dan een hema slaapzaak ofzo...
    in de puck kan hij zich goed bewegen en in de hema zak veel lastigere, met name zn armen. en dat lijkt mij ook niet fijn. dus ik snap wel dat kindjes liever in de puck liggen:D

hier in een romper en broekje en heerlijk warm s morgens!

14. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Hier ook een Puckababy, ze ligt nu nog in de herfstversie met een warme deken eroverheen.
    Was van de week na de laatste verschoning vergeten haar broekje weer aan te trekken. En het is zo´n 16 graden op haar kamertje.
    Ik haalde haar eruit en schrok natuurlijk toen ik die blote beentjes zag.Maar ze voelden echt lekker warm aan!
    En ze had een romper lange mouw aan en verder niks, ook geen sokken.
    Ik ben dus ook wel blij met mn Puckababy, al kan het natuurlijk ook komen door het dekentje wat erop ligt.;) Komt uit Spanje en is echt heerlijk warm.

15. Melkos

Melkos Bekend lid

7 sep 2011
    696
    398
    63
    Vrouw
    Ik vat het niet verkeerd op hoor:)
    Ik weet zeker dat ze wakker word van haar temp ik heb alles geprobeerd minder dikke kleren ,andere slaapzak met lossere armpjes ook zonder armpjes maar geen succes overdag slaap ze wel erg goed in de slaapzak het is nu een paar dagen dat ik der dikker inpak het was niet altijd zo overdreven haha maar het werkt ook niet vandaar ook de vraag over de pucka zak als die beter warmte behoud enzo:)

16. Melkos

Melkos Bekend lid

7 sep 2011
    696
    398
    63
    Vrouw
    Helaas blijft ze een lage temperatuur houden s'nachts weet het nu niet meer wat ik eraan kan doen

17. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Voelt ze ook koud aan, met name nekje? Of is het puur de temperatuur die je opneemt die laag is? En weet je zeker dat er geen andere reden kan zijn waardoor ze wakker wordt?
    Lichaamstemperatuur daalt als je slaapt, dat is op zich niet zo gek. Ik zou eens kijken naar mogelijke andere oorzaken. :)

18. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden tot vorige week de Hema 4 seizoenen slaapzak. Een fijne slaapzak, maar ze kreeg het in de vroege ochtend telkens te koud. Met de mouwen er aan was hij veel te stug en leek ze net een Michelin pop. Dus vorig weekend de puckababy bag gekocht...wat een geweldig ding! Ze ligt er alleen maar met een romper korte mouw in en ze wordt heerlijk warm wakker 's ochtends, en ze slaapt langer.
    Ik heb er zelfs een 2e bijgekocht omdat ze in de aanbieding waren bij prenatal (wellicht nog steeds?)
    Ik zou geen andere slaapzak meer willen, hij is duur maar gaat lang mee en heeft een superkwaliteit!
    En wat betreft de prijs, als je elk jaar een paar slaapzakken moet kopen (2 winter en 2 zomer bijvoorbeeld) dan ben je ook een heel bedrag kwijt. En deze gaat tot 2,5 jaar mee. Ik vond besparen niet nodig want ik wil gewoon dat ze lekker slaapt en warm is.

19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.195
    16.530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou ten eerste eens stoppen met al dat temperaturen.
    Het is volkomen normaal dat 's nachts je temperatuur gaat zakken.
    Wat is haar normale temperatuur overdag?
    Ikzelf heb een basis temperatuur van 36.0 graden dus het zou zomaar kunnen dat ik 'snachts nog maar een temp heb van 35,5 graden.Onze jongste voelt ook weleens fris aan wanneer ik 's nachts ga voelen maar ik ga haar dan niet temperaturen.
    Als je echt een warme slaapzak wil hebben zou je kunnen overwegen om een wollen slaapzak te kopen.Via internet is daarin veel keuze en dit ik overigens wol die niet kriebelt.Ook zijn er wollen rompertjes te koop.Ik denk dat dit een goede oplossing is.Hier gaat in de winter een wollen dekentje erbij maar onze dochter blijft onder de dekens liggen.
    De puckabag heb ik geen ervaring mee maar ik denk dat dat veel polyester is wat daarin zit en dan zou ik eerder kiezen voor een wollen slaapzakje.

Succes.

20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.195
    16.530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Kijk eens op de site van Ekobebe.nl

Deel Deze Pagina