Zelf spelen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door xprincessx, 20 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo ,

Mijn zoontje is nu ongeveer 6,5 maanden en ik vindt soms nog moeilijk om hem zelf te laten spelen. Heb snel het gevoel dat ik met hem moet gaan spelen. Hoe deden jullie dit op deze leeftijd ? Hij heeft wel een gym die hij heel erg leuk vindt met allerlei geluidjes en lampjes van Vtech. Deden jullie dan een bepaalde tijd dat hij/zij alleen ging spelen ?

2. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Ik deed t eigenlijk net zo lang als dat ze zelf wilde. Vaak deed ik dan wat in het huishouden. Als zij het niet meer leuk vond of ik klaar was met wat ik ook deed ging ik weer even spelen.

3. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Hier onze dochter al vrij vlot lekker op d'r speelkleed gelegd om gewoon eens te zien hoe ze dat vond, denk met twee maanden al? En je ziet het snel genoeg als ze er klaar mee zijn is mijn ervaring...

4. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Mijn zoontje ligt van begin af aan alleen te spelen. Na het voeden ging hij standaard even in de box, later op een kleed en nu gewoon op de grond spelen. Je kindje geeft vanzelf wel aan of hij 5 minuten genoeg vindt of een uur. Ik zou me pas schuldig voelen als hij aangeeft het niet meer leuk te vinden en ik laat hem dan alsnog liggen. Daarna kan je toch lekker samen spelen of knuffelen? Als je zelf heel erg zin hebt om samen te spelen kan dat natuurlijk ook altijd, maar dat begrijp ik niet zo uit je openingspost.

5. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Mijn zoon had een mooi speelkleed met muziek en lichtjes (jungle). Zodra we die hadden had hij geen aandacht meer voor de omgeving :p Na de voeding smorgens direct in de box. Had ik even tijd om te ontbijten, douchen en aankleden. En dan haalde ik hem er even uit om te knuffelen enzo. Daarna legde ik hem op de grond met zijn jungle en activity boxen. Als hij dan wat aandacht wilde dan schoof hij naar me toe. En als hij het spelen nog leuk vond dan bleef hij gewoon verder gaan.

Hoe beter hij bewoog hoe meer speelgoed ik verdeelde over de kamer. En hij ging dan lekker op onderzoek uit. Af en toe probeer ik met hem te gaan spelen, maar hij heeft veel te veel plannen van wat hij zelf allemaal wil doen en gaat alle kanten op xd

6. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Was hier ook zo..
    Nu ze meer kan, kan ze zich ook goed alleen spelen. Maar met mama en/of papa spelen is altijd leuker :)

7. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik liet (en nog steeds) mijn zoontje zolang alleen spelen als hij leuk vond. De ene dag was dat langer dan de andere. Maar zolang hij zichzelf vermaakte ging ik me er niet mee bemoeien.

8. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Vindt het juist wel leuk om met hem te spelen maar ook meer in de zin van dat het mischien goed voor hem is om soms zelf ook te spelen.

9. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Op deze leeftijd hoef je je daar echt nog niet druk om te maken. Als jij het leuk vindt om lekker met hem te spelen en hij ook, dan moet je dat lekker doen!

Mijn oudste dochter kon tot ze ongeveer 1,5 was totaal niet alleen spelen, letterlijk nog geen 5 minuten. Dit veranderde pas toen ze 1,5 was. Sindsdien kan ze het heel erg goed. Ik heb nooit het idee gehad dat ze wat in haar ontwikkeling heeft gemist, doordat ik daarvoor altijd met haar speelde. Vanaf 1,5 kon ze zich prima alleen vermaken en speelde ze veel fantasiespelletjes of ging ze gewoon lekker bouwen of tekenen. Nog steeds kan ze zich volgens mij beter dan gemiddeld alleen vermaken.

Mn jongste kon zich als jonge baby, eigenlijk vanaf dag 1, al prima alleen vermaken. Ze is nu 14 maanden en ik merk dat ze nu juist wat meer met mij wil spelen en het wat lastiger vindt om zelf te spelen. Ik ga er echter vanuit dat dit weer vanzelf goed komt als ze wat ouder is en speel nu gewoon lekker met haar als zij dit wil (en ik tijd heb ;)).

10. nikki83

nikki83 Bekend lid

11 nov 2013
    526
    4
    18
    Vrouw
    Dochtertje van 7,5 maand kan heel erg goed alleen spelen, de ene keer langer dan de andere. Af en toe als ik zin heb ga ik samen spelen, de andere keer ga ik zelf wat in huis rommelen en hoor ik het wel als ze het beu is.

11. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ja dat merk ik ook steeds meer. Naarmate hij ouder wordt komt hij me steeds vaker ophalen om samen te spelen. Dan neemt hij een auto'tje mee ofzo en dan geeft hij dat om mee te spelen. Of als hij moe is komt hij even op schoot zitten om samen wat disney liedjes te bekijken.

12. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Dan zou ik hem gewoon lekker iedere dag een paar keer alleen laten spelen, zodat je zelf ook iets kan doen. Op het moment dat hij het niet meer leuk vindt kunnen jullie samen spelen en als jij er zelf zin in hebt natuurlijk ook. Ik geloof niet dat je kinderen op zo'n jonge leeftijd iets kan leren met bepaalde garanties. Misschien leer je je zoontje nu heel goed alleen spelen en heeft hij er over een jaar opeens geen zin meer in. Ik zou er op die manier geen energie in steken. Gewoon doen waar je zelf zin in hebt binnen de mogelijkheden van je zoontje.

Deel Deze Pagina