Hoe zeg je netjes...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Query, Dec 20, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Query

Query Actief lid

Sep 17, 2013
    278
    0
    16
    Hier is er een enthousiaste opa (schoonvader) die graag kleertjes voor de kleine koopt, maar zijn smaak is totaal niet hetzelfde als de onze. Afgelopen weekend heeft hij opgepast en toen ik de kleine op kwam halen had ze nieuwe schoenen aan. Hartstikke lief, zeker omdat schoenen altijd al zo'n dure kostenpost zijn. Maar wederom absoluut niet onze smaak.
    We willen hem niet in zijn enthousiasme beperken, maar hoe zeg je netjes dat we liever zelf schoenen uit kiezen omdat onze smaak nu eenmaal anders is?

Mijn eigen ouders geven liever een bijdrage dan dat ze iets aanschaffen wat niet onze smaak is, dit vind ik ook prettiger.

Tips? Anyone?

2. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Als het gewoon af en toe is, zou ik hem rustig laten doen. Leg de kleren en schoenen in de kast en doe ze enkel aan als je bij hem op bezoek gaat. Zo doe ik dat toch altijd.

Tenzij je natuurlijk voortdurend kleren van hem krijgt, of als je weet dat hij zijn laatste centen eraan uitgeeft. Dan wordt het een andere zaak.

3. Celika

Celika Fanatiek lid

Jul 15, 2013
    1,893
    381
    83
    Female
    Dicht bij de zee
    Ja erg moeilijk.. Misschien aangeven dat ze al genoeg kleding enz heeft?
    Ikzelf zou er niks van zeggen, krijg ook wel eens een shirtje wat totaal niet mijn smaak is maar het gaat om het idee.
    Een bijdrage vragen ipv kleding zou ik niet doen vind ik niet echt netjes overkomen.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,160
    35,825
    113
    Ik zou er niks van zeggen. Blij zijn dat je kindje zo'n geïnteresseerde opa heeft en als het echt niet jullie smaak is, gewoon alleen aan doen naar opa toe. En idd als het zijn laatste geld is dan voorzichtig zeggen.

5. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Ik zou er zelf niets van zeggen, het is toch alleen maar lief bedoeld. Ik denk niet dat je dat kunt zeggen zonder te kwetsen namelijk, maar dat lijkt het me niet waart.
    Misschien een idee om eens samen naar de winkel te gaan en aan te wijzen wat jij leuk vindt, of in een tijdschrift of op internet aanwijzen, of in een gesprek laten vallen welk merk je leuk vindt, een stille hint geven zeg maar.

6. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik zou hoogstens de tactiek 'stille hint' toepassen. Als je kindje mooie schoentjes aan heeft, zeg dan eens: kijk eens opa wat een mooie schoenen baby heeft!

Wellicht komt dat wat aan...

Wij krijgen regelmatig een tas vol kleding van een kennis
    Ontzettend lief natuurlijk! Er zitten altijd wel dingen in die erg leuk zijn, maar ook de meest lelijke dingen maar dat zou ik echt nooit zeggen. Ze doet zo ontzettend haar best, maakt ook veel zelf

7. Romantic

Romantic Bekend lid

Nov 29, 2015
    874
    91
    28
    Ik zou het zo laten. Hartstikke lief bedoeld en je hoeft ze niet vaak aan te doen, op den duur is kindje eruit gegroeid en kunnen ze naar zolder ;)..

Waar hecht je meer waarde aan, dat je schoonvader zijn liefdevolle intenties gewaardeerd voelen of dat alle kleren van je kind precies volgens jou persoonlijke smaak zijn?

8. Lies1611

Lies1611 VIP lid

Jun 3, 2013
    7,147
    3,174
    113
    Wat ik meerdere keren heb laten vallen bij m'n ouders is dat ik niet hou van "kinderachtige" kleding of schoenen (iets wat ik ook niet leuk vind) en die hint snappen ze perfect. Verder met schoenen zou je nog een keer kunnen zeggen dat je liever met je zoon mee gaat schoenen passen. Onder het mom van is gezellig en dan kun je goed zien hoe hij er op loopt? Dan kun je zelf al een beetje sturen in de winkel :)

9. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Mijn schoonmoeder heeft ook niet echt de beste smaak. Als mijn vent al eens kleding kreeg vond ik het al niks en mijn zoontje krijgt helemaal rare kleding. Ik doe ze aan voor de foto en vervolgens de kast in. Het is lief bedoeld. Ik laat het zo.
    Ook mijn schoonvader kwam pasgeleden met lelijke kleding en rare schoenen aan. Die staan ook in de kast.

Mijn moeder heeft gelukkig wel ongeveer mijn smaak haha.

10. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

Aug 19, 2014
    2,423
    271
    83
    Hier ook, krijg van schoonmoeder regelmatig dingen waarvan ik denk ja dat trek ik dus echt niet aan.
    Maar het is zo lief bedoeld, ik doe maar heel blij en als mijn dochter naar oma gaat trek ik het maar een keer aan haha

11. jara

jara Bekend lid

Sep 4, 2006
    878
    4
    18
    Mijn kinderen dragen alles wat ze krijgen. Ideaal juist dat je wat kunt afwisselen, helemaal met schoenen omdat die niet altijd droog blijven. Naar het kdv trek ik ze wat vaker aan wat ik minder mooi vind, dan thuis, maar uiteindelijk maakt het me niet veel uit. Ik heb heel leuke kinderen, ongeacht de verpakking en mijn (schoon)ouders vinden ze minstens net zo leuk. Daar kan ik alleen maar van genieten. Inmiddels weet ik dat kinderen ook heel goed zelf kunnen bepalen wat ze al dan niet aan willen. Mijn oudste twee kinderen hebben echt een eigen mening en smaak en kiezen (voor een groot deel) hun eigen kleding. Ik kan het alleen maar aanmoedigen dat ze niet met de massa mee doen maar zelf iets kiezen en daar achter staan.
    Ik zou er dus niets van zeggen en je zegeningen tellen. :)

12. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Wat ik zou doen is zijn gevoelens niet kwetsen en hem gewoon schoenen laten kopen. De dagen dat hij ze ziet doe je gewoon die schoenen aan en verder koop je schoenen die je wel leuk vindt voor de andere dagen.

13. Query

Query Actief lid

Sep 17, 2013
    278
    0
    16
    Bedankt voor jullie reacties. Ik ben heel blij dat hij met alle goede intenties die schoenen heeft gekocht. Zolang zit ze natuurlijk ook niet in die maat en zodra ze er weer bijna uit is gegroeid hou ik mijn mond en koop ik voor de volgende maat zelf weer schoenen.
    Enige waar ik wel tegen aan loop is dat ik het zelf heel belangrijk vind dat ze op flexibele zolen loopt omdat ze pas een maandje kan lopen en ze nog moet leren haar voeten goed af te wikkelen. Deze schoenen hebben een hele stugge zool en dat lijkt me nou weer niet zo goed.
    Heb bedacht dat ze dan binnen gewoon op sokken blijft lopen en de momenten dat ze naar buiten gaat of naar opa en oma dat ze dan even die schoenen aan doet...

14. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Maar dat is iets anders. Dat is inderdaad niet goed voor je kindje. Dan zou ik rustig zeggen dat je het heel fijn vindt dat hij dat gekocht heeft, maar dat zo'n harde zool echt aangeraden wordt voor nieuwe stappers. En dat het misschien handig is als hij volgende keer even tips vraagt voor hij zo'n duur cadeau koopt, want dat het nu jammer is dat je het niet zal kunnen gebruiken.

Naar mijn gevoel is dat iets helemaal anders dan ' hij koopt dingen die niet mijn smaak zijn'.

15. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

Aug 1, 2014
    717
    0
    0
    Zou er niets van zeggen als het gaat om kleding die niet naar je smaak is. Gewoon ergens op een hoop leggen in de kast en misschien een keertje aantrekken. En anders is er een paar keer per jaar een mooie plastic zak waar je kleding in kan doen ;)

w.b. die zool, ja, daar zou ik dan ook iets van zeggen want je wil natuurlijk wel goede schoentjes.

16. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Eens

17. Celika

Celika Fanatiek lid

Jul 15, 2013
    1,893
    381
    83
    Female
    Dicht bij de zee
    Kijk hier zou ik wel wat over zeggen.
    Zou gewoon uitleggen omdat ze net loopt dat flexibele schoentjes veel beter zijn voor haar voetjes.
    Misschien kan je wat voorbeelden geven kwa merk wat wel goed is (mijn vader zou daar ook niet opletten kwa flexibele zool)
    Ik neem aan dat hij dat wel snapt maar dat is iets heel anders als dat de kleding niet jullie smaak is.

18. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Precies dit! Als je een goed inhoudelijk argument hebt (flexibele vs stugge zool), dan kun je dat gewoon zeggen vind ik.

19. Ilz

Ilz Actief lid

Apr 7, 2015
    241
    1
    0
    NULL
    NULL
    Eigenlijk wat iedereen hier zegt.. Is t niet onze smaak dan gaat t aan naar diegene van wie ze het gekregen heeft en kdv eventueel..
    Is het iets wat niet goed is voor haar qua bewegen etc dan zou ik het wel zeggen.. En moet je eens kijken maar de kleding waar wij in liepen/speelde vroeger haha ook niet altijd moeders leukste maar ben er niet anders door geworden :)

20. Query

Query Actief lid

Sep 17, 2013
    278
    0
    16
    Ben het helemaal met jullie eens. Ga het wel ter sprake stellen. Op het KDV gaven ze vandaag ook al aan dat ze nu wel erg raar loopt op die schoenen door die zolen.

Share This Page