kosten/opbrengst kdv/werk

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by Annemarie76, Feb 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik ben 1 feb. weer begonnen met werken, als oproepkracht VZig, in een verzorgingshuis..
    Deze maand sta ik voor 9 diensten in gepland, bijelkaar ongeveer 30 uur..
    De eerste rekening van de opvang is al binnen 319 euro..
    Zonder de opvangtoeslag kan t zeker niet uit voor me.. Maar ik vind t werken hebben en de contacten wel zo leuk dat ik toch door ga..

Ik hoop dat de teamleidster me wat vaker op diensten van 7.30-12.30 inpland.. dat is voordeliger dan tot 10.30.. KDV rekent wel de hele ochtend..

Wie zit meer in soort gelijke situatie, maar vind t werk te leuk om er mee te stoppen omdat je eigenlijk er bij inschiet..

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,255
    6,154
    113
    Maar als jij en je man werken heb je toch recht op toeslag?
    Dus dan zou je er toch niet bij inschieten, of wel?
    Zonder toeslag is het voor bijna niemand aantrekkelijk denk ik om te werken. Dan zou ik het ook voor de lol moeten doen.

3. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

hier hetzelfde, ik werk omdat we toeslag krijgen en daardoor kan het uit maar ook als het niet uit zou kunnen dan zou ik willen blijven werken en mezelf ontwikkelen, anders wordt ik echt depri.

4. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    ik heb onlangs een proefberekening gedaan.. met oude gegevens.. daarmee kwam ik uit op 236 euro toeslag..

Ik ben heel nieuwsgierig naar mn eerste salarisstrookje..
    Dan weet ik hoeveel er echt overblijft..
    voor t geld hoef ik niet te werken, maar om daags op de boerderij te zitten is niets voor mij.. Vanaf half juni al thuis gezeten.. bah..
    In een dorp/stad kun je makkelijker een blokje om of even met je kindje een paar boodschappen halen en vaak kom je wel een bekende tegen voor een praatje.. Dat ligt hier helaas anders..

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,255
    6,154
    113
    Dus dan 'kost' het je dus zo'n 80 euro.. Dat zal je er toch wel uithalen mag ik hopen ;)
    Maar dat lijkt me geen slechte prijs voor een wat grotere sociale omgeving. Als het werk ook nog eens leuk is, super toch?

Mijn zoontje gaat 2 dagen naar het kdv en ben netto zo'n 200 kwijt.
    Maar net als jij en Shaylen zeggen, dat heb ik er wel voor over.
    Ik woon dan wel in een kleine stad, maar ben zelf niet zo 'outgoing'. Dus voor mij biedt het ook een deel van mijn sociaal netwerk, waar ik heel blij mee ben. Plus ik heb nog 'ns leuk werk, scheelt ook.

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik neem inderdaad aan dat je meer verdient dan 80 euro per maand :D

Share This Page