Zelf taart maken. Graag hulp!:)

Discussie in 'De lounge' gestart door Sanjor, 11 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Hoi meiden,

Ik wil zelf een taart gaan maken voor Lisa haar eerste verjaardag.
    Nou heb ik dat nog nooit gedaan:)
    Wil het volgende gaan maken:
    De Leukste Taarten Maak Je Zelf!

Ik wil dan graag een chocolade en aardbeien vulling maken.
    Heeft iemand tips hoe ik de vulling lekker kan maken? Een recept?

Ga het natuurlijk eerst wel even uitproberen voordat ik begin met de "echte" taart:D

Hoop dat jullie me op weg kunnen helpen:)

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    op de leukste taarten site heb je bij recepten ook heel veel recepten staan voor lekkere vullingen? Wat voor aardbeienvulling wil je? Jam of mouse of ? Voor chocolade zijn er ook diverse opties. Marsmousse is superlekker (en zoet!) maar je kan ook mona- chocodream gewoon gebruiken en zo uit de bak scheppen... Of chocoladepasta gebruiken (witte is ook erg lekker :) )
    Verder is Oreo-koekjes vulling ook heerlijk :) (had ik niet gedacht, maar mjammie zeg..)

3. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Wauw! Die vullingen! hahaha. Had ik nog niet gezien;)
    Ik ben echt een super leek op dit gebied en wil eigenlijk een gewoon stevige chocolade vulling (wat op cake lijkt) met laag(jes) chocolade mousse.. Staat die er ook tussen? Want ik zag wel die chocolademousse makkelijk vulling maar die is denk ik te zacht voor een laagjes taart?

En Aardbeien.. Daar ga ik ook eens naar kijken:D

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ze gaan hierbij meestal uit dat je een taart in 2 of 3 lagen snijdt en dan zijn al deze vullingen wel geschikt.

Vaak moet de mousse even opstijven ofzo en dan is hij echt wel goed.

stel je kiest voor een oreokoekjes vulling, dan meng je slagroom met verpulverde oreokoekjes en dan kun je hem zo stevig maken als je wilt. Je kunt natuurlijk ook al bij je beslag cacao toevoegen, zodat je 'cake' / biscuit al van chocolade is- als je zo gek bent op chocolade :p

5. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Cacao toevoegen is een goeie!! Denk dat ik dat doe en dan ertussen een laagje chocolademousse? Oreo ben ik zelf niet echt fan van:p

Ik zat ook te kijken bij marsepein.. Hoeveel gram/kilo heb je eigenlijk nodig? Als ik bijvoorbeeld de taart op de foto wil maken?

6. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Alle vullingen die op deleukstetaarten staan gebruik je voor in de taart.

Wil je gewone of chocoladebiscuit (cake dus)?
    Hoeveel lagen vulling wil je? 1x chocolademousse en 1x iets met aardbeien?

De chocolademousse die je maakt door 200g (dacht ik zo uit m'n hoofd) chocolade op te lossen in 50ml slagroom, en dat dan weer door 200ml geklopte slagroom te mengen, is best stevig, uit de koelkast kun je em niet eens normaal scheppen en uitsmeren.

Verder is er hier in het algemene clubs gedeelte ook een topic: de taartdozen. Daar schrijven allemaal dames die ook zelf taarten maken ;)

7. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Heb even gegoogeld en is idd chocoladebiscuit wat ik bedoel:)
    Iemand daar een lekker recept voor? (die zie ik niet op de leukstetaarten.nl staan.. (of kijk ik niet goed?)

En dan jat ik het chocolademousse recept ook hihihi.

@Saz; ik ga eens kijken bij de taartendozen:p Thnx voor de tip!

8. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Bij Pipoos en Jamin hebben ze zakken bicuitmix, en ook chocoladebiscuitmix. Kan bijna niet mislukken. Je kunt het ook via webshops kopen, maar weet natuurlijk niet wanneer je wilt gaan bakken..

9. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    ik heb zo een taart gemaakt voor mn dochtertje haar 2e verjaardag...
    en heb hem toen gevuld met pure chocola en sinasappel
    en iedereen vond hem heerlijk! maar ik had hem dan wel in 6 lagen gevuld ofzo om hem mooi stevig te houden.

kwa simpele aardbei vulling heb je de vlaai vulling voor 80 ct bij de xenos die werkt supper!

10. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Wauw! Mooie taart zeg!:D Hoe heb je dat dan gedaan met de sinasappel?

11. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Persoonlijk vind ik rolfondant veel makkelijker werken.
    En als je gewoon eens bakkers belt die zelf ook vaak taarten maken kun je waarschijnlijk veel goedkoper aan dat soort materiaal komen.
    Maar wel ROLfondant. De gewone kun je niet gebruiken.

12. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    je heb kant en klare sinasappel marmelade? gewoon jam dus bij de appie te koop en hoogvliet heeft ze nu ook geloof ik dat er gewoon tussen doen al haal ik de stukken schil er wel uit.

ook kan je slagroom in een pannetje verwarmen en sinas snippers in stukjes er doorheen mengen tot het meeste gesmolten is (je blijft kleine stukjes gel er in houden die niet smelten) daarna af laten koelen in de koelkast als hij helemaal is afgekoeld kan je hem weer opkloppen met klopfix en dan in je taart spuiten... vergeet niet het randje botercreme anders verknal je je taart aangezien water en marsepein/fondant niet goed samen gaat

ik heb mijn jurk in een kenny mixer bak gebakken en niet met de tulband , ik wou graag een wat strakkere jurk

13. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    @Janna; Rolfondant is ook wat goedkoper zag ik:D Altijd goed! Ik zal van de week eens langs de bakker lopen..

@Rosalynn; Hoe ziet een kenny mixer bak eruit dan? (sorry:p)

Ik had ook een offerte laten opstellen voor ca 40 personen taart en ze rekenen 93 euro! Pff.. Dus ga het zeker zelf maken.. Zat erover te twijfelen omdat ik alle materialen moet aanschaffen..

14. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    als ik jou was, zou ik ook even langs de jamin gaan voor de chocolade biscuit mix.
    Hoewel je ook prima kan bestellen op de webshop van de leukste taarten, want de rolfondant bij de jamin gaat alleen in 250 gram verpakkingen en dat schiet niet echt op.
    Ik zou dan voor je vulling chocolademousse en een blik vlaaifruit nemen, die zijn er ook gewoon van de Hak, bakafdeling bij de supermarkt.

15. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    @zaterdag; Hoeveel gram/kilo heb ik dan nodig aan rolfondant? Heb jij enig idee? Moet een taart worden zoals in de link..

16. Maia

Maia Niet meer actief

een kenny is een kenwood ;)

17. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Oefenen is zeker niet verkeerd, het ziet er vaak makkelijker uit dan dat het is.

Voor aardbeienvulling wordt vaak gewoon jam gebruikt, ik vind dat zelf niet zo lekker omdat het voor mij gewoon nog naar jam smaakt.. :p ik gebruik altijd de aardbeienvlaaivulling.

Ik zou vooral veel zoeken op DLT site en ook op het forum, daar staan echt superveel tips.

Je hebt niet superveel materialen nodig, maar je moet wel rondkijken wat je echt nodig hebt en wat extra is. Je kan wel 100 uitstekers kopen, maar als je in je huis rondkijkt zijn er ook zat dingen wat je daarvoor kan gebruiken. Ook dingen die voor klei gebruikt worden kan je heel goed voor fondant gebruiken. (wel goed schoonmaken!)

Deel Deze Pagina