hallo, ik wil graag eens voor de 1e keer zon mooie taart maken...met glazuur enz erover heen... iemand een idee of kan iemand me uit leggen hoe dit te maken
ja daar zit ik al op op die site.... maar ik vind het wel erg moeilijk waar te beginnen uit het niks.....
Dan kan je misschien beter beginnen met een workshop, waarin je leert hoe je de biscuit moet snijden, vullen, afsmeren en bekleden. Oa op infotaartje vind je heel veel workshops en anders via google workshop taart en dan bij jou in de omgeving. Hierna ben je al een heel eind op weg.
Ik wilde dat ook heel graag en wist net als jij niet waar ik moest beginnen. Ik heb toen, zoals N4th4li3 al voorstelt, eerst een workshop gevolgd. En dat was leuk! (en met een lekkere taart als resultaat, altijd goed ) Op internet kun je echt heel veel informatie vinden, dus met zo'n workshop als opstapje én al die handige sites, kun je jezelf veel leren hoor.
oke dank je maar ja....wat dat betreft kan ik net een jongen zijn want ik heb me dat nu in de kop gehaald en wil dit ook morgen gaan maken
Bak een lekkere taartbodem of cake. Vul die met jam en slagroom. Lekker afsmeren met botercreme en dan bekleden en versieren! Ik heb ook geen basisworkshop gedaan hoor! Lekker speuren op het net en uitproberen maar. Ik doe dit al sinds 2009....
Ik ben naar de pipoos gegaan, heb wat basisspul opgehaald (bisquitmix en paar uitstekers en een taartzaag), en heb bij m'n eerste taart de fondant zelf gemaakt (wat geen succes was). Gewoon even wat basisspul kopen (dus spul om de taart te bakken, spul om te vullen, spul om af te smeren en marsepein en/of fondant, een rolstok (of pvc-buis), eventueel wat uitstekers ofzo) en gewoon lekker aan het klooien gaan. Ik heb inmiddels 9 taarten gemaakt (verschillende formaten), en nog geen workshop gedaan (wil ik trouwens nog wel, maargoed, ik wil zoveel ).