İk heb een brief ontvangen waarin staat dat ze van mij een nieuw rekeningnummer hebben doorgekregen. En dat ze voortaan zullen uitbetalen op dat rekeningnummer. Maar dat heb ik helemaal niet gedaan ken het nummer niet eens. Hoe kan dat? Heef iemand er ervaring mee? Nu had ik een brief met dagtekening 2 april over het jaar 2008 zou wat uitbetaald worden. Viel op een zaterdag dus dacht heb het daarom nie onvangen en dacht dat het morgen erop zou staan. Maar denken jullie dat het bedrag van bijna 2000 euro dan aan iemand ander is oergemaakt? Wat dan? Kan ik het bedrag dan terug krijgen
oei ik denk dat dit een gevalletje fraude is. gelijk maandag ochtend bellen en aan geven dat dit niet klopt. ik neem aan dat je je geld gewoon nog krijgt maar als het al beter is bij de andere rekening zal het wel even duren omdat ze het terug moeten halen daar
echt balen dit we willen in juni op akantie naar turkije en hadden dat geld echt nosig voor de vakantie. Als ik het daarvoor maar krijg Maar hoe den ze dat dan? Want als ik een wijziging moet doorgeven moet ik altijd overal tekenen
Heb je niet ergens een schuld lopen, dan kan ook dat de schuldeiser of incasso bureau hun rekeningnummer hebben gegeven. Ik weet dat het bij iemand ook was gebeurd..
Ik zou morgen de eerste zijn aan de telefoon!!!!!!!!!!!!! Luister alstjeblieft goed, mij is dit vorig jaar nl overkomen :x:x:x! Mijn geld (1200 euro) is vorig jaar op rekening van iemand anders gestort. Ik moest in persoon op het kantoor van de belasting langskomen om een verzoek tot uitzoeken (uitzoeken wie het geld dan wel gekregen had) in te dienen. Dat heb ik natuurlijk meteen gedaan. Enkele maanden later had ik nog niets vernomen en heb ik weer contact opgenomen met de belastingdienst. Toen pas hebben ze actie ondernomen en de ontvanger van mijn geld aangeschreven met het verzoek het geld terug te storten naar de belastingdienst. Enkele maanden later ontving ik een brief van de belastingdienst met de mededeling dat de ontvanger van het geld niet gereageerd heeft en het geld dus niet teruggestort heeft. Case closed voor de belastingdienst. Zij schrijven de ontvanger slechts 1x aan in een poging het geld terug te krijgen, en bij geen reactie... heb je pech! Wel heb ik van de belastingdienst volledige naam en adresgegevens van de ontvanger van het geld gehad om zelf middels een juridische procedure evt te proberen mijn geld terug te krijgen. Ik vind het zo erg, wij hadden vorig jaar op dat geld gerekend, ik werk hard en kreeg dat geld terug omdat IK daar recht op had, en een ander krijgt het gratis en voor niets op zijn rekening en mag het houden zonder consequenties. Ik zou morgen direct bellen dus en kijken of je nog wat kan redden!
Heb je zelf je aangifte ingevuld?Zo niet,neem dan contact op met degene die het wel gedaan heeft!Hoevaak wij niet mee maken(ja ik werk er)dat de boekhouder gewoon een verkeerd rekeningnummer op zet... En ja,het geld zal rond dagtekening op je rekening staan.Normaal is dat fijn,nu is dat helaas. Succes ermee!
ikheb inderdaad ook zo'm brief gehad. Bij is het gekomen omdat ik kinderopvangtoeslag hebt aangevraagd maar ik heb wel het juiste rekeningnummer erop staan. Ik zou morgen ook meteen aan de telefoon hangen.
Ik zou ook maandag bellen inderdaad. En hopelijk krijg je het makkelijker terug dan sommige andere gevallen..
Dit is dus omgekeerde wereld! Het zou niet jouw probleem moeten zijn als de BD het geld naar de verkeerde persoon heeft overgemaakt. Jij hebt dan alsnog recht op je geld. De BD moet maar proberen of het geld terug te krijgen van die andere persoon. Echt belachelijk dat dit zo gaat. En geen idee naar wie je dan zou moeten gaan als het fout gaat! De ministers zelf???
Nee heb verder geen schulden ofzo. Heb wel een studentenlening maar dat wordt per maand met 50 euro automatisch afgeschreven. İk ben er echt verdrietig over als ik lees dat het nogal problemen met zich meebrengt. En dat de BD er eigenlijk haast niks aan doet zijn al 7 jaar niet op vakantie geweest. Wil het echt niet laten verpesten. Ga morgen meteen bellen
wat vervelend zeker als de vakantie voor de deur staat. het klinkt idd als fraude, kan de bd eigenlijk niets aan doen. maar uiteraard morgen direct bellen en een verzoek indienen dat zij het geld terugvragen. je hebt nl wel recht op dat geld. wij hebben het meegemaakt met een bedrag van 10.000 gulden toendertijd, dit hadden wij zelf overgemaakt naar de verkeerde rekening. bank gebeld, zij hebben toen zelf een verzoek ingediend bij de mensen die het geld gekregen hebben om het terug te storten. de bank melde ook dat als deze mensen het geld niet zouden terugstorten wij aangifte moesten doen van diefstal en wij dan in ons recht zouden staan. hopelijk komt het voor jullie niet zover, gelukkig bij ons ook niet! vaak komen dit soort dingen wel goed, het vervelende is alleen dat je het snel wilt oplossen, logisch, en dat dat vaak niet gaat. ik wil je veel succes wensen met de situatie, hopelijk wordt het snel en netjes opgelost en kan je straks heerlijk naar turkije op vakantie!! joyce
Rechtsbijstand inschakelen, jij krijgt geld van de belastingdienst, en je hebt er recht op, maar je hebt het niet gekregen. En dat kun je aantonen.
Heb je een boekhouder? kan het zijn dan dat hij of zij een ander reknmr van jou heeft? en wellicht op de aangifte 2010 dit heeft ingevuld? gebeurt nl heel erg vaak! Je moet dit schriftelijk wijzigen en je boekhouder waarschuwen ivm reknmr. want zolang hij dit reknmr gebruikt krijg je deze brieven... zodra je iets "doet"bij de beldienst en je geeft een ander reknmr door dan wijzigd dit automatisch. en meestal (95% van de gevallen) zijn het boekhouders die nog "oude" reknummers hebben van hun klanten.
Dat was idd ook wat ik eerder al aangaf. Ik kan de boekhouders die vandaag hebben gebeld niet op 2 handen tellen die dus een oud rekeningnummer hebben gebruikt voor hun clienten.Dom,dom en nog eens dom.
Nee idd, na een aangifte periode is dit heel vaak het geval. Boekhouders hebben oude rekeningnummers, belastingdienst wijzigd dit automatisch voor de IB als de aangiftes binnen zijn en stuurt zo'n brief weg. En de belastingplichtigen moeten dit weer schriftelijk wijzigen (ivm fraudepreventie) maar de boekhouders moeten ook het goede reknmr krijgen van hun klanten werk je ook bij de Bel.dienst? ik ben er net weg sinds 2,5 week heb een nieuwe baan nu
Ja ik werk er idd ook. Wat je zegt klopt...de client moet sowieso zorgen dat de boekhouder het juiste nummer heeft. Het liefste zou ik op alle topics die over de belastingdienst gaan,maar dan blijf ik bezig.De meeste mensen snappen niet dat er alllerlei wetten aan te pas komen,en zeiken dus al voordat ze in de gaten hebben wat ze "verkeerd" hebben gedaan.(deze reactie is niet specifiek voor TS hoor!) Wat doe je nu voor werk?
nou dan hoop ik dat je de klanten beter helpt dan die ik aan de telefoon heb gehad ( afd kinderopvangtoeslag )