Bloemetje prachtige taart! Ik kan niet wachten om echt aan de taart te gaan beginnen Ik denk dat ik zelf ook een monatoetje ga gebruiken, welke is echt lekker voor kinderen?
Jij hebt toch ook een eigen bedrijf en site? Ik hoor je er eigenlijk nooit over Ga trouwens nog even op je site kijken, heb ik nog helemaal niet gedaan!! @lovely ik heb zelf vaak de chocolade variant gebruikt, erg lekker en ook goede reacties opgehad. Maar is wel machtig, dus weet niet of dat voor kinderen ook lekker is..
Ik heb inderdaad een eigen bedrijf in taartdecoratie. Ben 1 van de gelukkige die van haar hobby haar werk heeft mogen maken
Lijkt me echt super om dit te gaan doen! Maar zie door bomen het bos niet meer Zovele spullen heb je nodig ben helemaal geen ceabea. En heb ook geen goeie oven voor de cake. Maar goed was wel benieuwd of er iemand in mij buurt is die de taartjes maak? Onze zoon is in sep jarig en vind wel leuk om weer zo taartje te hebben Meestal doet iemand anders het voor ons maar die is tijdelijk even gestopt Ik zie het wel super mooie taarten tussen zitten! Hier fotojes van onze taarten met verjaardag
@Stef het is een misverstand dat je veel nodig hebt hoor De basis benodigdheden zijn: Een oven (ik heb ook maar een kleine combimagnetron) Bakpan om je biscuit in te bakken (springvorm kan ook ) Roller (pvcbuis werkt prima) en poedersuiker voor het uitrollen. Wat uitstekers, maar dit mogen ook gewoon van die metalen koekjes uitstekers zijn of uitstekertjes voor klei.( je hebt echt geen dure dingen nodig om zo'n taartje te maken). Of je gaat wat boetseren, dan heb je helemaal geen uitsteker nodig. Een mesje om je fondant te snijden ( Hier kun je dus ook zelf al figuurtjes mee uitsnijden) Voor het bakken kun je biscuitmix kopen (te koop o.a bij welkoop of webshop) Maar ook zijn er genoeg recepten te vinden om het zelf te maken. Voor het bekleden heb je fondant of marspein nodig (te koop in sommige supermarkten, xenos, jamin of webshop) Als je dit hebt kun je al hele leuke taarten maken hoor En je hoeft dus niet direct wat te bestellen in een webshop. Er is in de normale winkels ook al heel wat te krijgen.
Je kunt altijd een berichtje plaatsen op deleuktstetaarten.nl in het forum gedeeltje ''bakken voor anderen''. Genoeg dames in de buurt hoor Of kijk hier eens voor iemand in de buurt, hier staan allemaal baksters in de omgeving Utrecht: De Leukste Taarten Maak Je Zelf!
Wat een mooie taarten komen er voorbij. Zijn er ook mensen die weten hoe je zo'n mooie dieettaart maakt? Of iemand die dat doet? Lees; glutenvrij, eiwitvrij, melkvrij
Ik denk dat morgen even de stad in ga om bij de Jamin te kijken wat ze verkopen. Nu wil ik gewoon heel simpel beginnen en het liefst een kant en klare taart maken. Zo van alleen nog even water toevoegen en in de oven Kan ik daar cakemix voor gebruiken? Of iets van taartbodems? Zag ik op de leukstetaarten ook de echte kan en klare cake voorbijkomen. Iemand had gewoon een supermarktcake gekocht, gehalveerd en er een vierkant taartje van gemaakt. Dit gaat me net nog een beetje te ver, maar graag wel zo simpel mogelijk om mee te beginnen... Wie tips?
Ik wil een stapeltaart maken as zondag...drie taartjes en ik wil in elk taartje een andere smaak...kom er alleen niet uit welke smaken allemaal... vind het heel moeilijk... wat raden jullie aan.... Ik wil proberen die mereque botercreme te maken moet ik die van te voren maken of kan ik dei op de dag zelf maken???
tsja... wat vind je lekker? Ik zou kiezen voor: aardbei jam met vanille creme Chocolade met kokos framboos jam met champagne creme
Silvia de merinque botercreme kun je in voren maken. Maar ook is het mogelijk om die zondag te maken. De smaken van Mamak zijn inderdaad goede keuzes
ik heb even een vraagje aan de dames die al langer taarten decoreren enzo. als je een taart door midden doet, doe je dan in t midden jam en bovenop de taart botercreme of andersom? ik heb namelijk gister een taart gemaakt en deed bovenop jam en dan fondant, maar je zag ds hobbeldebobbel van de jam..lelijk dus! en als je een taart 2 keer door midden zaagt, kan je dan botercreme, jam, botercreme doen? of wordt dat teveel botercreme?
thnx voor je antwoord! maar kan t dus ook botercreme, jam, botercreme? als je m dus 2 keer door midden doet? en kan je dan ook 2 smaken botercreme doen? of wordt t dan echt een bij elkaar geraapt zooitje?
Wat voor botercreme gebruik je? Gewoon 1:1? Of gebruik je botercreme-mix? De meeste mensen vinden het niet heel lekker om te vullen met gewone 1:1 botercreme, dus dan wordt het wel veel als je ermee vult en afsmeert. Maar met de mix kun je prima vullen.
ik ben nog een leek he dus ik heb geen idee. ik heb net het boek van mijn moeder gekregen van peggy porschen genaamd cake chic. denk dat ik dat recept gewoon aan ga houden. en dan had ik meteen nog een vraag. ze legt in dat boek stap voor stap alles uit. ook dat je alles dus heel lang kan bewaren en dus makkelijk een paar dagen over een taart kan doen. nu zag ik dus het volgende bij haar: dag 1: taart bakken, door midden snijden, jam erin en botercreme erop en eromheen. dan een nacht laten rusten. dag 2: marsepein eroverheen weer een nacht laten rusten dag 3: fandant eroverheen. en dan verder decoreren. gaan jullie ook zo te werk? is het niet een beetje veel eerst marsepein, dan fandant en dan nog decoreren? wat ook met marsepein en/of fandant gebeurd. oke en dan nog 1 vraag haha. als ik bijvoorbeeld vanavond dingen zo maken van marsepein en/of fondant, hoelang kan ik dat dan bewaren? en hoe? (lijkt me wel makkelijk voor de volgende keer als ik weer een taart wil maken.)
Peggy is een engelse.. engelsen gebruiken sowieso al cake en geen biscuit.. daarnaast is het normaal in engeland om met marsepein en fondant te decoreren. Hier in nederland kiezen we één van beide.. Ik doe vaak bakken, vullen en decoreren op één dag.. dan is het voor de klant het verste